Το Toyota Yaris Cross Hybrid δοκιμάζεται σε κατανάλωση, κινητήρα, εξοπλισμό και σύγκριση με Hyundai Kona,Nissan Juke, Vitara Hybrid και Honda Jazz.
Συγκρίνουμε το Toyota Yaris Cross Hybrid με τον ανταγωνισμό των full hybrid B-SUV της αγοράς. Πόσο καλό είναι στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center σε Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια;
Ατμοσφαιρικό και αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, 2κίνητο και 4κίνητο
Έγινε best-seller πριν καν έρθει στην Ελλάδα. Το πρώτο μικρό SUV της Toyota, το Yaris Cross, διαγράφει μια πολύ επιτυχημένη εμπορική πορεία στην χώρα μας. Πώς καταφέρνει και ξεχωρίζει;
Το value for money (χαμηλή τιμή, 6ετής εγγύηση, καλός εξοπλισμός) είναι από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Toyota Yaris Cross, το οποίο έχει αρχική τιμή τα 19.870 ευρώ. Τόσα πρέπει να δώσει για το ατμοσφαιρικό μοντέλο των 125 ίππων, εμείς όμως θα αναφερθούμε στις full υβριδικές εκδόσεις Yaris Cross (116 PS) οι οποίες διακρίνονται για την εξαιρετική κατανάλωσή τους.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Rank
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Τιμή
Κατα νάλωση
Χώροι
Ασφά λεια
1º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
3º
1º
2º
2º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
3º
1º
2º
3º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
1º
6º
1º
4º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
2º
3º
4º
5º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Κατανάλωση πόλη (λτ.)
1º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
4
2º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
4,5
3º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
4,5
4º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
4,8
5º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Κατανάλωση στο ταξίδι (λτ.)
1º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
5,2
2º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
5,3
3º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
5,5
4º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χώρος υπάρχει για τα γόνατα και το κεφάλι τους; Πόση είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ τους;
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
1º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
2º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
3º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
4º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Εσωτερικό πλάτος πίσω (εκ.)
1º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
135,1
2º
SUZUKI VITARA 1.5 HEV 116 PS 4WD 6AGS 116ps
134,5
3º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
130,0
4º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Γόνατα (εκ.)
1º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
15,5
2º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
13,8
3º
SUZUKI VITARA 1.5 HEV 116 PS 4WD 6AGS 116ps
11,2
4º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
9,1
5º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Κεφάλι (εκ.)
1º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
7,1
2º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
4,0
3º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Γίνεται με την μέθοδο του «Ταμερλάνου». Συγκεκριμένα, έχουμε έναν κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από τον οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Έπειτα μετράμε πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντάς το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ κάθε αυτοκινήτου.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Πορτ-μπαγκάζ (λτ.)
1º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
397
2º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
361
3º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
354
4º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Οδική Συμπεριφορά
1º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
9
2º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
9
3º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Φρένα
1º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
35,1
2º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
36,2
3º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
36,8
4º
SUZUKI VITARA 1.5 HEV 116 PS 4WD 6AGS 116ps
37,3
5º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
38,2
6º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.
Μάρκα / Μοντέλο / Έκδοση
Προσπέρασμα
1º
NISSAN JUKE 1.6 145 PS 145ps
5,33
2º
HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 109ps
5,4
3º
HYUNDAI KONA Hybrid 141 PS 141ps
5,48
4º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD 116ps
6,21
5º
TOYOTA YARIS CROSS 1.5 HDF 116 PS E-CVT 4WD-I 116ps