Πόσο πιο κοντά είστε σήμερα στην αγορά ενός υβριδικού απ ότι ήσασταν πέντε χρόνια πριν;
Πόσο πιο κοντά είστε σήμερα στην αγορά ενός υβριδικού απ ότι ήσασταν πέντε χρόνια πριν;
3.566 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2014)
Σας ακούγεται ακόμη η υβριδική τεχνολογία εξεζητημένη; Ιδιαίτερη και περίεργη; Περίπλοκη και ακόμη «άγουρη»; Μήπως έχετε προσέξει πως υβριδικά, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο είναι σήμερα πάρα πολλά αυτοκίνητα; Και τελικά πόσο πιο κοντά είστε στην αγορά ενός υβριδικού σήμερα σε σχέση με το παρελθόν;
Υβριδικά αυτοκίνητα σήμερα υπάρχουν πολλά. Φυσικά οι πρωτοπόροι της Toyota που πλέον περιλαμβάνουν όλα της σχεδόν τα μοντέλα, από το Yaris και το Αuris μέχρι τα αποκλειστικά μοντέλα με το σήμα Prius. H Toyota έδειξε το δρόμο, έκανε την τεχνολογία αυτή κεκτημένο όλων, προσφέρει σήμερα την πληρέστερη γκάμα που τη χρησιμοποιεί, και είναι η μόνη μάρκα που μπορεί να λέει ότι καλύπτει με τρεις κινητήρες (βενζίνη, πετρέλαιο, υβριδικούς) το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της.Ο ανταγωνισμός εντωμεταξύ έχει ενισχυθεί. Κυρίως στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, τα μεγάλα και πολύτελή, έχουν ασπαστεί την πρωτοπορεία που έφερε η Toyota στην πολυτελή της μάρκα, την Lexus, και έτσι αυτοκίνητα από την Αudi και τη Mercedes πωλούνται σήμερα με υβριδική τεχνολογία.Όμως το σημαντικότερο όφελος από τις καινοτομίες της Toyota είναι η νοοτροπία που κληροδότησε σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Η νοοτροπία που λέει πως αν μπορεί να ανακτηθεί ενέργεια ώστε να χρησιμοποιηθεί αντί του κινητήρα, έτσι και θα γίνει. Μπορεί να μην το είχατε δει έτσι ποτέ πριν, αλλά κάθε αυτοκίνητο που «ξεφορτώνεται» συστήματα που πριν τροφοδοτούσε ο κινητήρας και τώρα κινεί μία εναλλακτική πηγή, είναι υβριδικό. Ελαφρά υβριδικό όπως λέγεται εκτός συνόρων.Έτσι σήμερα ενέργεια ανακτάται σε πολλά αυτοκίνητα όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει χωρίς γκάζι. Αυτή η ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό και χρησιμοποιείται ως πηγή για συστήματα όπως ο κλιματισμός, οι αντλίες του κινητήρα και οτιδήποτε γενικά στερεί ισχύ και αυξάνει την κατανάλωση.Τέτοια αυτοκίνητα συνήθως συνδυάζονται με συστήματα Start/Stop που σβήνουν τον κινητήρα στο φανάρι, οπότε αν οδηγείτε ή σκέφτεστε να αγοράσετε ένα τέτοιο, δεν απέχετε πολύ από την υβριδική τεχνολογία που εισήγαγε η Toyota.Το θέμα είναι όμως πόσο πιο κοντά βρίσκεστε σήμερα σε ένα αυτοκίνητο, έστω ελαφρά υβριδικό, σε σχέση με το παρελθόν; Πόσο σας δελεάζει η ύπαρξη συστήματος που μειώνει την κατανάλωση κάνοντας χρήση ανακτημένης ενέργειας; Και τελικά πως βλέπετε τα υβριδικά σήμερα; Τι λέτε;
Όπως έχω σχολιάσει και στο παρελθόν θεωρώ τα υβριδικά οχήματα ως ένα ενδιαμεσο στάδιο πριν τα ηλεκτρικά. Φυσικά δεν τα απαξιώνω γιατι περικλείουν εξαιρετικά υψηλή τεχνολογία που στοχεύει στη προστασία του περιβάλοντος και στη χαμηλή κατανάλωση. Όμως μετά την έλευση και στις μεγάλες πόλεις των ντηζελοκίνητων προτιμώ αυτά από τα υβριδικά αφου οι καταναλώσεις τους είναι πολύ κοντά και δεν έχεις και το άγχος μηπως επωμισθείς το σημαντικό κόστος επισκευής τους
απο το 2002 ηθελα να εχω ενα υβριδικο, αλλα με απλησιαστη τιμη εμεινε απλα ενα αποθημενο. Τωρα εν ετη 2014 απομακρυνθηκε κι αλλο το ονειρο αποκτησης ενος υβριδικου οχηματος, ενεκα ανεργιας, αλλα και εργασια εαν βρουμε δεν θα ειναι με μισθο αλλα με...χαρτζηλικι των 500 ευρω!!!!!
Ενα σύστημα stop start και ένα απλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν κάνει ένα αυτοκίνητο υβριδικό. Ενα ντίζελ εφοδιασμένο με τα συστήματα αυτά που κινείται κυρίως σε ανοιχτούς δρόμους, δεν υστερεί σημαντικά από ένα υβριδικό σε οικονομία. Κατά την άποψή μου το κοντινό μέλλον είναι τα plug in ηλεκτρικά υβριδικά με θερμικό range extender κινητήρα. Πάντως, το μέλλον της αυτοκίνησης φαίνεται πιό πολύ στα αυτοκίνητα των αγώνων αντοχής (πχ Le Mans), σε Audi, Porsche και Toyota, παρά στην F1.
