Που πήγαν τα προσιτά μοντέλα που «αγαπήσαμε» όπως το Almera, το Accent και το Lancer; Σκότωσαν τα crossover και την κούρσα ή αυτοκίνητα όπως η A-Class sedan έχουν νόημα σήμερα;
Μια κατηγορία (ακόμα) που επλήγη ιδιαίτερα από την σύσταση των μικρομεσαίων crossover, είναι αυτή των σεντάν μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Παλιότερα τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα βλέπετε. Ήθελες χώρους μεγαλύτερους από μικρό; Έπαιρνες το σεντάν αυτού. Ήθελες ακόμα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ από τα μικρομεσαία; Έπαιρνες την σεντάν έκδοσή τους…
Σήμερα η κάλυψη στις παραπάνω ανάγκες του καταναλωτή, βρίσκεται στην κατηγορία των crossover. Και πάλι σε αυτά βρίσκει ο αγοραστής τους χώρους που επιθυμεί και είναι σαφώς πιο όμορφα, πιο πρακτικά και καλύτερα στο δρόμο. Τι κάνεις όμως αν θες την κούρσα σου σήμερα;
Πριν 10 χρόνια έβγαινες μια βόλτα και συναντούσες παντού Accent, Cordoba και Almera μαζί με μερικά Cruze, πιο παλιά τα Shuma της Kia και πάντα για τους πιο ισχυρούς οικονομικά έπαιζαν τα δημοφιλή Astra, Focus, Corolla στις σεντάν εκδόσεις τους.
Τη «φθηνή» κούρσα σήμερα την προσφέρει μόνο η Fiat με το Tipo, η Citroen (C-Elysse από 13.090 ευρώ) και η Peugeot (301 από 13.150 ευρώ), ενώ έχουν εκλείψει τα mainstream μοντέλα σε σεντάν εκδόσεις.
Μόνο η Toyota επανήλθε με την Corolla στα σεντάν και αυτό επειδή δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για τα μεσαία σεντάν, τύπου Avensis, με εξαίρεση την πάντα επίκαιρη Skoda Octavia που όμως «παίζει» ανάμεσα σε μικρομεσαία και μεσαία κατηγορία. Από την άλλη βλέπουμε premium εταιρείες να στηρίζουν αυτή την κατηγορία. Των σεντάν δηλαδή. Όχι των προσιτών…
Η Mercedes λάνσαρε την Α-Class σε τέτοια έκδοση τη στιγμή μάλιστα που έχει την CLA, με την βασική βενζίνης να κοστίζει 27.911 και την πετρελαίου 25.200 ευρώ. Η Audi διαθέτει το Α3 Sport Sedan με τιμές από 24.250 ευρώ. Γιατί υπάρχει τέτοια διαφοροποίηση στην πολιτική των εταιρειών; Πέραν των στάνταρ πλέον μοντέλων (crossover όλων των διαστάσεων και μικρομεσαία χάτσμπακ), κανείς δεν κάνει ότι κάνει ο «διπλανός» του.
Εταιρείες που στο παρελθόν έπαιζαν «άμυνα» μέσα στο σεντάν ταμπλό, τώρα δεν εξετάζουν καν το ενδεχόμενο να προσφέρουν κάτι αντίστοιχο, ενώ άλλοι που δεν είχαν ποτέ κάποιο μοντέλο στην κατηγορία, και με την αμφίβολη πορεία που μπορεί να έχουν σήμερα, παίζουν επίθεση. Σαν να πειραματίζονται και ψάχνουν τρόπο να μας ξεκολλήσουν από τα crossover , «μπερδεύοντάς» μας με επιπλέον επιλογές.
Εσείς τι λέτε; Θα λείψουν από κανέναν τα σεντάν αν τελικά εκλείψουν; Υπάρχει κόσμος που τα «γουστάρει» ακόμα και γιατί; Aντίστοιχα θα επιλέγατε ένα από τα νέα premium σεντάν σε σχέση με κάποιο αντίστοιχο crossover; Γενικότερα θα προτιμούσατε ένα σεντάν από ένα SUV;
Σίγουρα η μεσαία κατηγορία φαίνεται να πνέει τα λοίσθια, με επικράτηση κυρίως των γερμανών κατασκευαστών, όπου επιβιώνει! Κι αυτό πανευρωπαικά, αν όχι παγκόσμια... Σαν περιοδικό αυτοκινήτου μάλλον ο κλήρος πέφτει σε σας να εξετάσετε τους λόγους! Με τιμές αγοράς πάνω από 30000 €, και υψηλές τιμές service, σίγουρα η κρίση στην κατηγορία δικαιολογείται
Ότι καί νά γίνει τήν ομορφιά τού σεντάν δέν προκειται νά τήν φτάσουν τά κροσσόβερ.Μπροστά στά σεντάν φαντάζουν ακόμα καί τά πιό όμορφα από αυτά χοντροκομμένα.Μήν ξεχνάμε ότι τό όνειρο τού Έλληνα διαχρονικά είναι ή κούρσα καί όχι τά διάφορα τζιποειδή όσο καί άν τά τελευταία ειδικά χρόνια έχουν γλυκάνει τίς γραμμές του όρα πεζω!
Ατυχές το παράδειγμα της octavia, όχι λόγω μεγέθους αλλά επειδή είναι 5θυρη και όχι sedan. Το μεγάλο ατού των μοντέλων που έδιωξαν τα sedan από τους δρόμους, είναι καθαρά η πρακτικότητα των suv-5θυρων αυτοκινήτων στη συνείδηση των καταναλωτών. Όσο κι αν σου άρεσε πχ το focus sedan, το μικρό άνοιγμα του χώρου αποσκευών σχεδόν ακύρωνε τον τρίτο όγκο. Σήμερα θέλεις ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, ένα μικρό crossover καλύπτει περισσότερες ανάγκες. Το sedan σε περιορίζει και χρήματα για πάνω από ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια είναι πολυτέλεια άπιαστη.
Σίγουρα η μεσαία κατηγορία φαίνεται να πνέει τα λοίσθια, με επικράτηση κυρίως των γερμανών κατασκευαστών, όπου επιβιώνει! Κι αυτό πανευρωπαικά, αν όχι παγκόσμια... Σαν περιοδικό αυτοκινήτου μάλλον ο κλήρος πέφτει σε σας να εξετάσετε τους λόγους! Με τιμές αγοράς πάνω από 30000 €, και υψηλές τιμές service, σίγουρα η κρίση στην κατηγορία δικαιολογείται
Ότι καί νά γίνει τήν ομορφιά τού σεντάν δέν προκειται νά τήν φτάσουν τά κροσσόβερ.Μπροστά στά σεντάν φαντάζουν ακόμα καί τά πιό όμορφα από αυτά χοντροκομμένα.Μήν ξεχνάμε ότι τό όνειρο τού Έλληνα διαχρονικά είναι ή κούρσα καί όχι τά διάφορα τζιποειδή όσο καί άν τά τελευταία ειδικά χρόνια έχουν γλυκάνει τίς γραμμές του όρα πεζω!
Ατυχές το παράδειγμα της octavia, όχι λόγω μεγέθους αλλά επειδή είναι 5θυρη και όχι sedan. Το μεγάλο ατού των μοντέλων που έδιωξαν τα sedan από τους δρόμους, είναι καθαρά η πρακτικότητα των suv-5θυρων αυτοκινήτων στη συνείδηση των καταναλωτών. Όσο κι αν σου άρεσε πχ το focus sedan, το μικρό άνοιγμα του χώρου αποσκευών σχεδόν ακύρωνε τον τρίτο όγκο. Σήμερα θέλεις ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, ένα μικρό crossover καλύπτει περισσότερες ανάγκες. Το sedan σε περιορίζει και χρήματα για πάνω από ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια είναι πολυτέλεια άπιαστη.