Εσείς θα αφήσετε τα γερμανικά στην άκρη για χάρη ενός γαλλικού μοντέλου; Η απάντηση πιθανώς να είναι εύκολη όταν μιλάμε για μίνι ή μικρά, ή ακόμη και για SUV. Τι γίνεται όταν μιλάμε για μεσαίο;
Η επιτυχία ανοίγει την όρεξη φαίνεται, και οι Γάλλοι είναι έτοιμοι να τα βάλουν με τους Γερμανούς σε όλα τα μέτωπα. Με την Peugeot να σαρώνει τα βραβεία και τις πωλήσεις με τη νέα της γκάμα SUV με αιχμή του δόρατος το 3008, θα περίμενε κανείς πως οι Γάλλοι θα έκοβαν φόρα και θα επικεντρώνονταν τώρα στις κατηγορίες που έχουν κατακτήσει. Όμως αυτό δεν ισχύει.
Η ολική επαναφορά της Peugeot τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει την όρεξη στους Γάλλους που βρίσκουν τον γερμανικό ανταγωνισμό μάλλον στα «κάτω» του. Έτσι με μία κίνηση εξαγόρασαν την Opel, ενώ χτυπάνε τον όμιλο VW στα ίσια και με πολύ δύναμη.
Έτσι το νέο 508, βάζει πλώρη για Γερμανία με ότι έχει και δεν έχει. Οι Γάλλοι στην παρουσίαση και το δελτίο τύπου συγκρίνουν το νέο τους μεσαίο μοντέλο αποκλειστικά και μόνο με το Audi A5 Sportback και το VW Arteon.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα δύο μοντέλα από τον ίδιο όμιλο, έχουν και πολλά κοινά. Τα κουπέ χαρακτηριστικά, με το πολύ λοξό πίσω παρμπρίζ, τις πόρτες χωρίς πλαίσια, την τραβηγμένη πίσω βάση του εμπρός παρμπρίζ (για να μεγαλώσει η μούρη και να δείχνει λιγότερο προσθιοκίνητο).
Το νέο 508 δεν θα το πει κανείς αδιάφορο. Είναι όμορφο, πολύ καλά σχεδιασμένο, ειδικά στο πίσω μέρος του και στο εσωτερικό. Το εμπρός λίγο προβλέψιμο, αλλά κομψό και εντυπωσιακό. Και αν απέναντι σε αυτά βάλεις το Arteon, τότε η Peugeot δεν πάει άσχημα. Τα γονίδια των δύο μοντέλων είναι εξίσου «μαζικά» οπότε η διαφορές είναι στα σημεία.
Η Peugeot έχει ξεκαθαρίσει εξάλλου ότι δεν θέλει να γίνει premium. Θέλει εκείνο το κομμάτι της αγοράς στο άνω άκρο του mainstream, εκεί που ψωνίζουν οι πολλοί που θέλουν ποιότητα, στυλ και σχέση τιμής αξίας. Εξάλλου ο όμιλος έχει την DS να φέρει το λάβαρο του premium.
Τότε τι συγκρίνονται με το Α5 Sportback; Μα ακριβώς γιατί θέλουν να φωνάξουν πόσο κοντά, δίπλα ή και μπροστά από τον premium ανταγωνισμό μπορούν να βρεθούν.
Εσείς όμως θα αφήνατε ένα γερμανικό μεσαίο για να πάρετε ένα γαλλικό; Είστε έτοιμοι να προτιμήσετε ένα μεσαίο Peugeot από ένα μεσαίο Audi ή έστω VW; Αν το κάνατε στις άλλες κατηγορίες, γιατί όχι και στα μεσαία; Τι λέτε;
H σύγκριση μπορεί να φαίνετραι περίεργη αλλά είναι επί της αρχής σωστή, τουλάχιστον από την πλευρά της πεζώ. Η σειρά '500' ήταν πάντα έτσι τοποθετημένη - παίρνεις ένα αυτοκίνητο (σχεδόν) εφάμιλλο των γερμανικών με πολύ λιγότερα χρήματα. Εάν η τοποθέτηση είναι επιτυχημένη ή όχι δεν έχει σημασία (το κρίνει ο καθένας), η εταιρεία με αυτό το σκεπτικό το σχεδίασε. Η πεζω δεν ενδιαφέρεται να προσφέρει το μοντέλο με 20 υπομοντέλα και 10 κινητήρες αλλά σε 1-2 καλά εξοπλισμένες εκδόσεις με λίγες επιλογές κινητήρων για εκείνους (πλειοψηφία) που δεν τους ενδιαφέρουν ακραίες διαμορφώσεις - όποιος πχ θέλει οπωσδήποτε πολύ μεγάλο κινητήρα θα ψωνίσει αλλού. Ετσι το μοντέλο τοποθετείται στο άνω άκρο της νορμαλ μεσαίας κατηγορίας και κλείνει το μάτι και στην πολυτελείας με όπλο τον καλό εξοπλισμό σε χαμηλότερη τιμή χωρίς (θεωρητικά έστω) συμβιβασμό στην ποιότητα, οπότε περιμένει πελάτες και από τις δύο πλευρές. Νομίζω θα τα πάει καλά, ειμαι λίγο επιφυλακτικός για το γενικό σχεδιασμό του κοκπιτ (η πεζώ έχει θεωρώ τον πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό αλλά ο συνδυασμός χαμηλό μικρό τιμόνι ψηλός πίνακας δεν συνηθίζεται τόσο εύκολα στην οδήγηση, στο 3008 είναι πιο ομαλός λόγω γενικότερης διαμόρφωσης, νομίζω η πεζώ το ρισκάρει εδώ...) αλλά κατά τα άλλα μια χαρά είναι απέναντι στα γερμανικά... Επίσης θεωρώ πολύ σωστό ότι μίκρυνε λίγο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο εύχρηστο έτσι, αν έχει και καλό (επιτέλους) αυτόματο κιβώτιο θα είναι καλή αγορά.
