Πιο φθηνό & με μεγαλύτερη εγγύηση! Τώρα αγοράζεις αυτοκίνητο online;
3.389 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2021)
Στην εποχή της τεχνολογίας, των Black Friday και Blue Monday, προτιμάς να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο από το ίντερνετ αν έχει καλύτερη τιμή και μεγαλύτερη εγγύηση ή θες να το «ξεψαχνίσεις» από κοντά και να συζητήσεις με τον πωλητή;
Η αγορά αυτοκινήτου από το ίντερνετ είναι κάτι που ακόμη και στις πιο προχωρημένες αγορές της Ευρώπης είναι ακόμη δύσκολη. Η διαδικασία αυτοκινήτου παραμένει μέσα από την έκθεση, με τον αγοραστή να βλέπει, να πιάνει, ακόμη και να οδηγεί το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει.
Όμως αυτή η διαδικασία έχει δύο αρνητικά στα μάτια των κατασκευαστών. Το μεγαλύτερο; Στοιχίζει. Και στοιχίζει πολύ. Μία έκθεση που έχει όλα τα μοντέλα διαθέσιμα, με προσωπικό να τα δείξει, και αυτοκίνητα για test drive έχει κόστος επένδυσης κοντά ένα εκατομμύριο ευρώ. Αυτό το κόστος φυσικά επιβαρύνει τελικά τον αγοραστή, αφού μοιράζεται στην τιμή του αυτοκινήτου.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι προσθέτει χρόνο στη διαδικασία αγοράς. Από το «θέλω καινούργιο αυτοκίνητο» μέχρι το «κλειδί στο χέρι», οι επισκέψεις στις εκθέσεις, οι δοκιμές, και το «παζάρι» προσθέτουν κατά μέσο όρο 4 εβδομάδες σε αυτή την διαδικασία. Όμως, κακά τα ψέματα, αυτά που μοιάζουν πρόβλημα στα μάτια των εταιρειών, είναι το… αλατοπίπερο σε όλη τη διαδικασία για τον αγοραστή.
Από την άλλη, η αγορά αυτοκινήτου από το ίντερνετ τα κόβει όλα αυτά μαχαίρι. Άσε δε που πλέον έχουν μπει στο παιχνίδι και οι μεγάλες προσφορές τύπου Black Friday, ακόμα και στη χώρα μας. Όμως, παραμένει ακόμη η λιγότερη προτιμώμενη διαδικασία απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου. Οι κατασκευαστές θεωρούν πως οι βασικοί λόγοι είναι δύο. Από τη μία η σύγχυση, ή το άγχος της καλύτερης τιμής. Βλέπεις κάθε μοντέλο έχει ένα σωρό εκδόσεις με τιμές που αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό και μπορεί να χρειαστεί πολύ κόπο να βρεις την χρυσή τομή ή αλλιώς την χρυσή… τιμή. Οι τιμές αλλάζουν επίσης και από έκθεση σε έκθεση, ανάλογα με το αν οι αντιπρόσωποι έχουν ετοιμοπαράδοτα, ή αν προσπαθούν να διώξουν στοκ, ή ένα σωρό άλλους λόγους που έχουν να κάνουν με την δική τους επιχείρηση.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις εκδόσεις, αφού διαφέρουν τόσο πολύ, και οι αγοραστές δεν ξέρουν αν θα πετύχουν αυτό που θέλουν, και που θα το βρουν. Κάτι που όταν βρίσκεσαι στην έκθεση, θα στο λύσει μέσα σε δύο λεπτά ο πωλητής που ξέρει απ` έξω κι ανακατωτά τον κατάλογο.
Έτσι η Citroen για παράδειγμα, λάνσαρε ένα πρόγραμμα στην Αγγλία που περιλαμβάνει τρία μέτρα. Πρώτον, όλα τα μοντέλα της σε τέσσερις μόνο εκδόσεις εξοπλισμού, με τις δύο πρώτες μόνο ιντερνετικές. Δεύτερον, αυτές οι ιντερνετικές εκδόσεις φθηνότερες στο ίντερνετ από ό,τι στις εκδόσεις, από 1.000 ευρώ μέχρι και 3.000 ευρώ για το C1 και το C4 αντίστοιχα. Και τρίτον, 5ετή εγγύηση (αντί για 3 χρόνια στις εκθέσεις).
Το θέμα όμως είναι αλλού… Εσύ θα αγόραζες έτσι αυτοκίνητο από το ίντερνετ; Φθηνότερο, με μεγαλύτερη εγγύηση και χωρίς το άγχος ότι θα βρεις την τρελή ευκαιρία ή το «κάτι καλύτερο» στις εκθέσεις; Τι λες;