Η Giulia είναι για πολλούς ότι καλύτερο μπορούσε να κάνει η Alfa Romeo για να δείξει στον κόσμο ηχηρά πως είναι εδώ, δυνατή και καλύτερη από ποτέ. Είναι όμως η Giulia το καλύτερο μοντέλο της Alfa Romeo τα τελευταία χρόνια;
Συγκριτικά με την 159 που προηγηθηκε, οι συγκρίσεις είναι αστείες. Η 159 είχε σίγουρα μια πολύ όμορφη σχεδίαση, η συγγένεια όμως του ομίλου Fiat και άρα της Alfa με την GM και την Opel της εποχής, μόνο κολακευτική δεν ήταν για το βαρύ αμάξωμα, τα αργόστροφα μοτέρ, και τη νωχελική οδική συμπεριφορά.
Ένα κλικ πιο πριν όμως στην ιστορία της μάρκας, υπάρχει η 156. Από το 97 μέχρι το 07 και για δέκα χρόνια η 156 πούλησε σχεδόν 700.000 αυτοκίνητα, μας έφερε τα μοτέρ twin spark, τα εγκάρσια V6, μια υπέροχη GTA και ένα κουκλίστικο στέισον βάγκον, αλλά και το πρώτο common rail μοτέρ ντίζελ.
Πιο σημαντικά όμως η 156 οδηγήθηκε από εκατομμύρια οδηγούς, αγαπήθηκε από την αγορά, έγινε αφίσα σε παιδικά δωμάτια και κέρδισε αγώνες στις πίστες. Για τους φίλους της Alfa Romeo η 156 ήταν το αυτοκίνητο που περίμεναν για να ξαναγυρίσουν στη μάρκα, και αυτό, η 156 το κατάφερε. Όχι μόνο γιατί ήταν κούκλα, υπέροχη στην οδήγηση, και με μοναδικό στιλ, αλλά και γιατί ήταν προσιτή.
Η Giulia είναι ένα αυτοκίνητο ανώτερο από κάθε άποψη. Ίσως λιγότερο λιτή, και σαφώς πιο μυώδης, είναι καλύτερη σε κάθε τομέα που έκανε την 156 αντικείμενο λατρείας. Είναι όμως καλύτερη;
Βλέπεις αυτό που τελικά κατάφερε η 156 ήταν να κατακτήσει τις καρδιές των οδηγών της επειδή έγινε δική τους. Η Giulia από την άλλη, παραμένει ίνδαλμα για τους φίλους της μάρκας, κοσμεί και αυτή παιδικά δωμάτια ως αφίσα, αλλά στο δρόμο είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Είναι απρόσιτη για τη χώρα μας, όχι μόνο λόγω τιμής, μιας και καταφέρνει να κοιτά στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό και ότι αυτός προσφέρει σε αντίστοιχα βαλάντια, αλλά κυρίως λόγω κυβικών. Στην χώρα μας υπάρχει ο «βραχνάς» της φορολογίας, με αποτέλεσμα η Giulia με τα 2 και 2.2 λίτρων μοτέρ βενζίνης και diesel αντίστοιχα, να βρίσκεται στην κατηγορία «κοιτάω αλλά δεν αγγίζω» για πολλούς υποψήφιους Έλληνες αγοραστές!
Οι Γερμανοί έπιασαν τον παλμό και κατέβηκαν σε κυβικά, κάτι που ακούστηκε έντονα και για μία «μικρή» Giulia με 1,3 λτ. turbo Firefly και 180 άλογα, αλλά δεν έγινε ποτέ! Μπορεί λοιπόν η Giulia να είναι πιο ειδυλλιακή, όμως τα αυτοκίνητα τα θέλουμε για να τα αγοράζουμε. Και ενώ η Ελλάδα είχε από μία 156 σε κάθε στενό, για να δεις Giulia θες να κερδίσεις τη λοταρία.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι η Giulia καλύτερη από την 156; Και τελικά είναι το γεγονός ότι δεν είναι προσιτή από τους πολλούς τόσο αρνητικό ώστε να διατηρήσει την 156 στην κορυφή; Τι λέτε;
Η 156 ήταν η "fiat" λογική του γκρούπο, με τις χιλιάδες πωλήσεις, εκατοντάδες φανατικών οδηγών και τα εκατομμύρια ελλειμάτων στο ταμείο, η giulia είναι η "ferrari" λογική, με τις μετρημένες πωλήσεις και κέρδος στο ταμείο, γιατί όλα για τα φράγκα γίνονται, μην ξεχνιέστε...
giulia
H Giullia είναι πιο σύγχρονη και εκ προοιμίου καλύτερη από την 156. Από την άλλη πλευρά, επειδή το target group της είναι το αγοραστικό κοινό που θα ξοδέψει από 40.000 ευρώ και πάνω, φαντάζει ως περισσότερο εξωπραγματική και απρόσιτη. Ας ελπίσουμε η Stellantis να την εφοδιάσει με μικρότερο κινητήρα οπότε θα γίνει κατά 10.000 ευρώ τουλάχιστον πιο προσιτή
Ου μπλέξεις...