ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πόσο κοστίζει να βγάλεις δίπλωμα και τι χρειάζεται

Πόσο κοστίζει να βγάλεις δίπλωμα και τι χρειάζεται

177.525 Επισκέψεις στο άρθρο (25/11/2021)

Ξέρεις πως θα πάρεις δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου; Ποια είναι τα παράβολα και πόσο κοστίζουν; Τι χαρτιά χρειάζεσαι;

Αυξήθηκε το κόστος για το δίπλωμα αυτοκινήτου 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αρκετές αλλαγές σχετικά με τις διαδικασίες που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου. Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες υπήρξε και νέα αλλαγή στην τιμή του παραβόλου αρχικής διάθεσης διπλώματος, το οποίο αυξήθηκε από τα 50 στα 60 ευρώ! Στο πλαίσιο αυτό το autotriti.gr παρουσιάζει συνοπτικά ποια είναι η διαδικασία και πόσο κοστίζει η απόκτηση διπλώματος Β' κατηγορίας.
 

Πως θα βγάλεις δίπλωμα. Τα χαρτιά που χρειάζονται

Αρχικά να πούμε πως πλέον το ελάχιστο όριο ηλικίας για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης στη χώρα μας, μειώθηκε από τα 18 στα 17 έτη. Ωστόσο για όλους τους 17άρηδες που θα βγάλουν δίπλωμα ισχύουν συγκεκριμένοι και αυστηροί περιορισμοί για να οδηγήσουν, κάτι που δεν ισχύει για όσους είναι 18 και άνω.
 
Σε κάθε περίπτωση για την έκδοση της ροζ πλέον κάρτας απαιτείται Α.Φ.Μ, ΑΜΚΑ, δελτίο ταυτότητας και 4 φωτογραφίες για διαβατήριο (4 Χ 6), χωρίς γυαλιά. Μετά ξεκινά η πληρωμή των παραβόλων που ανέρχονται στα 138 ευρώ (συνολικά για το δίπλωμα θα χρειαστεί  ένα ποσό από 800 έως 1.000 ευρώ περίπου, ανάλογα και με το ποσό πληρωμής στη σχολή) που μπορεί να γίνει μέσω του Taxisnet από e-paravolo.
 

Τα παράβολα είναι τα εξής:

Παράβολο αρχικής διάθεσης- 60 ευρώ
Παράβολο προγραμματισμού Θεωρητικής εξέτασης - 15 ευρώ
Παράβολο προγραμματισμού Πρακτικής εξέτασης - 15 ευρώ
Παράβολο εκτύπωσης άδειας οδήγησης - 30 ευρώ
Χαρτόσημο αρχικής χορήγησης - 18 ευρώ   
 
Ακολούθως, συμπληρώνονται οι αιτήσεις για εκτύπωση διπλώματος και την αντίστοιχη αίτηση αρχικής χορήγησης διπλώματος και μετά έχουν σειρά τα ιατρικά τεστ. Παθολόγος και οφθαλμίατρος είναι οι δύο γιατροί που πρέπει να εξετάσουν τον κάθε υποψήφιο και να του χορηγήσουν το απαραίτητο πιστοποιητικό. Αμφότεροι πρέπει να είναι συμβεβλημένοι με τις Δ/νσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας, ενώ υπάρχει και χρέωση (ξεκινούν από 10 ευρώ ανά γιατρό) ανάλογη με το ποσό που ισχύει κάθε φορά ως κατώτατο όριο αμοιβής των συμβεβλημένων με το Δημόσιο γιατρών για επίσκεψη στο ιατρείο. Για το ποιοι γιατροί είναι συμβεβλημένοι ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ρωτήσει τη σχολή που θα αναλάβει να τον εκπαιδεύσει.
 

Αρχίζουν τα μαθήματα

Εφόσον ο μελλοντικός νέος οδηγός έχει επιλέξει τη σχολή που θα τον εκπαιδεύσει στην συνέχεια ξεκινά τα μαθήματα. Σύμφωνα με το νόμο, απαιτείται 21 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, όπου θα μάθει τα σήματα του ΚΟΚ και διάφορες μηχανολογικές πληροφορίες και τουλάχιστον 25 ώρες οδήγησης (πρακτική) φυσικά με την παρουσία του δασκάλου.
 

Μετά τα μαθήματα... εξετάσεις!

Εφόσον ο υποψήφιος οδηγός ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ακολουθούν οι εξετάσεις. Αρχικά οι θεωρητικές και στη συνέχεια η οδήγηση. Οι θεωρητικές εξετάσεις γίνονται μέσω ερωτηματολογίου και απαντήσεις πολλαπλής επιλογής, ενώ έπειτα θα πρέπει να αποδείξει τις δεξιότητές του στην οδήγηση, στο παρκάρισμα, στην τήρηση του Κ.Ο.Κ, δηλαδή να περάσει από την πρακτική εξέταση, που είναι και το πιο δύσκολο και αγχώδες κομμάτι της όλης διαδικασίας.   Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS