
Σε ειδικές και ιδανικές συνθήκες πραγματοποιούν οι κατασκευαστές τις μετρήσεις κατανάλωσης.
Πως μετριέται η «εργοστασιακή» κατανάλωση;
Ημέτρηση της εργοστασιακής κατανάλωσης ορίζεται από μια τυποποιημένη διαδικασία (NEDC – New European Driving Cycle), που ισχύει από το 1970 για τη μέτρηση εντός πόλης και από το 1990 για την μέτρηση στο ταξίδι. Για την Ευρώπη καταμετρούνται δύο οδηγικοί κύκλοι: ο κύκλος πόλης και ο υπεραστικός κύκλος (ταξίδι).
Στον κύκλο πόλης, το αυτοκίνητο στη διάρκεια του τεστ διανύει συνολικά 3.976,1 μέτρα με μέση ταχύτητα 18,35 χλμ./ώρα και μέγιστη το 50 χλμ./ώρα. Η δοκιμή διαρκεί 13 λεπτά. Στο ταξίδι, η δοκιμή διαρκεί 6 λεπτά και 40 δλ., η απόσταση είναι 6.956 μέτρα, η μέση ταχύτητα 62,6 χλμ./ώρα και η μέγιστη 120 χλμ./ώρα.
Πρέπει να σημειωθεί πως οι μετρήσεις γίνονται με ιδιαίτερα περίπλοκες διαδικασίες: Π.χ για τη μέτρηση πόλης: εκκίνηση και λειτουργία κινητήρα για 11 δευτερόλεπτα με νεκρά, 5 δευτερόλεπτα με 1η και πατημένο συμπλέκτη για να ακολουθήσει επιτάχυνση μέχρι τα 15 χλμ./ώρα μέσα σε 4 δευτερόλεπτα και κίνηση σε αυτή την ταχύτητα για 8 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί φρενάρισμα σε πλήρη στάση μέσα σε 5 δευτερόλεπτα από τα οποία στα 3 τελευταία ο συμπλέκτης είναι πατημένος. Αυτό είναι ένα μικρό μόνο μέρος της δοκιμής για την κατανάλωση στην πόλη, που γίνεται πάνω σε ράουλα και σε ιδανικές συνθήκες. Με άλλα λόγια; Ζήσε Μάι μου να φας τριφύλλι σε σχέση με την πραγματικότητα της καθημερινής οδήγησης στην πόλη.
Πρέπει να σημειωθεί πως η μέση κατανάλωση, που τελικά ανακοινώνουν οι κατασκευαστές (πέρα από την κατανάλωση στην πόλη και την κατανάλωση στο ταξίδι) δεν είναι ο μέσος όρος της αστικής κατανάλωσης και εκείνης στο ταξίδι, αλλά προκύπτει από τη συνολική απόσταση σε σχέση με την ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιήθηκε. Δηλαδή αν η κατανάλωση στην πόλη που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 4,8 λτ./100 χλμ. και στο ταξίδι 3,3 λτ./100 χλμ. η μέση κατανάλωση, που επικοινωνεί συνήθως ο κατασκευαστής, δεν είναι 4,8+3,3/2 = 4.05 λτ/100 χλμ, αλλά μια άλλη τιμή. Οι μετρήσεις δεν γίνονται από κάποιον ανεξάρτητο οργανισμός, όπως στην περίπτωση του EuroNCAP για τα τεστ ασφάλειας, αλλά από τους ίδιους τους κατασκευαστές.
Για τους κατασκευαστές είναι ρεαλιστική, για όλους τους υπολοίπους όχι...Δεν διανύεις μόνο λίγα χιλιόμετρα στην πόλη με ταχύτητες κάτω των 30 χλμ. και με ιδανικές συνθήκες οδήγησης, που στην πραγματική κίνηση/ροή των πόλεων, κ.τ.λ. ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Και αν μετρήσουμε προσωπικά έχοντας όργανα μέτρησης, κ.τ.λ. ή να τα δανειστούμε, κ.τ.λ. και να πάμε με μία παρέα άσχετων με κάποιο έστω σχετικό και κάνουμε μέτρηση διαφόρων μοντέλων θα δούμε πως μοντέλο 1800cc turbo σε σχέση με ατμοσφαιρκό 3200cc, το turbo καταναλώνει περισσότερο καύσιμο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Εκεί πρέπει να στραφούν τα περιοδικά ΟΛΑ και οι ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Κάποια πράγματα λέγονται και δεν γίνονται και κάποια γίνονται και δεν λέγονται!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Είστε τόσο <<επηρεασμένοι>> που έχετε γράψει σε πρόσφατο άρθρο ...ότι στα diesel η ονομαστική κατανάλωση είναι πολύ κοντά στη πραγματική..........Λοιπόν , τα νούμερα αφορούν πραγματικά αυτοκίνητα testdrive και είναι τα εξής...focus 1.0 ecoboost 8 lt/100km ,golf tdi 7,8 lt/100km, insignia 1.4 T 140PS 9lt/100km.....ΤΟΝΙΖΩ test drive....Προσωπικά θα ήμουν υπερευχαριστημένος με 6.5 για βενζίνη και με 5.0 σε diesel.....αλλά μετά θα ξυπνούσα...
