Η αποκάλυψη του νέου Panoramic i-Cockpit της Peugeot μετεξελίσσει την μοντέρνα καμπίνα των γαλλικών μοντέλων, της οποίας οι καινοτομίες αναβαθμίζουν την θέση οδήγησης σε πάνω από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Πότε και για ποιους λόγους καθιερώθηκε το Peugeot i-Cockpit;
Είναι ένα concept που πρωτογνωρίσαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2010. Τότε, με την παρουσίαση του πρωτότυπου Peugeot SR1, η γαλλική μάρκα αποκάλυψε μία επαναστατική θέση οδήγησης, που στόχο είχε να αλλάξει σχεδιαστικά μα και εργονομικά την εικόνα από το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου.
Με την πρώτη γενιά του Peugeot 208 (2012) η θεωρία έγινε πράξη, η νέα καμπίνα με ονομασία «i-Cockpit» μπήκε στον βασικό εξοπλισμό και εμείς γνωρίσαμε τους 3 κεντρικούς πυλώνες πάνω στους οποίους βασιζόταν:
Περισσότερη οδηγική απόλαυση
Βελτιστοποιημένη ασφάλεια
Περισσότερη άνεση στην οδήγηση
Στο πρωτότυπο Peugeot SR1 είδαμε για πρώτη φορά το i-Cockpit εσωτερικό της γαλλικής μάρκας (Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης, 2010).
Και πώς πετυχαίνεις όλα τα παραπάνω; Καθιερώνοντας μία συγκεκριμένη διαμόρφωση στο εσωτερικό, σε οτιδήποτε αφορά τον οδηγό. Πρώτα και κύρια, βλέπουμε ένα σπορ τετραγωνισμένης σχεδίασης τιμόνι για πιο εύκολο χειρισμό, πρακτικότητα και πιο γρήγορες αντιδράσεις. Λόγω σχεδίασης και compact διαστάσεων, μειώνεται το εύρος κίνησης κατά τους ελιγμούς. Είναι, δηλαδή, πιο ευέλικτο, καθώς ο οδηγός για τον ίδιο ελιγμό χρειάζεται να κινήσει λιγότερο τα χέρια του.
Πίσω, αλλά ψηλότερα τοποθετημένος σε σχέση με τιμόνι βρίσκεται ο πίνακας οργάνων. Ενσωματώνοντας τεχνολογία τύπου «Head-up Display» ο συγκεκριμένος πίνακας οργάνων είναι εμπνευσμένος από την φιλοσοφία του cockpit ενός μαχητικού αεροσκάφους. Και στις δύο περιπτώσεις στόχος είναι να προβάλλονται όλες οι «ζωτικές» πληροφορίες, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού (πιλότου). Έτσι, αφού όσα πρέπει να ξέρει ο οδηγός εμφανίζονται στο ύψος των ματιών του δεν χρειάζεται να πάρει ούτε στιγμή το βλέμμα του από τον δρόμο.
Last but not least, η οθόνη αφής. «Αιωρούμενης» σχεδίασης στο πρώτης γενιάς Peugeot 208 υπάρχει για να εξασφαλίζει διαισθητικό χειρισμό των κύριων λειτουργιών του οχήματος. Σε αυτή συγκεντρώνονται υπηρεσίες όπως το ραδιόφωνο, ο κλιματισμός και οι τηλεφωνικές κλήσεις των οποίων η διαχείριση γίνεται μέσω της συγκεκριμένης touchscreen.
Μεγαλύτερες διαστάσεις, 3D απεικόνιση & πλήκτρα πιάνου
Με την πάροδο του χρόνου η Peugeot προσάρμοσε το i-Cockpit στις ανάγκες των πελατών της, αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τις προδιαγραφές του. Η δεύτερη γενιά των Peugeot SUV 3008 και 5008 συνδυάστηκε με την μία νέα ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί. Μάλιστα, χαμηλότερα της οθόνης και ανάλογα το μοντέλο τοποθετείται συστοιχία κουμπιών είτε αφής, είτε σαν πλήκτρα πιάνου, από τα οποία αλλάζει το μενού και ο χρήστης περιηγείται στο infotainment.
Αλλαγές είχαμε και στην εμφάνιση του πίνακα οργάνων. Σε βασικές εξοπλιστικές εκδόσεις έρχεται σε αναλογική μορφή με ανάστροφο δείκτη στο στροφόμετρο (ξεκινάει από δεξιά και ανεβαίνει προς τα αριστερά. Από το 2019 και την δεύτερη γενιά Peugeot 208 ξεκίνησε η full ψηφιακή διαμόρφωση με φουτουριστικά γραφικά και τρισδιάστατη απεικόνιση (3D).
Τι άλλαξε με τα Peugeot 308 & 408;
Με τα νέα Peugeot 308 (2021) και 408 (2022) εκφράστηκε η προτελευταία version του i-Cockpit. Σε αυτά εισήχθη το νέο σύστημα infotainment i-Connect, ένα νέο compact τιμόνι που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία των χεριών του οδηγού κατά τη χρήση των βοηθημάτων οδήγησης και οι ευαίσθητες στην αφή i-toggles. Από τις τελευταίες ρυθμίζονται κατά την κρίση του χρήστη οι υπηρεσίες του συστήματος ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και άνεσης. Εκτός των παραπάνω, η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη στο μέσον του ταμπλό έχοντας από πάνω τους αεραγωγούς, ενώ σε άλλες διαμορφώσεις (208, 2008, και 5008) είναι «αιωρούμενη», καθώς εδράζεται ψηλότερα, και οι αεραγωγοί φιλοξενούνται από κάτω.