Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέος νόμος: Πότε ένα όχημα μπαίνει σε αδράνεια και πότε διαγράφεται;

6.101 Επισκέψεις στο άρθρο (22/6/2024)
Νέος νόμος: Πότε ένα όχημα μπαίνει σε αδράνεια και πότε διαγράφεται;

- Αλλάζει ο νόμος, τι σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες;
- Οχήματα δίχως ΚΤΕΟ, ασφάλιση και χρωστούμενα τέλη από τα τελευταία 7 έτη, περνάνε σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας
- Σε οριστική αδράνεια μετά από 15 έτη και διαγραφή από τις λίστες μετά από άλλα 7
- Τσουχτερά πρόστιμα ύψους μέχρι και 30.000 ευρώ, για αυτούς που δεν συμμορφώνονται με το νέο νόμο

Αλλάζει ο νόμος, τι σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες;

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου που αφορά οχήματα τα οποία έχουν χρόνια να χρησιμοποιηθούν ή έχουν οφειλές τελών κυκλοφορίας ή άλλων υποχρεώσεων που βαρύνουν ένα όχημα (ΚΤΕΟ, ασφάλεια κλπ). Με διασταυρώσεις θα βρίσκονται τα οχήματα τα οποία έχουν δηλωθεί σε ακινησία και κυκλοφορούν ενώ τα όργανα ελέγχου, θα μπορούν να εντοπίζουν τέτοια οχήματα μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για την σάρωση πινακίδων. Τι σημαίνει όμως αυτό για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία; Πότε μπαίνει σε προσωρινή αδράνεια ένα όχημα και πότε διαγράφεται από τις λίστες;
 

Οχήματα δίχως ΚΤΕΟ, ασφάλιση και χρωστούμενα τέλη από τα τελευταία 7 έτη, περνάνε σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας

Σύμφωνα με νέες διατάξεις τα οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας,  δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ ή δεν είναι ασφαλισμένα τα τελευταία 7 χρόνια, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας ενώ κατόπιν ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες τους, είτε για να προχωρήσουν οι ίδιοι σε οριστική αδρανοποίηση και τη διαγραφή τους από τα μητρώα είτε να προχωρήσουν στις κατάλληλες ενέργειες για την επανακυκλοφορία τους. Να σημειωθεί ότι τα οχήματα τα οποία βρίσκονται σε κατάσταση προσωρινής αδράνειας δεν εξαιρούνται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, την ασφάλιση και λοιπές υποχρεώσεις, οι οποίες βαρύνουν το όχημα, ενώ ο ιδιοκτήτης έχει μια διορία 20 ημερών, για την καταβολή εγγράφων με σκοπό την αλλαγή της κατάσταση του οχήματος του.

Σε οριστική αδράνεια μετά από 15 έτη και διαγραφή από τις λίστες μετά από άλλα 7

Τα πράγματα βέβαια για τα οχήματα που μπαίνουν σε κατάσταση οριστικής αδράνειας ή διαγράφονται από τις λίστες είναι διαφορετικά. Σύμφωνα με τον νέο νόμο ο οποίος κατατέθηκε τα οχήματα τίθενται σε αναγκαστική ακινησία από τις αρμόδιες αρχές όταν είναι παλαιότητας άνω των 40 ετών και ο ιδιοκτήτης δεν προβαίνει σε ενέργειες επικαιροποίησης τους εντός τριμήνου είτε ανήκουν σε θανόντες. Το ίδιο ισχύει και όταν για το διάστημα των τελευταίων 15 χρόνων δεν είναι σωρευτικώς τακτοποιημένα ως προς τις υποχρεώσεις ενός ιδιοκτήτη οχήματος όπως ΚΤΕΟ, ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας είτε όταν δεν φαίνονται στις φορολογικές δηλώσεις του τα τελευταία πέντε έτη.

Τέλος, αν τα οχήματα βρίσκονται σε κατάσταση προσωρινής αδράνειας για παραπάνω από τρείς ελέγχους διασταυρώσεων τότε μπαίνουν σε κατάσταση οριστικής αδράνειας στον τέταρτο. Σημαντικό να αναφέρουμε ότι στις παραπάνω περιπτώσεις οι αρμόδιες αρχές έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν την οριστική αδράνεια σε ένα όχημα χωρίς να ενημερώσουν τον ιδιοκτήτη, ενώ για αυτά τα οποία μπαίνουν σε κατάσταση οριστικής αδράνειας δεν επιβάλλεται καμία περεταίρω καταβολή υποχρεώσεων και δεν επιτρέπεται να κινηθούν. Επαναφορά οχημάτων γίνεται σε σπάνιες περιπτώσεις με την έκδοση παραβόλου με κόστος ύψους 150 ευρώ, ενώ αυτά τα οποία βρίσκονται σε κατάσταση οριστικής αδράνειας πάνω από εφτά χρόνια διαγράφονται οριστικά από τις λίστες μητρώων οχημάτων.

Τσουχτερά πρόστιμα ύψους μέχρι και 30.000 ευρώ, για αυτούς που δεν συμμορφώνονται με το νέο νόμο

Στο νομοσχέδιο θεσπίζονται και τα νέα πρόστιμα τα οποία θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με το νέο πλαίσιο νόμων. Αρχικά υιοθετήθηκαν κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής τελών κυκλοφορίας οχημάτων. Συγκεκριμένα 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής, 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο, 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου. Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ. Ακόμα σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1000 ευρώ για λεωφορεία, 500 ευρώ για επιβατηγά και 250 ευρώ για μηχανάκια με τον ιδιοκτήτη να έχει δικαίωμα ένστασης του προστίμου εντός 5 εργάσιμων ημερών από τη μέρα επιβολής του. Οι αρμόδιες αρχές έχουν 30 ημέρες διορία να εξετάσουν την ένσταση ενώ σε κάθε περίπτωση απόρριψης ένστασης  ή επιβολής προστίμου στην οποία ο ιδιοκτήτης συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις του οχήματος εντός δέκα ημερών όλα τα πρόστιμα διαγράφονται. Τέλος, σε περίπτωση που οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία εντοπισθούν στο πλαίσιο ελέγχων να κυκλοφορούν ή έχουν σταθμευθεί σε άλλο σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί τότε επιβάλλεται πρόστιμο ύψους μέχρι 10.000 ευρώ καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού ενώ σε περίπτωση υποτροπής το διοικητικό πρόστιμο τριπλασιάζεται (φθάνει τις 30.000 ευρώ) και, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
 

FORD
OPEL