Φταίνε τα περιοδικά και ο ειδικός τύπος ο οποίος δεν τραβάει το "αυτί" των κατασκευαστών για να σταματήσουν την κοροϊδία. Θα πρέπει τα περιοδικά να κράξουν άγρια τους κατασκευαστές ώστε να δημοσιεύουν πραγματικές τιμές κατανάλωσης και όχι εικονικές. Αντί αυτού, ο ειδικός τύπος χαϊδεύει τα αυτιά των εταιρειών σε σημείο που σε αρκετές δοκιμές δε δημοσιεύει καν τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης (τις μετράνε άραγε?) αλλά αρκούνται σε αυτό που λέει ο κατασκευαστής...
Όπως είναι γνωστό η κατανάλωση εξαρτάται από πολλούς λόγους και αιτίες, όπως οι έντονες επιταχύνσεις, η πίεση αέρα των ελαστικών, τα φαρδύτερα λάστιχα, τα συχνά σταματήματα και ξεκινήματα, η καθυστερημένη αλλαγή ταχύτητας, η ακατάλληλη σχέση ταχύτητας, για τη συγκεκριμένη φάση, η υψηλή ταχύτητα, τα ανοιχτά παράθυρα σε μεγάλες ταχύτητες, η σχάρα οροφής, το μεγάλο βάρος κ.λ.π. και έτσι οι καταναλώσεις των κατασκευαστών έχουν μόνο ενδεικτική αξία. Οπωσδήποτε είναι μια βάση αναφοράς, προκειμένου να επιλέξει ο καταναλωτής, το αυτοκίνητο που τον ικανοποιεί. Εγώ προσωπικά θα επιθυμούσα πέρα από την ελάχιστη και μέση κατανάλωση, οι κατασκευαστές, ή οι δημοσιογράφοι που κάνουν τεστ ντράιβ, να μας δίνουν και τη μέγιστη κατανάλωση, προκειμένου να γνωρίζουμε το πόσο ψηλά μπορεί να φθάσει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, όταν ο οδηγός το πιέζει στα άκρα. Για παράδειγμα όταν ξεκινάς από το φανάρι με τέρμα γκάζι σπινάροντας τους τροχούς και αλλάζοντας κάθε σχέση στο όριο των στροφών, ή όταν οδηγείς σε επαρχιακούς δρόμους σαν σε ειδική διαδρομή, καλό θα ήταν να ξέρεις πόσο πολύ θα σου κοστίζει, σε καύσιμα, πριν να αγοράσεις το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
…ούτε το αυτοκίνητο φταίει ούτε ο οδηγός, ‘’το κάτι άλλο’’ φταίει που λέγεται εμπορική πολιτική κατασκευαστή !!! Είμαι σίγουρος ότι αν κάποιος κατασκευαστής είχε τσιμπημένη κατανάλωση στα χαρτιά αλλά ο παγκόσμιος τύπος την ταύτιζε στο δρόμο, αυτό θα είχε θετικό πρόσημο στους υποψηφίους αγοραστές. Πάντως παρακολουθώντας σχόλια και μετρήσεις οδηγών σε διεθνή forum, σίγουρα και οι Ελληνικοί δρόμοι καθώς και η ποιότητα καυσίμου δεν βοηθάνε στο να επαληθευτούν οι μετρήσεις των κατασκευαστών.
