Το Ford Puma εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του, στρίβει απολαυστικά έχοντας και το ρεκόρ στο elk test και έρχεται σε 6 εκδόσεις από 120 έως 200 ίππους, με κορυφαία τιμή συγκριτικά με τον εξοπλισμό του και τεράστιο χώρο αποσκευών με κρυμμένη καβάτζα.
Το νέο Ford Puma είναι ένα από τα πιο hot μοντέλα στην κατηγορία των B-SUV και μόνο τυχαίο δεν είναι που έχει κεντρίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον φιγουράροντας στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων στην κλάση του.
Η οδική του συμπεριφορά του Puma είναι εξαιρετική σε όλες τις εκδόσεις, έχοντας οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και σπορ προεκτάσεις.
Άλλωστε, το Puma προσφέρει μια εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής. Διαθέτει ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού, που για να το αποκτήσεις χρειάζονται υπό κανονικές συνθήκες πολύ περισσότερα από τα 21.402 ευρώ της αρχικής του έκδοσης ST-Line. Με στοιχεία όπως 8άρα οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, έξυπνο cruise control, επιλογή οδηγικού προφίλ και ψηφιακό πίνακα οργάνων, το Puma πραγματικά προσφέρει περισσότερα κομφόρ και από μοντέλα της BMW.
Στρίβει καλύτερα από GTi
Αλλά δεν είναι μόνο το καλό value for money. Είναι το κορυφαίο B-SUV σε οδική συμπεριφορά. Τρανή απόδειξη η κορυφαία επίδοση των 77 χλμ./ώρα στη δοκιμασία του elk test. Νούμερο μεγαλύτερο από την επίδοση GTi μοντέλων όπως το i30 N (76 χλμ./ώρα) και το Golf R (74 χ.α.ω. στο comfort, 77 στο Race).
Ο πιο οικονομικός κινητήρας diesel
Το Puma είναι διαθέσιμο με τον ήπια υβριδικό 1,0 EcoBoost κινητήρα βενζίνης σε δύο εκδοχές 125 και 155 ίππων, καθώς και με τον ισχυρότερο 1,5 EcoBoost των 200 ίππων στην έκδοση ST. Παράλληλα προσφέρεται και ως πετρελαιοκίνητο με τον 1,5 EcoBlue κινητήρα των 120 ίππων, ο οποίος σύμφωνα με τις μετρήσεις μας έχει την πιο μικρή κατανάλωση μεταξύ όλης της κατηγορίας.
Τεράστιο πορτ-μπαγκάζ που το πλένεις με μάνικα
Ακόμα ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του Puma αφορά στο χώρο αποσκευών του. Εκτός ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με 536 λτ. χωρητικότητας, τα 80 από αυτά αφορούν το MegaBox, έναν έξτρα χώρο κάτω από το δάπεδο, ο οποίος πλένεται με λάστιχο και φέρει τάπα αποστράγγισης.
Το εσωτερικό του Puma είναι μοντέρνο και πολύ hi-tech με την συναρμογή του να αποδεικνύεται αρκετά στιβαρή.
Σχεδίαση: Δυναμικό και μοντέρνο σχέδιο που αρέσει
Βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης συνταγής στην κατηγορία είναι το look. Και το νέο Puma το έχει. Ξεχωρίζει η δυναμική παρουσία του, κυρίως χάρη στο φαρδύ, καμπυλωτό του αμάξωμα, στους τονισμένους θόλους, αλλά και στη μεγάλη γρίλια της μάσκας. Είναι τόσο, όσο διαφορετικό και μοντέρνο για να σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι να το δεις. Μάλιστα καθώς διατίθεται μόνο στις σπορτίφ ST-Line εκδόσεις, εξοπλίζεται με το αντίστοιχο body-kit, που περιλαμβάνει προφυλαχτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, χαμηλωμένο αμάξωμα λόγω σπορ ανάρτησης, τονισμένους αεραγωγούς, αγριεμένους προφυλακτήρες, τα πλαϊνά μαρσπιέ, και ειδικής σχεδίασης ζάντες.
Εσωτερικό: Νεανικό εσωτερικό με hi-tech χαρακτήρα
Η σπορτίφ αισθητική περνάει και στο εσωτερικό, με το flat-bottom τιμόνι, τις δερμάτινες επενδύσεις, τις ενθέσεις αλουμινίου και τις κόκκινες ραφές. Στοιχεία που δένουν ιδανικά με το νεανικό διάκοσμο του Puma, στον οποίο ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής και ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3ΆΆ του SYNC3 συστήματος infotainment.
