Πώς το καλύτερο μίνι, ζορίζεται από το καλύτερο μικρό;
H μίνι κατηγορία έχει πέντε δυνατούς παίκτες, βάσει των πωλήσεων. Το Hyundai i10, το Kia Picanto, τα Fiat 500 και Panda και, τέλος, το Aygo X. Όμως, κανένα από τα άλλα μοντέλα δεν είναι πραγματικός ανταγωνισμός για το Toyota. Γιατί;
Με μια πρώτη ματιά στην πεντάδα το πράγμα γίνεται απλό. Αν θες να πάρεις μίνι αμάξι, όντως υπάρχουν άλλα τέσσερα μοντέλα που προσφέρουν άριστες προτάσεις, χωρίς να ξεφεύγουν πολύ σε τιμή. Αν όμως θέλεις Crossover σε αυτή την κατηγορία το πράγμα γίνεται πιο δύσκολο. Γιατί εδώ το Aygo X παίζει μόνο του. Ή μάλλον σχεδόν μόνο του.
Μπορεί να πει κανείς πως το Suzuki Ignis είναι κοντά στη λογική του SUV, αφού έχει και τετρακίνητη έκδοση. Μπορεί επίσης να πει κανείς πως και το Panda έχει πολύ ιδιαίτερο σχήμα, παρότι η Fiat δεν το λανσάρει ως SUV, και παρά τις ειδικές εκδόσεις που μοιάζουν ή και είναι τετρακίνητες, πάλι το Panda είναι Panda. Συν του ότι, το ιταλικό μίνι τα έχει τα χρονάκια του, παρόλο που δέχεται ανανεώσεις και αναβαθμίσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Οπότε, ως μίνι SUV το Aygo X παίζει ουσιαστικά μόνο του. Και παίζει μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, αφού ξεκινάει μια ανάσα πάνω από τα 15 χιλιάρια και η γκάμα του ανεβαίνει ανά 500 ευρώ με τον εξοπλισμό ή το κιβώτιο.
Όμως, ο λόγος που ακόμη κι έτσι το Aygo X δεν ξεπερνά σε πωλήσεις τα άλλα 4 μοντέλα της μίνι κατηγορίας μάλλον είναι άλλος. Και έχει να κάνει με όσους θέλουν να δουν το Aygo X από κοντά, και μπαίνουν σε μία έκθεση της Toyota. Γιατί δίπλα στο Aygo X, υπάρχει το απόλυτο best seller της μάρκας και Νο.1 σε πωλήσεις μοντέλο τα τελευταία 10 χρόνια, που ξεκινάει σε τιμή στα ίδια λεφτά που έχει η μεσαία έκδοση εξοπλισμού του Aygo X.
Ναι, σε απόλυτα μεγέθη, το Yaris είναι 2.000 ευρώ ακριβότερο από το Aygo X, όμως έχει με το μέρος του καλύτερους χώρους, καλύτερη ποιότητα, μεγαλύτερη άνεση και φυσικά μεταπωλητική αξία. Μπορεί σε τελική ανάλυση την Toyota να μην την εξυπηρετεί ο ενδοοικογενειακός συναγωνισμός που μπορεί να οδηγήσει κάποιον από το Aygo X στο Yaris, όμως δε «χαλάει» μεγάλο μέρος της αγοράς. Παρόλα αυτά, στο τέλος νικάει η Toyota, η μάρκα που κρατά τα σκήπτρα των πωλήσεων στην Ελλάδα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Εσύ όμως τι θα διάλεγες; Θα έδινες τα 2.000 για να πας στο Yaris αντί για το Aygo X; Και τελικά μήπως οι πιο χαμένοι είναι όσοι δεν θα πάνε να δουν το Aygo X από κοντά, και προτιμώντας ένα άλλο μίνι, θα χάσουν την ευκαιρία να πάρουν ένα Yaris με σχεδόν τα ίδια λεφτά; Εσύ, τι θα έπαιρνες;