Πως μπορούν τρία SUV να μοιάζουν και να διαφέρουν τόσο πολύ την ίδια στιγμή; Και τελικά αν η συνταγή των τριδύμων δουλεύει στα μίνι, γιατί να μην μπορεί να δουλέψει και για τα SUV;
Ο όμιλος VW φυσικά έχει τα πιο γνωστά τρίδυμα στην αγορά. Τα Mi, Citigo και Up είναι τα τρία μίνι μοντέλα που μοιάζουν σαν τρεις σταγόνες νερό και θέλει κόπο να τα ξεχωρίσεις στο δρόμο. Δεν είναι περίεργο, αφού φτιάχνονται και τα τρία μαζί και μοιράζονται τα πάντα εκτός από τα σήματα και μικρές λεπτομέρειες στο αμάξωμα.
Το τρίπτυχο Ateca, Karoq και Tiguan είναι λίγο διαφορετικό. Τα τρία αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγαλύτερες διαφορές από ότι τα μίνι, δεν έχουν κοινή παραγωγή, και δεν εξελίχθηκαν από κοινού. Πρόκειται για τρία αυτόνομα αυτοκίνητα, με τις διαφορές να είναι περισσότερες από τις διαφορές τους. Με λίγα λόγια, το Ateca, Karoq και Tiguan δεν είναι τρίδυμα. Απλά αδελφάκια.
Θα έλεγε κανείς πως μιλάμε για ομοιότητες του τύπου Leon, Octavia και Golf, για να διατηρήσουμε την σειρά των μοντέλων όπως ξεκινήσαμε, δηλαδή Seat, Skoda VW. Αλφαβητικά. Όμως σε αντίθεση με τα μικρομεσαία μοντέλα που διαφέρουν πολύ, πάρα πολύ αν σκεφτεί κανείς την Octavia δίπλα στα άλλα δύο, τα τρία SUV έχουν περισσότερα κοινά.
Ειδικά τα δύο πιο πρόσφατα, Karoq και Ateca, μοιάζουν παραπάνω απΆότι το Tiguan που προηγήθηκε χρονικά στο λανσάρισμα. Σαφώς τα πατώματα είναι όλα ίδια, ενώ και στα μηχανικά μέρη υπάρχον πολλά, πάρα πολλά κοινά. Όμως υπάρχουν σημαντικές διαφορές σε ότι αφορά την τοποθέτηση των μοντέλων στην αγορά.
Έτσι ενώ τα Ateca και Karoq ξεκινούν με τον 1000άρη τρικύλινδρο και 100 άλογα, η VW έχει στη βάση της γκάμας του Tiguan τον 1.4TSI, δείχνοντας μάλλον από την αρχή ότι στοχεύει πιο πάνω από τα άλλα δύο. Για το Ateca ο 1.4TSI είναι ο μεσαίος βενζινοκινητήρας, και στην άμεση σύγκριση, αν και με διαφορές στον εξοπλισμό, το Seat είναι 700 ευρώ φθηνότερο από το VW. Το Tiguan πάντως προσφέρεται και με λιγότερα άλογα, 125 έναντι 150 από το ίδιο μοτέρ για 2.000 ευρώ λιγότερα.
Η Skoda πάνω από τον χιλιάρη κινητήρα, βάζει τον νέο 1.500άρη TSI με τα 150 άλογα και ξεκινάει τις τιμές της, και πάλι με διαφορετικό εξοπλισμό, κάτω από 22.000 ευρώ, πάνω από 5.000 ευρώ φθηνότερο από τα άλλα δύο στην ίδια ισχύ.
Στο άνω άκρο του κυβισμού και τα τρία μοντέλα έχουν τον δίλιτρο ντίζελ, μόνο το Tiguan όμως διαθέτει την ισχυρή έκδοση των 190 ίππων, και πάλι δείχνοντας ότι θέλει να παίξει με τα πιο ακριβά μοντέλα της κατηγορίας.
Είναι όμως αυτές οι διαφορές ικανές; Εσείς ξεχωρίζετε άνετα τα τρία μοντέλα στο δρόμο; Και τελικά ποιο από τα τρία θα πάρετε, με ποιο μοτέρ, και γιατί;
Ωραία οχήματα αλλά κανένα από τα 3. Μποϊκοτάζ στο αμαρτωλό γκρούπ.