Η μείωση των ρύπων είναι πλέον γνωστό πως αποτελεί βασικό στόχο των εταιρειών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το υδρογόνο είναι μία λύση προς αυτή την κατεύθυνση και όπως φαίνεται την άποψη αυτή ασπάζεται και η Ford, η οποία έχει ξεκινήσει να εργάζεται πάνω σε ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης το οποίο θα καταναλώνει υδρογόνο.
Η είδηση αυτή έγινε γνωστή από Μέσα του εξωτερικού έπειτα από τη διαρροή της πατέντας που κατέθεσε η μάρκα για το εν λόγω μοτέρ στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ κάνοντας λόγο για «έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υδρογόνο». Σημειώνεται μάλιστα πως το νέο μηχανικό σύνολο δεν αφορά το γνωστό σύστημα κυψέλων καυσίμου, αλλά έναν κανονικό κινητήρα εσωτερική καύσης με υδρογόνο.
Ισχυρότερος κατά 15% σε σχέση με έναν ισοδύναμο βενζινοκινητήρα
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιλαμβάνει επίσης άμεσο ψεκασμό για την παροχή υδρογόνου στους κυλίνδρους και θεωρητικά η παροχή υδρογόνου μέσω άμεσης έγχυσης θα μπορούσε να παράγει έως και 15 τοις εκατό περισσότερη ισχύ από έναν ισοδύναμο βενζινοκινητήρα. Στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Ford, ο κινητήρας καύσης υδρογόνου θεωρείται επίσης ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης με μια γεννήτρια τοποθετημένη μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Πληροφορίες σχετικά με το βαθμό που μπορεί η Ford να έχει προχωρήσει στην εξέλιξη του συγκεκριμένου μοτέρ δεν υπάρχουν, ωστόσο το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας καλύπτει μόνο τη μέθοδο καύσης και ελέγχου μιγμάτων υδρογόνου, όχι ολόκληρο τον κινητήρα. Κλείνοντας να σημειώσουμε πως η Ford δεν είναι η μοναδική μάρκα που εξετάζει κάτι τέτοιο, καθώς πάνω σε μοτέρ καύσης με υδρογόνο δουλεύει και η Toyota.
Γίνεται σιγά σιγά της μόδας!
-Και η Ford ψάχνεται γύρω από τη δημιουργία κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα «καίει» υδρογόνο.
-Κατέθεσε τις απαιτούμενες πατέντες.
-15% πιο ισχυρός από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα.
Μήπως τελικά τα μοτέρ υδρογόνου είναι το μέλλον και όχι τα ηλεκτρικά;