Όμορφα σε εμφάνιση αλλά δύσκολα πιάνουν τον ανταγωνισμό!
Πως αποφασίζεις να αγοράσεις μία Jaguar XE ή μία XF αντί για μία Mercedes C ή Ε-Class ή τις αντίστοιχες BMW; Είναι κάτι που έχει ακόμη η βρετανική μάρκα και κρατάει το κοινό της, ή μήπως τα μοντέλα της έχουν μείνει πίσω από τα γερμανικά;
Η αγορά ενός premium αυτοκινήτου είναι σύνθετη υπόθεση αφού η τιμή που ζητάει ο κατασκευαστής πρέπει να έχει αντίκρυσμα ουσίας αλλά και φιλοσοφίας. Οι Γερμανοί έχουν κάνει την επιλογή εύκολη υπόθεση για τους ίδιους, όμως οι μάρκες από άλλες χώρες, όπως η Jaguar πρέπει να έχουν κάτι ειδικό.
Για την Jaguar σήμερα το «ειδικό» αυτό πρέπει να είναι πολύ ειδικό, γιατί η ουσία μάλλον υστερεί. Βλέπεις στις δύο βασικές κατηγορίες, μεσαίου και μεγάλου, τόσο η XE όσο και η XF αντίστοιχα, έχουν μείνει πίσω. Και τα δύο μοντέλα έκαναν ντεμπούτο το 2015, και είναι πλέον στο έβδομο έτος της ζωής τους. Στα επτά αυτά χρόνια η Mercedes άλλαξε την C-Class που ήταν και ένα χρόνο νεότερη (2016) με νέο μοντέλο μόλις πέρσι, η BMW άφησε την 3άρα μόνο 6 χρόνια πριν την αλλάξει το 2018, ενώ και η Audi ετοιμάζει νέο Α4, αφού η τρέχουσα γενιά του 2016, αλλάζει στο τέλος της χρονιάς.
Η μεγαλύτερη ΧF έχει ακόμη ένα «πρόβλημα» αφού η Jaguar διατήρησε το σχήμα του μοντέλου σχεδόν απαράλλαχτο από το προηγούμενο, παρότι το αυτοκίνητο άλλαξε κατά 85% στα μηχανικά, υλικά (έγινε αλουμινένιο) και τεχνολογία, από το προηγούμενο που είχε λανσαριστεί το 2007. Έτσι παρότι η XF είναι «μόνο» 7 ετών, δείχνει τη σχεδίασή της που ξεκίνησε πριν 2 δεκαετίες.
Εντάξει, η Jaguar έχει με το μέρος της τον σχεδιαστή Ian Callum που υπογράφει όλα τα μοντέλα της, και έχει εξαιρετικά δείγματα γραφής όπως η Aston Martin Vanquish, ενώ και η «βρετανικότητα» της μάρκας παραμένει για πολλούς γοητευτική.
Όμως η Jaguar είναι ινδικής ιδιοκτησίας (Tata), κάτι που κόβει λίγη από τη «βρετανικότητα» ενώ τα SUV της μάρκας, E-pace, F-Pace και i-Pace, παράγονται στην Αυστρία (Magna) και την Κίνα.
Η Jaguar είναι αλήθεια πως έχει ένα από τα ομορφότερα ηλεκτρικά στη γκάμα της, την i-Pace, ενώ και το σπορ μοντέλο της, η F-Type είναι καταπληκτική. Όμως αυτά δεν είναι αρκετά για να την κρατήσουν επίκαιρη και μέσα στην αγορά, ειδικά σε χώρες εκτός Μ. Βρετανίας, που δεν έχουν και τόση «καψούρα» με την ανάμνηση της πάλαι ποτέ βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ποιός, λοιπόν, θα πάρει μία Jaguar αντί για ένα γερμανικό premium μοντέλο; Ακόμη περισσότερο, αν θέλει κάτι εκτός Γερμανίας, σήμερα τόσο η Volvo, όσο και οι Γάλλοι με την DS έχουν να προσφέρουν πιο σύγχρονα και επίκαιρα μοντέλα. Εσύ τι λες; Για ποιό λόγο θα πάρεις Jaguar;