Υπερπλούσιο από τη βασική
Πέρα από τα παραπάνω στο Puma θα συναντήσουμε στάνταρ από τη αρχική ST-Line έκδοση μια υπερπλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και όλους τους απαραίτητους αυτοματισμούς και το modem FordPass Connect, ενώ στην κορυφαία έκδοση ST-Line Vignale θα συναντήσουμε στοιχεία πολυτέλειας όπως καθίσματα με λειτουργία μασάζ, δερμάτινα καλύμματα και επαγωγική φόρτιση κινητού.
Χώροι: Χωρίς παραχωρήσεις οι επιβάτες, τεράστιο το πορτ-μπαγκάζ
Η καμπίνα του Puma είναι αρκετά ευρύχωρη ώστε να φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ωστόσο, όπως σας προϊδεάσαμε τις εντυπώσεις κερδίζει ο χώρος αποσκευών. Όχι μόνο για τα 536 λτ. χωρητικότητας και το έξτρα αποθηκευτικό χώρο, αλλά και για την πρακτικότητά του καθώς διαθέτει διπλό πάτωμα με 3 διαφορετικές θέσεις και πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος.
Στο δρόμο: Απολαμβάνεις να το οδηγείς
Η οδική του συμπεριφορά του Puma είναι εξαιρετική σε όλες τις εκδόσεις, έχοντας οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και σπορ προεκτάσεις. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει τέλειο έλεγχο του υπερυψωμένου αμαξώματος και αμεσότητα στις αντιδράσεις, ενώ αν και θα περίμενε κανείς αυτά να επηρεάζουν την άνεση, τελικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ουσιαστικά μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές στο εσωτερικό του και αυτό με λογικό τρόπο.
Από τη βασική έκδοση ST-Line Design θα συναντήσουμε και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3ΆΆ με πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης.
Σε συνδυασμό με το κορυφαίο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, το Puma ξεφεύγει από τα συνηθισμένα οδηγικά πλαίσια που ορίζει η compact SUV κατηγορία, ενώ εκτός δρόμου, η επιλογή Trail από το σύστημα παραμετροποίησης, δίνει τη δυνατότητα στο Puma να πατήσει και σε πιο κακοτράχαλες διαδρομές.
Ο 1.000άρης EcoBoost διατίθετια σε δύο ήπια υβριδικές εκδοχές 125 και 155 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις εντυπωσιάζει το τράβηγμα από χαμηλά και τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του.
Φτάσαμε, λοιπόν, και στην ουσία του θέματός μας που αφορά ποιος είναι ο καταλληλότερος κινητήρας, σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός. Στη βάση της γκάμας θα συναντήσουμε τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων σε συνδυασμό με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. To τελευταίο δίνει έξτρα ώθηση στις χαμηλές στροφές, χαρίζοντας τρομερή απόκριση ακόμα και αν έχεις υψηλή σχέση στο κιβώτιο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την τεχνολογία αυτόματης διακοπής λειτουργίας του μεσαίου κυλίνδρου σε συγκεκριμένες συνθήκες, το boost ροπής απαλλάσσει τον κινητήρα από ένα μέρος των φορτίων του με αποτέλεσμα να μην ζορίζεται τόσο και σε τελική ανάλυση η μέση κατανάλωση να γυροφέρνει τα 6,5 λτ./100 χλμ.. Μέσα στην πόλη δε και με επιλεγμένο το ECO πρόγραμμα λειτουργίας, μπορεί να πέσει ακόμα χαμηλότερα. Κερασάκι στην τούρτα για το συγκεκριμένο σύνολο η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων.
Τονίζει τις επιδόσεις ο 155άρης mild hybrid Ecoboost
Όπως και στην έκδοση των 125 ίππων, έτσι και αυτή των 155 χρωστάει πολλά στο bonus από το ήπιο υβριδικό σύστημα. Διατηρώντας τα ίδια πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, φυσικά εδώ οι επιδόσεις είναι σαφώς πιο γαργαλιστικές. Ενδεικτικά, 0-100 σε 9,1 από 10,1 δλ., 60-100 με 4η σε 6,5 από 7,2 δλ και 80-120 με 5η σε 9,1 από 10,6 δλ., με την κατανάλωση να αυξάνεται φυσιολογικά στα 7,2 λτ./100 χλμ.. Και στις δύο περιπτώσεις (125 ή 155 ίππων) ο τρικύλινδρος EcoBoost προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το 7-τάχυτο αυτόματο Powershift.
