Παλιό, δεκαεξαβάλβιδο & ατμοσφαιρικό: Τι σου καίει σήμερα;
Το μάρκετινγκ έφερε τις δεκαέξι βαλβίδες όταν δεν μας ένοιαζε καθόλου η κατανάλωση. Τώρα; Εσένα τι καίει το 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό σου 20ετίας;
Ψόφιο χαμηλά για παραπάνω άλογα «στα κόκκινα». Μας νοιάζει σήμερα;
Λίγες τεχνολογίες κοστίζουν σήμερα όσο οι δεκαέξι βαλβίδες σε παλιούς κινητήρες. Πως το οδηγείς τώρα που η βενζίνη είναι στα ύψη;
Όταν οι δεκαέξι βαλβίδες έκαναν την εμφάνισή τους στα αυτοκίνητα που οδηγούμε όλοι, το μάρκετινγκ ήταν πολύ δυνατό. Με τον κινητήρα να αναπνέει καλύτερα στις ψηλές στροφές, η ιπποδύναμη στο κόκκινο ήταν υψηλότερη, και τα νούμερα «στα χαρτιά» φαίνονταν καλύτερα.
Ένας οκταβάλβιδος 1.600αρης ατμοσφαιρικός, πνιγόταν στις ψηλές στροφές, και η ιπποδύναμη ήταν μέχρι 100 άλογα το πολύ. Με τις διπλάσιες βαλβίδες, η ιπποδύναμη ανέβαινε «εύκολα» 15-20 άλογα.
Δίπλα στα «παλιά» οκταβάλβιδα, τα νέα δεκαεξαβάλβιδα είχαν νούμερα που η αγορά δεν μπορουσε να αγνοήσει. Αποτέλεσμα; Μέσα σε μία δεκαετία, οι οκταβάλβιδοι κινητήρες σχεδόν εξαφανίστηκαν.
Όμως η περισσότερη δύναμη ήταν ψηλά, και στις χαμηλές στροφές τα δεκαεξαβάλβιδα μοτέρ δεν έχουν ούτε δύναμη, ούτε ροπή. Στην εποχή τους αυτό το έλεγες πιο «σπορ» και με ένα καλά κλιμακωμένο κιβώτιο, το πρόβλημα δεν ήταν έντονο, αλλά το μοτέρ πάντα ήθελε στροφές για να «δώσει».
Μέχρι να έρθουν οι μεταβλητές εισαγωγές, η μεταβλητή βύθιση βαλβίδων και με το μεταβλητό χρονισμό σπάνιο, τα δεκαεξαβάλβιδα νίκησαν και επικράτησαν μόνο χάρη στο μάρκετινγκ και τα περισσότερα άλογα που έδιναν «στα χαρτιά», και ας ήταν σχεδόν «ψοφίμια» μέχρι τις 4.000 στροφές. Όταν η κατανάλωση δεν ήταν πρόβλημα, απλά το πατούσες. Τώρα;
Οδηγώνας ένα δεκαεξαβάλβιδο 20ετίας σήμερα, το πρόβλημα είναι φανερό. Το ελαφρύ πόδι, το λίγο γκάζι και οι χαμηλές στροφές είναι αδύνατες. Η κατανάλωση μεγάλη, και τώρα η βενζίνη πανάκριβη.
Τι κόλπα κάνεις για να κρατάς την κατανάλωση χαμηλά σε ένα τέτοιο μοτέρ; Μήπως το ξεφορτώθηκες νωρίς για να γλυτώσεις; Ή μήπως το δικό σου δεν είναι τόσο κακό; Τι λες;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »