Στα ίδια λεφτά, με premium προσανατολισμό και τις παραδοσιακές αρετές των SUV πόλης, αλλά με μια σημαντική διαφορά να τα χωρίζει: Το μεν Audi Q2 κινείται με οκτάνια, το δε Peugeot e-2008 αντλεί ενέργεια από κιλοβατώρες. Τι κερδίζεις σε κάθε περίπτωση;
Από την μία μεριά έχουμε το Audi Q2, το οποίο εισήγαγε τον όρο premium SUV πόλης και ανανεώθηκε πρόσφατα, ενώ από την άλλη έχουμε το Peugeot 2008 το οποίο επίσης έχει προσφάτως ανανεωθεί και είναι από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας με premium προσανατολισμό. Δύο προτάσεις ξεχωριστές στην υπερ-προσφορά της κατηγορίας των B-SUV, δύο εκδόσεις τους που ξεφεύγουν από τυπικά, αφού το μεν έχει μια ιπποδύναμη στα 150 άλογα (δεν είναι η πλέον εμπορική), ενώ το άλλο είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Ποιο από τα δύο και γιατί; Ακολουθούν οι απαντήσεις.
Εκλεπτυσμένη σχεδίαση που κλέβει το μάτι διαθέτει το ανανεωμένο Peugeot e-2008.
Περί τιμής: Δελεαστικό το ηλεκτρικό παρότι 2.300 € ακριβότερο
Το Audi Q2 κοστίζει 28.650 ευρώ στην έκδοση 35 TFSI S tronic, το Peugeot e-2008 ξεκινάει αρκετά πιο ψηλά, από τα 36.900 ευρώ. Σε πρώτο ανάγνωσμα το γερμανικό μοντέλο κερδίζει ξεκάθαρα, όμως αν στο παιχνίδι βάλουμε τις παραμέτρους «κρατική επιδότηση» και «απόσυρση», τότε η τιμή του e-2008 πέφτει στα 30.948 και 29.948 ευρώ αντίστοιχα καθιστώντας το έτσι μια πολύ δελεαστική επιλογή. Όμως η τελική επιλογή δεν διαμορφώνεται μόνο από το τι θα δώσεις, αλλά και το τι θα πάρεις… Για αυτό ας συνεχίσουμε, ή καλύτερα ας περάσουμε στα σημαντικά της σύγκρισης αυτής.
Τα 136 άλογα και 260 Nm είναι υπεραρκετά στη καθημερινή χρήση. Το e-2008 είναι πιο αργό από το Q2, όμως κερδίζει κατά κράτος σε κατανάλωση.
Οι κινητήρες κάτω από το καπό αποτελούν τη σημαντικότερη διαφορά τους: Το Audi Q2 φορά ένα turbo βενζινοκινητήρα 150 ίππων και καίει βενζίνη, το Peugeot 2008 όμως έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων που παίρνει ενέργεια από μπαταρίες. Τώρα ποια η διαφορά, θα ρωτήσετε μάλλον, και θα απαντήσουμε, ότι στην πρώτη περίπτωση θα γεμίσεις στο βενζινάδικο σε 5 λεπτά, στη δεύτερη θα πρέπει να φορτίσεις το βράδυ σπίτι σου. Δηλαδή στη 2η περίπτωση χρειάζεται ένας ελάχιστος προγραμματισμός. Αν τον κάνεις, τότε δεν θα έχεις πρακτικά το «πρόβλημα» περί αυτονομίας που ίσως έχεις ακούσει για τα ηλεκτρικά, αφού η πραγματική αυτονομία του γαλλικού μοντέλου είναι κοντά 280 χιλιόμετρα (ή περισσότερα αν κινείσαι μέσα στην πόλη). Από την άλλη, ένα μακρινό ταξίδι είναι πιο δύσκολο και θ πρέπει να γίνει μια μεγάλη στάση για φόρτιση.
Το Audi Q2 φορά ένα turbo βενζινοκινητήρα 150 ίππων κερδίζοντας σε επιδόσεις.
Από εκεί και πέρα, δηλαδή πέρα από την διαφορά στον τρόπο χρήσης-φόρτισης, υπάρχουν διαφορές σε επιδόσεις και κατανάλωση. Εν συντομία θα αναφέρουμε ότι το Audi Q2 κερδίζει ξεκάθαρα σε επιδόσεις, ενώ το e-2008 ξεκάθαρα στο κόστος κίνησης, αφού με το πρώτο θα κάψεις περίπου 15 ¤ στα 100 χλμ., ενώ με το δεύτερο το 1/3. Ανάλογα με την οπτική σας, θα βρείτε και τον νικητή.
Παρά την σφικτή ανάρτηση το 2008 έχει καλή ποιότητα κύλισης και απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Το βάρος κρύβεται καλά ως ένα βαθμό.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα και με τα δύο μοντέλα θα ανακαλύψεις την διαφορά στον οδηγικό τους προσανατολισμό. Το Audi Q2 είναι πιο σβέλτο, πιο ανάλαφρο στις στροφές και με πιο πειστικό τιμόνι. Το Peugeot e-2008 από την άλλη είναι βαρύτερο στη ζυγαριά και αυτό φαίνεται στην πράξη γιατί η ανάρτηση έχει σφίξει ώστε να μειωθούν οι κλίσεις και παρότι απορροφά καλά τις ανωμαλίες, σε πιο γρήγορους ρυθμούς δεν κρύβει το βάρος του. Όμως, σε αυτό το μειονέκτημα έχει να αντιπαρατάξει τα 170 χλστ. απόστασης από το έδαφος, την καλή ποιότητα κύλισης και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, στοιχείο που θα εκτιμήσεις αρκετά σε καθημερινή χρήση. Ποιο από τα δύο τώρα; Πάλι η απάντηση εξαρτάται από τον οδηγικό προσανατολισμό του καθενός. Από την δική μας οπτική κλίνουμε περισσότερο στο ηλεκτρικό γιατί κακά τα ψέματα, πόσο δαιμονισμένα κινείται κανείς στην καθημερινότητά του; Αλλωστε και τα δύο είναι σπιρτόζικα σε ρεπρίζ και εύκολα στην πόλη ελέω αυτόματου κιβωτίου.
Ανάλαφρο και σπορτίφ στο δρόμο είναι το Audi Q2 με τα 150 άλογα
Εκλεπτυσμένη σχεδίαση που κλέβει το μάτι διαθέτει το Peugeot e-2008.
Από τους παραπάνω τομείς σύγκρισης ο πρώτος είναι αρκετά υποκειμενικός. Οι δικές μας γνώμες είναι μοιρασμένες καθώς οι μισοί προτιμούν το εκλεπτυσμένο προφίλ, τη χρωμιωμένη μάσκα και τους χαυλιόδοντες του 2008, ενώ οι άλλοι μισοί τις ακμές, τις γωνίες και τον macho προφυλακτήρα και μούρη του Q2. Έτσι θα αφήσουμε το ερώτημα αναπάντητο. Στο εσωτερικό από την άλλη έχουμε ισοπαλία γιατί από πλευράς ποιότητας υλικών και συναρμογής και στα δύο μοντέλα αυτά είναι κορυφαία (ένα κλικ δίνουμε στο Q2), ενώ από πλευράς σχεδίασης και τα δύο προβάλλουν έντονα ένα υψηλό τεχνολογικό προφίλ. Από εκεί και πέρα δεν θα βρεις εργονομικές ατέλειες, παρά μόνο θα καταλήξεις ότι το Audi Q2 έχει καλύτερη θέση οδήγησης, ενώ το Peugeot e-2008 καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Το εσωτερικό του Q2 είναι φτιαγμένο από πολύ καλής ποιότητας υλικά, δεν έχει εργονομικές ατέλειες και βγάζει ένα έντονο high tech προφίλ.
Ο νικητής στην αναμέτρηση αυτή κρίνεται στις λεπτομέρειες και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις προτιμήσεις του καθενός. Αν έχετε βαρύ πόδι και κινείστε σβέλτα, τότε το Audi Q2 σας ταιριάζει περισσότερο. Αν είστε καλοί στον προγραμματισμό φόρτισης και έχετε ένα all around οδηγικό ταπεραμέντο, τότε κοιτάξτε το Peugeot 2008. Εμείς προς τα εκεί προσανατολιζόμαστε μάλιστα, όμως ο λόγος είναι επειδή τα ηλεκτρικά βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά προς το μέλλον της αυτοκίνησης παρά τους περιορισμούς τους σε φόρτιση και ένα μακρινό ταξίδι. Απλά χρειάζονται προγραμματισμό και προϋποθέσεις οικιακής φόρτισης.