Είναι τελείως λανθασμένο να γίνεται σύγκριση ανάμεσα στο Peugeot 508 και στο Audi A5. Πρώτο και βασικότερο υπάρχει χαώδης διαφορά στην τιμή περίπου 30.000 ευρώ ακριβότερο το A5. Συνέπεια αυτού τα δύο αυτοκίνητα απευθύνονται σε τελείως διαφορετικό πελατολόγιο. Δεύτερον οι κινητήρες, συνηθισμένος κινητήρας για το 508 είναι ο 1.6 πετρελαίου, δηλαδή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2 λίτρων, εν αντιθέσει με το Α5 όπου οι κινητήρες είναι δίλιτροι πετρελαίου και βενζίνης συνήθως αρκετά μεγάλης ισχύος. Με το VW arteon το 508 έχει αρκετά κοινά σημεία αλλά και πάλι το arteon είναι ακριβότερο. Συνεπώς δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μπει το ερώτημα να αφήσουμε το Α5 για να αγοράσουμε το 508.
H σύγκριση μπορεί να φαίνετραι περίεργη αλλά είναι επί της αρχής σωστή, τουλάχιστον από την πλευρά της πεζώ. Η σειρά '500' ήταν πάντα έτσι τοποθετημένη - παίρνεις ένα αυτοκίνητο (σχεδόν) εφάμιλλο των γερμανικών με πολύ λιγότερα χρήματα. Εάν η τοποθέτηση είναι επιτυχημένη ή όχι δεν έχει σημασία (το κρίνει ο καθένας), η εταιρεία με αυτό το σκεπτικό το σχεδίασε. Η πεζω δεν ενδιαφέρεται να προσφέρει το μοντέλο με 20 υπομοντέλα και 10 κινητήρες αλλά σε 1-2 καλά εξοπλισμένες εκδόσεις με λίγες επιλογές κινητήρων για εκείνους (πλειοψηφία) που δεν τους ενδιαφέρουν ακραίες διαμορφώσεις - όποιος πχ θέλει οπωσδήποτε πολύ μεγάλο κινητήρα θα ψωνίσει αλλού. Ετσι το μοντέλο τοποθετείται στο άνω άκρο της νορμαλ μεσαίας κατηγορίας και κλείνει το μάτι και στην πολυτελείας με όπλο τον καλό εξοπλισμό σε χαμηλότερη τιμή χωρίς (θεωρητικά έστω) συμβιβασμό στην ποιότητα, οπότε περιμένει πελάτες και από τις δύο πλευρές. Νομίζω θα τα πάει καλά, ειμαι λίγο επιφυλακτικός για το γενικό σχεδιασμό του κοκπιτ (η πεζώ έχει θεωρώ τον πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό αλλά ο συνδυασμός χαμηλό μικρό τιμόνι ψηλός πίνακας δεν συνηθίζεται τόσο εύκολα στην οδήγηση, στο 3008 είναι πιο ομαλός λόγω γενικότερης διαμόρφωσης, νομίζω η πεζώ το ρισκάρει εδώ...) αλλά κατά τα άλλα μια χαρά είναι απέναντι στα γερμανικά... Επίσης θεωρώ πολύ σωστό ότι μίκρυνε λίγο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο εύχρηστο έτσι, αν έχει και καλό (επιτέλους) αυτόματο κιβώτιο θα είναι καλή αγορά.
Είναι τελείως λανθασμένο να γίνεται σύγκριση ανάμεσα στο Peugeot 508 και στο Audi A5. Πρώτο και βασικότερο υπάρχει χαώδης διαφορά στην τιμή περίπου 30.000 ευρώ ακριβότερο το A5. Συνέπεια αυτού τα δύο αυτοκίνητα απευθύνονται σε τελείως διαφορετικό πελατολόγιο. Δεύτερον οι κινητήρες, συνηθισμένος κινητήρας για το 508 είναι ο 1.6 πετρελαίου, δηλαδή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2 λίτρων, εν αντιθέσει με το Α5 όπου οι κινητήρες είναι δίλιτροι πετρελαίου και βενζίνης συνήθως αρκετά μεγάλης ισχύος. Με το VW arteon το 508 έχει αρκετά κοινά σημεία αλλά και πάλι το arteon είναι ακριβότερο. Συνεπώς δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μπει το ερώτημα να αφήσουμε το Α5 για να αγοράσουμε το 508.