Ο diesel EcoBlue που δεν καίει τίποτα
Την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνει ο 1.500άρης EcoBlue, ο οποίος συνεργάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 120 ίππους με 280 Nm ροπής, με τη λειτουργία του να θυμίζει αρκετά βενζινοκινητήρα, χάρη στα χαρακτηριστικά του. Δεν ακούγεται και τραβάει με δύναμη σχεδόν από τις 1.200 σ.α.λ., όντας αποδοτικός ως αρκετά ψηλά. Οι δε ρεπρίζ, έδωσαν νούμερα που τα συναντάμε σε αντίστοιχης ισχύος μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο και kickdown. Όμως το σημαντικότερο είναι η μέση κατανάλωση των 5,5 λτ./100 χλμ. (και 4,2 λτ. με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ/ώρα), το κορυφαίο νούμερο από τα diesel B-SUV που έχουμε μετρήσει και κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Μάλιστα και με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. δεν πληρώνει ούτε τέλη.
Ο 1,5 λτ. EcoBlue κινητήρας των 120 ίππων, δίνει στο Puma σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, τον τίτλο του πιο οικονομικού B-SUV της αγοράς.
Tο Puma ST καταφέρνει να είναι εξαιρετικά γρήγορο σε κλειστά κομμάτια, εκτελώντας τις εντολές σου με χειρουργική ακρίβεια και διατηρώντας την πορεία σου ακόμα και σε πολύ πιεστικές καταστάσεις.
STην κορυφή της γκάμας
Τέλος, στην κορυφή του Puma κάθεται το μοντέλο ST, η πιο σκληροπυρηνική και σπορ έκδοση που δημιουργήθηκε από το τμήμα επιδόσεων Ford Performance. Σχεδιαστικά, χωρίς ωστόσο να γίνεται εκκεντρικό ή εξεζητημένο αποκαλύπτει τις σπορ διαθέσεις του από το χαμηλότερο κατά 12 χλστ. αμάξωμα και το ανάλογα πιο επιθετικό bodykit, με το splitter μπροστά, τη μεγαλύτερη αεροτομή και το χαρακτηριστικό διαχύτη με τη διπλή απόληξη στο πίσω μέρος και τις 19άρες ζάντες αλουμίνιου. Αντίστοιχα στην καμπίνα τον παλμό δίνουν τα θερμαινόμενα bucket της Recaro, με ανάγλυφο λογότυπο στην πλάτη.
Σχεδιαστικά, το Puma ST αποκαλύπτει τις σπορ διαθέσεις του από το χαμηλότερο κατά 12 χλστ. αμάξωμα και το ανάλογα πιο επιθετικό bodykit.
Κάτω από το καπό του Puma ST θα συναντήσουμε τον 3κύλινδρο 1.500άρη EcoΒoost που «βγάζει» 200 ίππους και ροπή στα 320 Nm. Το σύνολο χαρίζει κορυφαίες επιδόσεις, με το ST να χρειάζεται μόλις 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με τις ρεπρίζ να εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο: 4,5 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 6,3 δλ. το 80-120 χλμ./ώρα με 5η.
Βέβαια η μαγεία έρχεται όταν βρεθείς σε μια στριφτερή διαδρομή, εκεί όπου ακόμα και με σηκωμένο τροχό, θα διαγράψει την πορεία που είχες σχεδιάσει μέσα στη στροφή, καταφέρνοντας να είναι εξαιρετικά γρήγορο να ταπεινώσει ισχυρότερες κατασκευές. Μεγαλύτερος σύμμαχος σε αυτό, το χειρουργικό τιμόνι, το οποίο ακόμα και αν θελήσεις να διορθώσεις απότομα μέσα στην στροφή, θα ακούσει και θα σου επιστρέψει όση πληροφορία χρειάζεσαι, ενθαρρύνοντας σε να συμμετάσχεις ακόμα πιο ενεργά στην όλη διαδικασία.
Η γνώμη μας
Το Ford Puma διαθέτει τα περισσότερα από όσα αναζητά ο αγοραστής στην κατηγορία. Είναι μοντέρνο, hi-tech, το πιο fun to drive μικρό SUV και με γκάμα κινητήρων που καλύπτουν κάθε προφίλ οδηγού. Βέβαια πάντα τίθεται το ερώτημα αρκούν αυτά για να κοντράρει μοντέλα όπως το 2008 με τις premium προδιαγραφές και το αναμενόμενο Yaris Cross, με το βαρύ όνομα και όλα όσα πρεσβεύει η ιαπωνική φίρμα;