Το νέο Τοyota Υaris κατάφερε να τραβήξει πάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας όχι μόνο γιατί υιοθέτησε πιο σπορτίφ εμφάνιση και εξοπλίστηκε με πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα, αλλά και γιατί η γκάμα του περιλαμβάνει τώρα μια έκδοση υψηλών επιδόσεων GR και ένα crossover, το Yaris Cross.
H κατασκευή του GR Yaris αποτέλεσε έκπληξη για πολλούς, αφού η Τοyota κατάφερε να δημιουργήσει ένα «πύραυλο» εδάφους-εδάφους με τετρακίνηση, μηχανικό κιβώτιο και 1.600άρι μοτέρ με ισχύ 261 άλογα, βασιζόμενη στην αγωνιστική κληρονομιά της από τις συμμετοχές της στο WRC. Αν και η Toyota ισχυρίζεται πως σκοπός της είναι να επεκτείνει την GR γκάμα της, φαίνεται πως είναι αρνητική στην κατασκευή μιας έκδοσης επιδόσεων για το Yaris Cross.
Συγκεκριμένα, ο Sean Hanley, επικεφαλής του τμήματος Marketing της Τοyota στην Αυστραλία δήλωσε: «Δεν υπάρχει κάποιο πλάνο για την κατασκευή ενός GR Yaris Cross. Φέρνουμε το GR Yaris τον επόμενο μήνα αλλά δεν θα γίνει κάτι παρόμοιο για το Yaris Cross με όσα εγώ γνωρίζω».
Πριν από λίγους μήνες πάντως, η Toyota παρουσίασε έναν μακρύ κατάλογο από αξεσουάρ του τμήματος Gazoo Racing για το νέο της μικρό SUV. Ο κατάλογος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ένα σπορ σύστημα εξάτμισης με διπλή απόληξη, λασπωτήρες με τα αρχικά GR σε κόκκινο χρώμα για τους τέσσερις τροχούς, φιμέ πίσω τζάμια, πρόσθετα πλαστικά προστατευτικά για τις γωνίες του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, αλλά και για τις πόρτες κ.α. Φυσικά υπάρχουν και πιο ειδικά χαρακτηριστικά όπως ένα πλαίσιο πινακίδας από ίνες άνθρακα και ένα ειδικό πατάκι για τον χώρο αποσκευών.
Για την Ευρώπη, η Τοyota αναφέρει πως το Yaris Cross και θα προσφέρεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης της μάρκας, που θα αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με συνολική ισχύ 116 ίππων. Η εταιρεία αναφέρει πως το τετρακίνητο μοντέλο θα έχει εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από 135 γρ./χλμ (WLTP) ενώ στην προσθιοκίνητη εκδοχή του οι εκπομπές CO2 θα περιορίζονται κάτω από 120 γρ./χλμ.