Τα τελευταία δύο χρόνια είναι το παγκόσμιο best-seller μοντέλο της Mercedes. Στην ελληνική αγορά βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας της. Μπορεί η νέα Mercedes GLC να εδραιώσει τη δυναμική της απέναντι στον premium ανταγωνισμό; Πώς τα πηγαίνει απέναντι σε Audi Q5 και BMW X3;
Αυτήν τη φορά δεν θα ασχοληθούμε με «new age» SUV (δηλαδή coupe, plug-in κτλ.) που έχουν περίεργες διαστάσεις, αλλά με κλασικά μοντέλα που είναι ο ορισμός του Sports Utility Vehicle, του... SUV όπως λέμε στα ελληνικά. Με αφορμή τη νέα γενιά της Mercedes GLC, βάζουμε στο μικροσκόπιο μια τριάδα – φωτιά, μοντέλα που είναι κι οι ηγέτες της μεσαίας premium κατηγορίας.
Αναφερόμαστε, φυσικά, στο Audi Q5 45 TFSI quattro, τη BMW Χ3 xDrive30i και τη Mercedes GLC 300 4Matic. Όλα τετρακίνητα, αυτόματα, με κινητήρες που βασίζονται περισσότερο στη βενζίνη από ό,τι στο ρεύμα, παρόλο που έχουν ήπια υβριδική υποβοήθηση. Τα συγκρίνουμε σε μετρήσεις κατανάλωσης, επιδόσεων και χώρων.
Η Μercedes είναι η πιο ακριβή μεταξύ των τριών (από 77.350 ευρώ). Όχι βέβαια ότι μας κάνει εντύπωση, μιας κι είναι το πιο καινούριο μοντέλο που έχει κινητήρα με ήπια υβριδική τεχνολογία, δυνατό όνομα και σύγχρονη τεχνολογία. Όμως ότι πληρώνεις παίρνεις κι εκτός ότι το επιπλέον κόστος για την έκδοση 4Matic αξίζει 100%, αν κάποιος αποφασίσει να εκταμιεύσει λίγα περισσότερα μπορεί να αποκτήσεις εκπληκτικές δυνατότητες! Τρανταχτό παράδειγμα ο προαιρετικός συνδυασμός αερανάρτησης AIRMATIC και συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα, όπου επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν έως και 4,5 μοίρες, βελτιώνοντας τις δυνατότητες αποφυγής και μειώνοντας τον κύκλο στρέψης, ενώ ταυτόχρονα η άνεση περνάει σε άλλο επίπεδο. Βέβαια θα πρέπει να πληρώσει αναγκαστικά και το ειδικό τιμόνι για την αερανάρτηση, ενώ αν επιθυμείς εξελιγμένο σύστημα φωτισμού και επιπλέον συστήματα υποβοήθησης θα πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Η BMW βρίσκεται κάπου στη μέση τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας, όσο και σε εκείνο του κόστους (από 71.780 ευρώ), ενώ για το Q5 θα χρειαστεί να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμα της συγκεκριμένης έκδοσης στην ελληνική αγορά.