ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Που είναι τα μικρά premium;

4.953 Επισκέψεις στο άρθρο (5/10/2019)

Τι κάνουν οι premium κατασκευαστές στην μικρή και μίνι κατηγορία; Γιατί ήρθαν κι έφυγαν, αφήνοντας πίσω τους μόνο ένα μοντέλο; Πως γίνεται τα μικρομεσαία premium να πουλάνε, αλλά οι κατασκευαστές να μην τολμούν να κατέβουν πιο κάτω;


Δεν υπάρχει κατηγορία που κατέβηκαν οι premium κατασκευαστές και δεν έκαναν πωλήσεις. Αυτή τη στιγμή στην Ελληνική αγορά, η μικρομεσαία κατηγορία κυριαρχείται από τέσσερα μοντέλα, δύο εκ των οποίων είναι premium. Μπορεί το Tipo και το Astra να έχουν τις δύο πρώτες θέσεις σε πωλήσεις, ακολουθούνται όμως από κοντά με την A-Class και το Α3. Μία Mercedes και ένα Audi πουλάνε περισσότερο από όλες τις άλλες μάρκες της μικρομεσαίας κατηγορίας, εκτός από την Fiat και την Opel.

Με τέτοια επιτυχία στα μικρομεσαία θα ήταν αναμενόμενο οι κατασκευαστές να αναζητήσουν πωλήσεις και στα μικρά. Εδώ όμως το πράγμα αλλάζει. Το Α1 στη δεύτερη γενιά του, βρίσκεται μόλις στην 13η θέση, πίσω από όλα τα μοντέλα του βασικού ανταγωνισμού, και μπροστά μόνο από την «ώριμη πια» Skoda Fabia και πιο ειδικές προτάσεις, όπως το Honda Jazz και το Mitsubishi SpaceStar. Το τρίπορτο Mini, που μπορεί να θεωρηθεί μικρό μοντέλο (τα άλλα ταξινομούνται ως μικρομεσαία, και δικαίως) είναι 15ο, μια χούφτα λιγότερα αυτοκίνητα πουλημένα από το Α1.

Και όμως μέχρι πριν μερικά χρόνια στην κατηγορία αυτή είχαμε δύο ακόμη μοντέλα από premium κατασκευαστές, την Alfa Romeo Mito και την DS3. Και τα δύο αυτά μοντέλα δεν αντικαταστάθηκαν δείχνοντας έτσι ότι η κατηγορία δεν λειτουργεί για τις premium μάρκες. Η μεν Alfa Romeo δεν έχει τον στρατηγικό συνεργάτη για να λανσάρει μικρό, αφού η Fiat εγκατέλειψε την κατηγορία με το τέλος του Punto, ενώ η DS θεώρησε ότι το μέλλον είναι στα SUV και έτσι το όνομά DS3 μεταφέρθηκε στην έκδοση Crossback που κάνει καριέρα πλέον σε άλλη κατηγορία.

Και όμως οι κατασκευαστές παραπονιούνται πως η μικρή κατηγορία έχει πολύ στενά περιθώρια κέρδους, και πως χωρίς το διαχωριστικό χαρακτήρα και τον «αέρα» ενός premium αυτοκινήτου δεν μπορούν να δημιουργηθούν οι συνθήκες για κερδοφορία. Θα περίμενε κανείς οι premium μάρκες, όπως και στα μικρομεσαία, να κάνουν πάρτι στα μικρά. Και όμως, τίποτε.

Ένα μέγεθος πιο κάτω, στα μίνι, το πράγμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Η Aston Martin έκανε ένα «αστείο» πείραμα λανσάροντας το Toyota iQ ως δικό της premium μίνι, όμως κανείς άλλος δεν ακολούθησε ενώ και η Smart, χωρίς να είναι premium, αλλά κάτω από το «μανδύα» της Mercedes, φαίνεται να αφήνει την κατηγορία σιγά σιγά.

Εσείς όμως τι λέτε; Δεν σηκώνει premium η μικρή κατηγορία; Είναι θέμα τιμής; Και γιατί στα μικρομεσαία αγοράζει τόσος κόσμος ακριβότερα premium μοντέλα, ενώ στα μικρά όχι; Εσείς δε θα θέλατε μία μικρή Mercedes ή BMW; Ή ένα μικρό Volvo; Τι λέτε;

ford
EGYHSH ELASTIKON