ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Point system στην Ελλάδα

Point system στην Ελλάδα

3.486 Επισκέψεις στο άρθρο (22/12/2015)

Θυμάται κανείς πως ισχύει στην Ελλάδα point system για τις παραβάσεις; Ενδιαφέρεται κανείς;

Καίγονται τα καρφιά; Αν αυτό εξαρτάται από το πόσο ενδιαφέρεται κανείς στην Ελλάδα για το point system, μάλλον όχι. Τότε όμως γιατί υπάρχει αυτό το σύστημα, ποιον εξυπηρετεί και τι ισχύει σε άλλες χώρες; Το point system καθιερώθηκε πριν από 25 χρόνια ως μια ιδέα που μας ήρθε από το εξωτερικό, για να ελέγχουμε την παράβαση του ΚΟΚ και να τιμωρούμε τους οδηγούς που εμπλέκονται συστηματικά με το συγκεκριμένο «σπορ».
Και έτσι, στον ΚΟΚ που αναθεωρήθηκε για χάρη του συστήματος αυτού, μαζί με τα χρηματικά πρόστιμα, προστέθηκαν δίπλα στα παραπτώματα και οι πόντοι που θα μοιράζονται στους οδηγούς για κάθε παράβαση. Τρείς πόντοι για παράνομη στάθμευση, πέντε πόντοι για υψηλή ταχύτητα, επτά πόντοι για παραβίαση σηματοδότη.
Όμως το σύστημα στην Ελλάδα, όπως και ένα σωρό άλλα, παρότι εφαρμόστηκε, λίγο απασχόλησε τον κόσμο. Πρώτον οι πόντοι δεν αναγράφονταν πουθενά. Τα διπλώματα οδήγησης φυσικά δεν θα μπορούσαν να γίνουν το γράψε-σβήσε των πόντων ώστε να φαίνεται τι «μπάζα» έχει κάνει ο κάθε οδηγός σε κάθε έλεγχο.
Δεύτερον δεν υπήρξε ικανό σύστημα μηχανογράφησης ώστε οι πόντοι να φαίνονται στους ελέγχους της τροχαίας. Από τη μία δεν τους περνούσε κανείς στο σύστημα, από την άλλη δεν τους έλεγχε κανείς αργότερα. Σε κάποιες περιπτώσεις, το σύστημα λειτουργούσε, και βρισκόσουν ξαφνικά να χάνεις το δίπλωμά σου για έξι μήνες, χωρίς να ξέρεις πόσους πόντους και από τι είχες μαζέψει μέχρι την τελευταία φορά που ξεχείλισε το ποτήρι. 
Κάποιος έκανε την δουλειά του καλά, όμως δεν υπήρχε επαφή μεταξύ του συστήματος και του άμεσα ενδιαφερόμενου. Ευτυχώς για όλους, κάτι το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, κάτι οι εκλογές και τα διπλώματα επιστρέφονται χωρίς περαιτέρω.
Κι επειδή το point system δεν λειτούργησε ικανοποιητικά, κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό. Όπως οι ασφαλιστικές, για παράδειγμα, που είναι οι πρώτοι που το χρησιμοποιούν στο εξωτερικό για να ασφαλίσουν έναν οδηγό. Και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο. Οι οδηγοί που παραβιάζουν συστηματικά τον ΚΟΚ και θεωρούνται ως εκ τούτου πιο επικίνδυνοι χρεώνονται με υψηλότερα ασφάλιστρα, ανοίγοντας έτσι το πεδίο στις ασφαλιστικές να κατεβάσουν τα ασφάλιστρα για τους «καλούς» οδηγούς χωρίς πόντους και να ρίξουν τον ανταγωνισμό. 
Εσείς όμως πιστεύετε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δουλέψει στην Ελλάδα; Μήπως θα ήταν ένας ακόμη λόγος να μιλάμε για φακέλωμα; Για άνιση μεταχείριση; Ή θα ήταν καλό για να μειωθούν τα ασφάλιστρα; Και τελικά τι λέτε; Ποιος ωφελείται από την ουσιαστική ανυπαρξία του συστήματος; Πως το βλέπετε; Να επανέλθει ή όχι;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
NISSAN