Αντίθετα στο μονόδρομο: Ίσως η πιο συχνή παράβαση στους δρόμους
Μια από τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις που γίνεται καθ όλη την διάρκεια της ημέρας και επί μονίμου βάσεως στους ελληνικούς δρόμους και ειδικότερα στα κέντρα των πόλεων είναι, χωρίς αμφιβολία η αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο.
Οι λόγοι για τους οποίους η παράβαση αυτή έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις είναι πολλοί. Κατ αρχάς, είναι δεδομένο το πρόβλημα στην έλλειψη οδηγικής παιδείας, αφού οι Έλληνες οδηγοί, γενικότερα, δεν διστάζουν να παραβιάσουν οποιαδήποτε πινακίδα για να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους. Στο μυαλό του Έλληνα οδηγού ωστόσο έχει μπει πλέον και το θέμα της κατανάλωσης, αφού σκέφτεται ότι θα γλιτώσει λίγα λεπτά του ευρώ εάν «κόψει» από το μονόδρομο και δεν κάνει... «το τετράγωνο».
Μπορεί η παράβαση αυτή να είναι συχνή, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν προβλέπεται κάποιο πρόστιμο από τον ΚΟΚ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην παράγραφο 4 του άρθρου 16, «ο οδηγός δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί σε οδόστρωμα που προορίζεται για την αντίθετη προς την κατεύθυνση του κυκλοφορίας, καθώς και σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νησίδες ή ειδικά ερείσματα, τα οποία προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, εκτός από περιπτώσεις απολύτου ανάγκης ή όταν ειδικές ρυθμίσεις το επιτρέπουν. Ακόμη, στην παράγραφο 7, υπογραμμίζεται πως «σε μονόδρομους (οδός μοναδικής κατεύθυνσης), οι οποίοι έχουν ειδικά σημανθεί, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί αντίθετα με την κατεύθυνση του μονόδρομου».
Τέλος, στην 8η παράγραφο αναφέρεται το πρόστιμο για την παράβαση και συγκεκριμένα γίνεται λόγος πως «Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των μεν παραγράφων 4 και 7 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200,00 ευρώ».