Το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αρκετές αλλαγές σχετικά με τις διαδικασίες που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου. Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες υπήρξε και νέα αλλαγή στην τιμή του παραβόλου αρχικής διάθεσης διπλώματος, το οποίο αυξήθηκε από τα 50 στα 60 ευρώ! Στο πλαίσιο αυτό το autotriti.gr παρουσιάζει συνοπτικά ποια είναι η διαδικασία και πόσο κοστίζει η απόκτηση διπλώματος Β' κατηγορίας.
Πως θα βγάλεις δίπλωμα. Τα χαρτιά που χρειάζονται
Αρχικά να πούμε πως πλέον το ελάχιστο όριο ηλικίας για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης στη χώρα μας, μειώθηκε από τα 18 στα 17 έτη. Ωστόσο για όλους τους 17άρηδες που θα βγάλουν δίπλωμα ισχύουν συγκεκριμένοι και αυστηροί περιορισμοί για να οδηγήσουν, κάτι που δεν ισχύει για όσους είναι 18 και άνω.
Σε κάθε περίπτωση για την έκδοση της ροζ πλέον κάρτας απαιτείται Α.Φ.Μ, ΑΜΚΑ, δελτίο ταυτότητας και 4 φωτογραφίες για διαβατήριο (4 Χ 6), χωρίς γυαλιά. Μετά ξεκινά η πληρωμή των παραβόλων που ανέρχονται στα 138 ευρώ (συνολικά για το δίπλωμα θα χρειαστεί ένα ποσό από 800 έως 1.000 ευρώ περίπου, ανάλογα και με το ποσό πληρωμής στη σχολή) που μπορεί να γίνει μέσω του Taxisnet από e-paravolo.
Ακολούθως, συμπληρώνονται οι αιτήσεις για εκτύπωση διπλώματος και την αντίστοιχη αίτηση αρχικής χορήγησης διπλώματος και μετά έχουν σειρά τα ιατρικά τεστ. Παθολόγος και οφθαλμίατρος είναι οι δύο γιατροί που πρέπει να εξετάσουν τον κάθε υποψήφιο και να του χορηγήσουν το απαραίτητο πιστοποιητικό. Αμφότεροι πρέπει να είναι συμβεβλημένοι με τις Δ/νσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας, ενώ υπάρχει και χρέωση (ξεκινούν από 10 ευρώ ανά γιατρό) ανάλογη με το ποσό που ισχύει κάθε φορά ως κατώτατο όριο αμοιβής των συμβεβλημένων με το Δημόσιο γιατρών για επίσκεψη στο ιατρείο. Για το ποιοι γιατροί είναι συμβεβλημένοι ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ρωτήσει τη σχολή που θα αναλάβει να τον εκπαιδεύσει.
Αρχίζουν τα μαθήματα
Εφόσον ο μελλοντικός νέος οδηγός έχει επιλέξει τη σχολή που θα τον εκπαιδεύσει στην συνέχεια ξεκινά τα μαθήματα. Σύμφωνα με το νόμο, απαιτείται 21 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, όπου θα μάθει τα σήματα του ΚΟΚ και διάφορες μηχανολογικές πληροφορίες και τουλάχιστον 25 ώρες οδήγησης (πρακτική) φυσικά με την παρουσία του δασκάλου.
Μετά τα μαθήματα... εξετάσεις!
Εφόσον ο υποψήφιος οδηγός ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ακολουθούν οι εξετάσεις. Αρχικά οι θεωρητικές και στη συνέχεια η οδήγηση. Οι θεωρητικές εξετάσεις γίνονται μέσω ερωτηματολογίου και απαντήσεις πολλαπλής επιλογής, ενώ έπειτα θα πρέπει να αποδείξει τις δεξιότητές του στην οδήγηση, στο παρκάρισμα, στην τήρηση του Κ.Ο.Κ, δηλαδή να περάσει από την πρακτική εξέταση, που είναι και το πιο δύσκολο και αγχώδες κομμάτι της όλης διαδικασίας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τι οδηγείς - Πότε το παίρνεις
Εφόσον οι εξετάσεις ολοκληρωθούν επιτυχώς ο νέος οδηγός αναμένει να πάρει το δίπλωμα στα χέρια του, κάτι που χρειάζεται περίπου 20 εργάσιμες ημέρες. Από κει και μετά είναι σε θέση να οδηγήσει οποιοδήποτε αυτοκίνητο έως 3,5 τόνους, το οποίο να μην έχει παραπάνω από 9 θέσεις. Φυσικά η προσοχή και η τήρηση του Κ.Ο.Κ είναι απαραίτητη, ανεξάρτητα από την εμπειρία που θα αποκτήσει με τα χρόνια στο τιμόνι. Τέλος να σημειωθεί πως η άδεια οδήγησης μετά από 15 έτη χρειάζεται ανανέωση.
Αυξήθηκε το κόστος για το δίπλωμα αυτοκινήτου.
-Από 50 στα 60 ευρώ το παράβολο αρχικής διάθεσης.
-Στα 138 ευρώ το συνολικό ποσό των παραβόλων.
-Μίνιμουμ 10 + 10 ευρώ στους γιατρούς.
-21+25 ώρες εκπαίδευσης πριν τις εξετάσεις.
-Τι αυτοκίνητα οδηγείς και πότε χρειάζεται ανανέωση το δίπλωμα.
Μήπως πρέπει να περιοριστούν τα παράβολα αντί να αυξάνονται;