Για να πετύχεις την κατά δύναμιν εργοστασιακή κατανάλωση παιζουν ρόλο σημαντικοί παράγοντες όπως: 1) οι δοκιμές των εργοστασίων γίνονται με 90-100 χλμ ανά ώρα. 2) οι συνθήκες και ο καιρός παίζουν μεγάλο ρόλο, δεν καις τα ίδια με 35 βαθμούς το καλοκαίρι και με 9 τον χειμώνα. Η ιδανική θερμοκρασία για καλή καύση δίχως να ζορίζεται ο κινητήρας από τα κρύα και να μην σκάει από την ζέστη είναι από 15-20 βαθμούς. 3) Το οδόστρωμα είναι σημαντικός παράγοντας, όταν έχεις το γκάζι σταθερά 90-100 και συναντάς λακκούβες και διαλυμένη άσφαλτο τότε ο κινητήρας ζορίζεται και χάνει ταχύτητα όσο δυνατός και να είναι. Παράλληλα η κατανάλωση ομαλοποιείται σε ευθείες, μειώνεται σε κατηφόρες, αυξάνεται σε ανηφόρες. Τώρα αν πετύχεις λακκούβα και κακό δρόμο σε ανηφόρα άστα να πάνε..... 4) λάστιχα και ζάντες. 5) άνεμοι. ειδικά όταν ειναι κόντρα ο άνεμος όσο καλή αεροδυναμική και να έχεις, το αμάξι σε κατηφόρες με μεγάλη σχέση θα κόβει. 6) καύσιμο. απλή βενζίνη και diesel ή ενισχυμένα με οκτάνια/κετάνια και καθαριστικά; το απλό καίγεται εύκολα, αποδίδει λιγότερα, το ενισχυμένο κοστίζει αποδίδει και καίει λιγότερο. ΥΓ: δρόμοι και Ελλάδα είναι 2 αντίθετες έννοιες και από εκεί χάνουμε πολύ δυστυχώς.
Ο παλαιότερος τρόπος μετρήματος της κατανάλωσης από τους κατασκευαστές, ήταν πιο ρεαλιστικός. Τα αυτοκίνητα με ηλικία πάνω από δεκαετία είχαν τυποποιημένες καταναλώσεις σχεδόν ίδιες με τις πραγματικές. Για παράδειγμα το Ford Fiesta 2002 1,4 80HP που οδηγώ είχε τυποποιημένη μεικτή κατανάλωση 6,7 λτ/100χμ. και η μέση πραγματική του είναι 6,8 λτ. Δυστυχώς η πραγματική και των καινούργιων αυτοκινήτων (βενζίνης αλλά και ντίζελ) είναι σχεδόν ίδια όπως και πριν 10-20 χρόνια....Μόνο στη θεωρία υπάρχει διαφορά. Για επιβεβαίωση δείτε το spritmonitor.de
ΚΥΡΙΑ ΛΟΥΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1800 ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ TURBO ΚΑΙΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΥΒΙΣΜΟ 3200. ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ VW POLO 1800 ΤURBO ΔΕΝ ΚΑΙΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΜΙΑ MERCEDES E-CLASS 3200 ΚΥΒΙΚΩΝ ΑΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ.
Kαλησπέρα, σας! Τα πράγματα είναι πολύ απλά...Υπολογίστε, από τις τιμές κατασκευαστή, + 1,5 lt με 2lt( με ''νορμάλ'' οδήγηση, πάντα... ) παραπάνω και πριν αγοράσετε θα ξέρετε,κατά 90%, τι κόστος καυσίμου έχετε να αντιμετωπίσετε.Όσο για τους δημοσιογράφους του ''ειδικού τύπου'', μικρό χωριό η Ελλάdα, για μεγάλες αλήθειες. Μόνο η παρατήρηση της πραγματικότητας μας σώζει και κανένας μα κανένας ''ειδικός'' διότι άμα ξαναδούν διαφήμιση ή τζάμπα auto για test να μου τρυπήσεις τη μύτη, λέμε τώρα. Υ.Γ.Υπάρχουν και εξαιρέσεις, βεβαίως, αλλά δυστυχώς ελάχιστες...
Είμαι κάτοχος ενός Citroen C4 1.4, του οποίου η πραγματική κατανάλωση ελάχιστα απέχει από αυτή που δηλώνει ο κατασκευαστής. Στο δρόμο, με τη χρήση του cruise control σε σταθερές ταχύτητες 100 - 110 χλμ, οι καταναλώσεις συχνά είναι χαμηλότερες των δηλωμένων από την εταιρεία. Είμαι κάτοχος και ενός Hyundai i10 auto... Εδώ πρόκειται για πραγματική τραγωδία... Οι πραγματικές μετρήσεις δείχνουν 30% ανώτερες στην πόλη και 20% ανώτερες στο δρόμο... Δεν σχολιάζω την ποιότητα των αυτοκινήτων -είναι εξαιρετικά για διαφορετικούς λόγους και τα δυο. Σχολιάζω το ψευδές των καταναλώσεων που λανσάρει η Hyundai.
Είναι λογικό να μην μπορούμε να πιάσουμε τις καταναλώσεις του κατασκευαστή ειδικά σε συνθήκες πόλης, καθώς υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες που ο κατασκευστής φροντίζει να τους ρυθμίσει με τον ευνοϊκότερο γι' αυτόν τρόπο, εξαντλώντας τα όρια που βάζει ο κανονισμός. Αφού όμως το ξέρουμε και όλοι οι κατασκευαστές κάνουν το ίδιο, αρκεί απλά να το λάβουμε υπόψη, ή καλύτερα να διαβάζουμε τα αποτελέσματα των τεστ του ειδικού τύπου.