Δεν βγαίνουν λεφτά στη μικρή κατηγορία. Η Audi το κατάλαβε και σταματάει με το A1. Τώρα η VW δίπλα στο Polo ετοιμάζεται να «ρίξει» άλλο ένα μικρό SUV, το τρίτο στη σειρά. Μήπως ετοιμάζεται και το μικρό VW για «έξοδο»;
Τα μικρά έχουν ένα σημερινό και ένα αυριανό πρόβλημα. Το σημερινό είναι γνωστό. Ο μακαρίτης ο Μαρκιόνε, επικεφαλής της Fiat, είχε πει πως τα μικρά δεν βγάζουν λεφτά. Και το έκανε πράξη, βγάζοντας την Fiat εκτός κατηγορίας.
Μισό λεπτό να το πούμε αυτό ξανά. Η Fiat, η μάρκα του 127, του Uno και του Punto, ο ευρωπαίος κατασκευαστής με την ειδίκευση στα μικρά, δεν φτιάχνει μικρό. Γιατί όπως είπε ο Μαρκιόνε, λεφτά δεν υπάρχουν σε αυτά τα «μέτρα».
Και δεν είναι μόνο η Fiat που ζορίζεται. Όλοι ζορίζονται, και αρκετοί πολύ θα ήθελαν να «κλείσουν» την κατηγορία μια και καλή, όμως τα μικρά παραμένουν πολύ δημοφιλή, και ακόμη και αν δεν βγάζουν τα λεφτά τους, φέρνουν τον κόσμο στις μάρκες, που μετά φροντίζουν να τους κρατήσουν. Όταν όμως υπάρχει άλλος τρόπος, τα μικρά περισσεύουν.
Και ο άλλος τρόπος, δεν φέρνει μόνο τον κόσμο στις εκθέσεις, αλλά πουλάει κιόλας. Τα μικρά SUV έχουν σχετικά μικρή διαφορά στο κόστος παραγωγής, σε σχέση με τα συμβατικά μικρά, έχουν όμως μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αφού πωλούνται ακριβότερα.
Για την VW που ήδη σήμερα έχει δύο μικρά SUV, το T-Roc και το T-Cross, το ότι προσθέτει ακόμη ένα, το Taigo, δείχνει πως έχει βρει τη «χήνα με τα χρυσά αβγά». Τα τρία μοντέλα μοιράζονται σχεδόν όλα τα μηχανικά, πωλούνται όμως μέχρι και 5.000 ευρώ ή 25% πιο ακριβά από το Polo σε αντίστοιχες εκδόσεις.
Το αυριανό πρόβλημα των μικρών είναι η ηλεκτροκίνηση. Μικρό και ηλεκτροκίνητο δεν συμφέρει. Τουλάχιστον όχι ακόμη. Και με τους κατασκευαστές να επικεντρώνονται στα μεγαλύτερα μοντέλα που τους επιτρέπουν οι καινούργιες τους πλατφόρμες, τα μικρά μένουν απ'έξω από τα σχέδια για τα επόμενα χρόνια.
Η VW έχει αφήσει «χώρο» κάτω από το ID3 για μικρότερα μοντέλα, ID2 ή ID1, όμως δεν έχει δείξει πουθενά τι και πότε θα βρεθεί σε αυτό το άκρο της γκάμας. Για τη Honda το e είναι πιο απλό, αφού είναι και το μοναδικό της ηλεκτρικό, με τα επόμενα να αργούν. Όμως η VW «δουλεύει» με βάση τις οικονομίες κλίμακας, και κάθε της μοντέλο πρέπει να έχει και πολλά άλλα που μοιράζονται τα ίδια μέρη. Της πήρε 20 χρόνια να ενώσει όλες της τις πλατφόρμες και να «χτίζει» μικρά, μικρομεσαία και μεγάλα στο ίδιο πάτωμα, με τα ηλεκτρικά τώρα πρέπει να ξαναρχίσει από την αρχή. Και τα μικρά θα είναι τα τελευταία.
Τι μένει λοιπόν για το Polo; Μήπως η VW το ετοιμάζει για το τέλος; Και αν ναι, θα σας λείψει;