Είχα στο παρελθόν, πριν τα 5 έτη υβριδικά οχήματα, αλλά ποτέ με μεγάλη ιπποδύναμη.Με τη μέθοδο leasing στο εξωτερικό για μικρό χρονικό διάστημα ήρθα σε επαφή με μεγάλης ιπποδύναμης όχημα υβριδικό.Υπάρχουν κάποια οφέλη τα οποία σε σχέση με τις κλασσικές μεθόδους είναι μία η άλλη σε περίπτωση που χαλάσει κάποιο σύστημα από αυτά.Ζήτησα και μου δόθηκε ο τιμοκατάλογος των original τμημάτων του υβριδικού συστήματος ώστε να μελετήσω το αν συμφέρουν οικονομικά οι επισκευές.Ακόμα είναι ακριβές οι όποιες επισκευές των υβριδικών συστημάτων kers, κ.τ.λ.Είμαι υπερ της υβριδικής τεχνολογίας η οποία είναι το μεταβατικό στάδιο πριν τις κυψέλες καυσίμου(fuell cells).Επίσης είναι πιο ήρεμα σε θόρυβο, από τα ατμοσφαιρικά και turbo, και οι επιτάχυνση τους είναι πιο ακαριαία... Θα αγόραζα όχημα υβριδικό μεγάλης ιπποδύναμης.Μελέτησα την vw στην lamborghini που έκανε ο ceo της την εξής δήλωση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΕΜΕΙΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ. Συμφωνώ και με αυτή την άποψη και περιμένω τα καινούργια... Μπορεί οι ιδέες όπως έχω πει και αλλού να μην πληρώνουν, κ.τ.λ. τίποτα, αλλά δίχως αυτές δεν πας παρακάτω.
Όπως έχω σχολιάσει και στο παρελθόν θεωρώ τα υβριδικά οχήματα ως ένα ενδιαμεσο στάδιο πριν τα ηλεκτρικά. Φυσικά δεν τα απαξιώνω γιατι περικλείουν εξαιρετικά υψηλή τεχνολογία που στοχεύει στη προστασία του περιβάλοντος και στη χαμηλή κατανάλωση. Όμως μετά την έλευση και στις μεγάλες πόλεις των ντηζελοκίνητων προτιμώ αυτά από τα υβριδικά αφου οι καταναλώσεις τους είναι πολύ κοντά και δεν έχεις και το άγχος μηπως επωμισθείς το σημαντικό κόστος επισκευής τους
5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ, ΓΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ, HONDA ΕΒΛΕΠΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΛΛΩΣΤΕ.ΤΟΤΕ ΤΟ CIVIC ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ CR-Z !
απο το 2002 ηθελα να εχω ενα υβριδικο, αλλα με απλησιαστη τιμη εμεινε απλα ενα αποθημενο. Τωρα εν ετη 2014 απομακρυνθηκε κι αλλο το ονειρο αποκτησης ενος υβριδικου οχηματος, ενεκα ανεργιας, αλλα και εργασια εαν βρουμε δεν θα ειναι με μισθο αλλα με...χαρτζηλικι των 500 ευρω!!!!!
Ενα σύστημα stop start και ένα απλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν κάνει ένα αυτοκίνητο υβριδικό. Ενα ντίζελ εφοδιασμένο με τα συστήματα αυτά που κινείται κυρίως σε ανοιχτούς δρόμους, δεν υστερεί σημαντικά από ένα υβριδικό σε οικονομία.
Κατά την άποψή μου το κοντινό μέλλον είναι τα plug in ηλεκτρικά υβριδικά με θερμικό range extender κινητήρα. Πάντως, το μέλλον της αυτοκίνησης φαίνεται πιό πολύ στα αυτοκίνητα των αγώνων αντοχής (πχ Le Mans), σε Audi, Porsche και Toyota, παρά στην F1.
Είχα στο παρελθόν, πριν τα 5 έτη υβριδικά οχήματα, αλλά ποτέ με μεγάλη ιπποδύναμη.Με τη μέθοδο leasing στο εξωτερικό για μικρό χρονικό διάστημα ήρθα σε επαφή με μεγάλης ιπποδύναμης όχημα υβριδικό.Υπάρχουν κάποια οφέλη τα οποία σε σχέση με τις κλασσικές μεθόδους είναι μία η άλλη σε περίπτωση που χαλάσει κάποιο σύστημα από αυτά.Ζήτησα και μου δόθηκε ο τιμοκατάλογος των original τμημάτων του υβριδικού συστήματος ώστε να μελετήσω το αν συμφέρουν οικονομικά οι επισκευές.Ακόμα είναι ακριβές οι όποιες επισκευές των υβριδικών συστημάτων kers, κ.τ.λ.Είμαι υπερ της υβριδικής τεχνολογίας η οποία είναι το μεταβατικό στάδιο πριν τις κυψέλες καυσίμου(fuell cells).Επίσης είναι πιο ήρεμα σε θόρυβο, από τα ατμοσφαιρικά και turbo, και οι επιτάχυνση τους είναι πιο ακαριαία...
Θα αγόραζα όχημα υβριδικό μεγάλης ιπποδύναμης.Μελέτησα την vw στην lamborghini που έκανε ο ceo της την εξής δήλωση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΕΜΕΙΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΑ.
Συμφωνώ και με αυτή την άποψη και περιμένω τα καινούργια...
Μπορεί οι ιδέες όπως έχω πει και αλλού να μην πληρώνουν, κ.τ.λ. τίποτα, αλλά δίχως αυτές δεν πας παρακάτω.