ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα τριακοστά της γενέθλια γιόρτασε χθες τη Subaru STI.

«Πάτησε» τα 30 η Subaru STI

2.791 Επισκέψεις στο άρθρο (3/4/2018)

Τα γενέθλια των 30 ετών από την ίδρυσή της γιόρτασε χθες το τμήμα επιδόσεων STI (Subaru Tecnica International) της ιαπωνικής φίρμας, που έχει βάλει την υπογραφή του τόσο σε αγωνιστικές επιτυχίες στο WRC, αλλά και με την εξέλιξη του Impreza.

Τον Απρίλιο του 1998 και πιο συγκεκριμένα στις 2 του μήνα η Subaru ανακοίνωνε την ίδρυση ενός νέου τμήματος που θα ασχολείτο με τις επιδόσεις και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το όνομα αυτής STI, με το αρτικόλεξο να «μεταφράζεται» σε Subaru Tecnica International. Χθες, λοιπόν, η STI έκλεισε τα πρώτα της «άντα» έχοντας στο ντουλάπι της τρεις τίτλους στο κατασκευαστών του WRC και πολλές ακόμα διακρίσεις μικρότερης κλίμακας.

Η ιστορία αρχίζει αρκετά νωρίτερα από το ντεμπούτο του brand STI και πιο συγκεκριμένα στο μακρινό 1989 όταν η Subaru έτρεξε για πρώτη φορά με ένα αγωνιστικό Legacy RS RA ισχύος 220 ίππων, εξελιγμένο από την STI. Το Γενάρη του ίδιου χρόνου, μάλιστα, το τροποποιημένο από την STI μοντέλο είχε σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ αντοχής της FIA καλύπτοντας απόσταση 100.000 χλμ. σε 20 μέρες (από τις 2/1 έως τις 21/1) με την μέση ωριαία ταχύτητα να αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα.
 

Από εκεί και πέρα λίγο αργότερα ξεκίνησε το πάρτι για την Subaru όταν το 1993 η αγωνιστική ομάδα του WRC υπέγραψε με τον Colin McRae. Για αρχή ο Σκωτσέζος οδηγός έδωσε στη μάρκα τη νίκη στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας, ενώ ένα χρόνο αργότερα η STI τερμάτισε δεύτερη στη γενική κατάταξη των κατασκευαστών. Έπειτα, από το επόμενο έτος και για τρεις συνεχόμενες χρονιές πήρε το χρυσό μετάλλιο στο WRC, έχοντας παράλληλα στη φαρέτρα της 47 νίκες.

Πέραν αυτών, η STI δεν περιορίστηκε στα αγωνιστικά δρώμενα βάζοντας την υπογραφή της και σε μοντέλα παραγωγής της Subaru. Η αρχή έγινε το 1992 όταν και λανσαρίστηκε το Subaru Legacy STI για την αγορά της Ιαπωνίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα ήρθε στον κόσμο το πρώτο WRX STI, όπως επίσης και το Impreza WRX Type RA STI με το προηγμένο για την εποχή σύστημα με το διαχειριζόμενο από τον οδηγό κεντρικό διαφορικό. Λίγο αργότερα και πιο συγκεκριμένα το 1998, μετά τον τρίτο τίτλο στο WRC, η STI κατασκεύασε το περιορισμένης παραγωγής Impreza 22B STI με τον EJ22 κινητήρα ισχύος 280 ίππων.

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS