Με έως και 585 ίππους το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Kia που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα E-GMP έκανε την πλήρη παρουσίασή του, λίγο διάστημα αφότου μας αποκάλυψε την σχεδιαστική του ταυτότητα. Δείτε το νέο Kia EV6.
Γνωρίζοντας ήδη τη σχεδιαστική ταυτότητα του μοντέλου να συμπληρώσουμε πως το νέο Kia EV6 έχει μήκος 4.680 χιλιοστά, πλάτος 1.880 χλστ., ύψος 1.550 χλστ και μεταξόνιο που εκτείνεται στα 2.990 χλστ. Για να έχετε μία πιο καλή εικόνα οι διαστάσεις του, το καθιστούν μικρότερο, στενότερο και χαμηλότερο από το Sorento. Παρ `όλα αυτά, το μεταξόνιο του EV6 είναι κατά 86 χιλιοστά μεγαλύτερο!
Το γενναιόδωρο μεταξόνιο επιτρέπει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, με το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό να είναι δύο καμπύλες οθόνες 12 ιντσών που ενώνονται μεταξύ τους και δεσπόζουν στο ταμπλό, φιλοξενώντας τόσο τον πίνακα οργάνων όσο και το σύστημα infotainment. Το σύστημα ψυχαγωγίας διαθέτει την τεχνολογία Kia Connect που επιτρέπει ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air) και υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο. Το τιμόνι είναι δύο ακτίνων και φέρει το ανανεωμένο λογότυπο Kia, ενώ τα μπουτόν που ρυθμίζουν τον κλιματισμό χρησιμοποιούν απτική τεχνολογία πιο γνωστή ως 3D touch.
Άλλα χαρακτηριστικά του εσωτερικού περιλαμβάνουν το ηχοσύστημα 14 ηχείων Meridian, που διαθέτει τεχνολογία «Active Sound Design», η οποία είναι μια τεχνητής νοημοσύνης γεννήτρια θορύβου που προσαρμόζεται στην ταχύτητα του οχήματος. Επιπλέον το EV6 διαθέτει κεντρική κονσόλα με κίτρινες πινελιές, ενώ τα υφάσματα που καλύπτουν τα καθίσματα δημιουργούνται από ανακυκλωμένα πλαστικά. Μιλώντας για το χώρο αποσκευών του EV6 μπορεί να φιλοξενήσει 520 λίτρα, ενώ αν πέσουν τα καθίσματα αυξάνεται στα 1.300 λίτρα. Εάν χρειάζεται 52 ακόμα λίτρα αποθήκευσης θα βρείτε ένα χώρο ακριβώς κάτω από το καπό, που προσφέρει η απουσία κινητήρα καύσης. Ο Ίδιος χώρος μειώνεται στα 20 λίτρα για την τετρακίνητη έκδοση.
Από την πλευρά της ασφάλειας, υπάρχει μια ποικιλία συστημάτων όπως τα Lane Follow Assist, Safe Exit Assist, Remote Smart Parking Assist και Highway Driving Assist 2. Το τελευταίο συνδυάζει αποτελεσματικά τον προσαρμοζόμενο cruise control με τη λειτουργία κεντραρίσματος λωρίδας, ενώ επιτρέπει επίσης στους οδηγούς να αλλάξουν λωρίδες με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το EV6 θα προσφέρεται σε ποικίλες διαμορφώσεις συστημάτων κίνησης, καθώς υπάρχουν τυπικές και μεγάλης εμβέλειας μπαταρίες, με κίνηση στον πίσω άξονα ή και στους δύο. Αρχικά μία μπαταρία 58 kWh τροφοδοτεί τον κινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα έχοντας ισχύ 170 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αποκτά έναν δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα και έχει ισχύ 235 ίππων και 605 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα.
Η μεγαλύτερη μπαταρία 77,4 kWh είναι η επόμενη επιλογή και στην πισωκίνητη έκδοση συνδυάζεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα που προσφέρει 229 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αυξάνει την απόδοση στα 325 άλογα και τα 605 Nm ροπής με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 5,2 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία της, σύμφωνα με τη μάρκα ξεπερνάει τα 510 χιλιόμετρα (WLTP).
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το EV6 GT, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και με τη μεγάλη μπαταρία. Όσοι το επιλέξουν θα έχουν στο πόδι τους 585 ίππους και 740 Nm ροπής με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 3,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του EV6 GT φτάνει τα 260 χλμ./ώρα και η αυτονομία του τα 405 χιλιόμετρα, ενώ το μοντέλο εξοπλίζεται και από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Η πλατφόρμα E-GMP δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 400V και 800V. Αυτό επιτρέπει στο μοντέλο να φορτίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε 18 λεπτά. Η Kia υπογραμμίζει πως η πισωκίνητη έκδοση με λιγότερο από 4,5 λεπτά φόρτισης (με 800V) μπορεί να διανύσει έως και 100 χιλιόμετρα. Κλείνοντας να σημειώσουμε πως το EV6 φέρει την τεχνολογία vehicle-to-load, όντας έτσι ικανό να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.600 κιλά.
Το EV6 θα παραχθεί στη Νότιο Κορέα. Θα κυκλοφορήσει αρχικά σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, με online κρατήσεις που ξεκινούν από σήμερα.