Point system στην Ελλάδα
3.503 Επισκέψεις στο άρθρο (22/12/2015)
Θυμάται κανείς πως ισχύει στην Ελλάδα point system για τις παραβάσεις; Ενδιαφέρεται κανείς;
Και έτσι, στον ΚΟΚ που αναθεωρήθηκε για χάρη του συστήματος αυτού, μαζί με τα χρηματικά πρόστιμα, προστέθηκαν δίπλα στα παραπτώματα και οι πόντοι που θα μοιράζονται στους οδηγούς για κάθε παράβαση. Τρείς πόντοι για παράνομη στάθμευση, πέντε πόντοι για υψηλή ταχύτητα, επτά πόντοι για παραβίαση σηματοδότη.
Όμως το σύστημα στην Ελλάδα, όπως και ένα σωρό άλλα, παρότι εφαρμόστηκε, λίγο απασχόλησε τον κόσμο. Πρώτον οι πόντοι δεν αναγράφονταν πουθενά. Τα διπλώματα οδήγησης φυσικά δεν θα μπορούσαν να γίνουν το γράψε-σβήσε των πόντων ώστε να φαίνεται τι «μπάζα» έχει κάνει ο κάθε οδηγός σε κάθε έλεγχο.
Δεύτερον δεν υπήρξε ικανό σύστημα μηχανογράφησης ώστε οι πόντοι να φαίνονται στους ελέγχους της τροχαίας. Από τη μία δεν τους περνούσε κανείς στο σύστημα, από την άλλη δεν τους έλεγχε κανείς αργότερα. Σε κάποιες περιπτώσεις, το σύστημα λειτουργούσε, και βρισκόσουν ξαφνικά να χάνεις το δίπλωμά σου για έξι μήνες, χωρίς να ξέρεις πόσους πόντους και από τι είχες μαζέψει μέχρι την τελευταία φορά που ξεχείλισε το ποτήρι.
Κάποιος έκανε την δουλειά του καλά, όμως δεν υπήρχε επαφή μεταξύ του συστήματος και του άμεσα ενδιαφερόμενου. Ευτυχώς για όλους, κάτι το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, κάτι οι εκλογές και τα διπλώματα επιστρέφονται χωρίς περαιτέρω.
Κι επειδή το point system δεν λειτούργησε ικανοποιητικά, κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό. Όπως οι ασφαλιστικές, για παράδειγμα, που είναι οι πρώτοι που το χρησιμοποιούν στο εξωτερικό για να ασφαλίσουν έναν οδηγό. Και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο. Οι οδηγοί που παραβιάζουν συστηματικά τον ΚΟΚ και θεωρούνται ως εκ τούτου πιο επικίνδυνοι χρεώνονται με υψηλότερα ασφάλιστρα, ανοίγοντας έτσι το πεδίο στις ασφαλιστικές να κατεβάσουν τα ασφάλιστρα για τους «καλούς» οδηγούς χωρίς πόντους και να ρίξουν τον ανταγωνισμό.
Εσείς όμως πιστεύετε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δουλέψει στην Ελλάδα; Μήπως θα ήταν ένας ακόμη λόγος να μιλάμε για φακέλωμα; Για άνιση μεταχείριση; Ή θα ήταν καλό για να μειωθούν τα ασφάλιστρα; Και τελικά τι λέτε; Ποιος ωφελείται από την ουσιαστική ανυπαρξία του συστήματος; Πως το βλέπετε; Να επανέλθει ή όχι;
Εδώ δεν μπορούν να κάνουν μια απλή διασταύρωση ΑΦΜ και πινακίδας αυτοκινήτου για να βρουν τους 800,000 που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, το point system θα λειτουργήσει ....?
Εδώ ο μέσος Έλληνας οδηγός δεν μπορεί να κρατήσει το αυτοκίνητό του ..ευθεία σε λωρίδα, point system μας μάρανε! Δεν λέω, καλό είναι (είμαι εξωτερικό και το βλέπω - άρπαξα ήδη 2 πόντους) αλλά θεωρώ ότι στην Ελλάδα δεν έχουν λυθεί πολύ σοβαρότερα θέματα που αφορούν την αυτοκίνηση, ξεκινώντας από την κουλτούρα του Έλληνα οδηγού και προχωρώντας και σε άλλα όπως η κατάσταση των οδών, τα διόδια κλπ κλπ..