ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κατασκευαστές όπως η Apple ή η Dyson που φτιάχνει ανεμιστήρες και ηλεκτρικές σκούπες είχαν δείξει ενδιαφέρον να φτιάξουν το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πού χάθηκαν όλοι οι επίδοξοι κατασκευαστές ηλεκτρικών;

2.618 Επισκέψεις στο άρθρο (17/10/2019)

Τα προηγούμενα χρόνια βλέπαμε από κατασκευαστές κινητών και υπολογιστών, μέχρι εταιρείες που φτιάχνουν ανεμιστήρες και ηλεκτρικές σκούπες να «φτιάχνουν» το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Που χάθηκαν σήμερα όλοι αυτοί;


Μόλις δύο χρόνια πριν, και κάθε μέρα είχαμε και κάποιον «μαϊντανό» να λέει ότι θα φτιάξει το δικό του ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πως θα «πατήσει» τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Πως θα το κάνει καλύτερα από όλους γιατί ξεκινάει από λευκή κόλλα χαρτί. Που πήγαν όλοι αυτοί;
 
Φυσικά την ιδέα την έπαιρναν από την Tesla. Μια μάρκα που ξεκίνησε από το μηδέν, παίρνοντας μια Lotus Elise και λανσάροντάς την ως δικό της ηλεκτρικό μοντέλο, η Tesla έφτασε σήμερα να έχει την καλύτερη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να στέκεται ως μέτρο σύγκρισης απέναντι στις προσπάθειες κατασκευαστών όπως η Porsche και η Mercedes. Δεν το λες και μικρό κατόρθωμα.
 
Βλέπεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολλή τεχνολογία που παραπέμπει σε άλλες βιομηχανίες, μακρινές από αυτή του αυτοκινήτου, και πιο κοντά σε αυτές των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
 
Ποιός δεν άκουσε τις φήμες και δεν είδε τα πρωτότυπα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια της Google; Ποιός δεν άκουσε για την Apple που φτιάχνει κρυφά δικό της αυτοκίνητο; Ή ακόμη και ολόκληρη γκάμα; Και ποιός δεν άκουσε την Dyson, τον γνωστό κατασκευαστή ανεμιστήρων και της πιο προηγμένης ηλεκτρικής σκούπας να λέει ότι θα σαρώσει τον ανταγωνισμό χάρη στην τεχνογνωσία τους σε ηλεκτροκινητήρες.
 
Και εντάξει, μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας μιας ηλεκτρικής σκούπας και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να έχουν πολλά κοινά. Όμως οι ομοιότητες σταματούν εκεί, και οι διαφορές παραμένουν τόσο χαώδεις, όσο αυτές ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο και μια ηλεκτρική σκούπα. Μιλάμε για καμία σχέση.
 
Και έτσι παρά τα κεφάλαια, την θέληση, και το ταλέντο που έχουν στη διάθεσή τους αυτές οι εταιρείες, το να φτιάξεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι δύσκολο επειδή πρέπει να είναι ηλεκτρικό, αλλά επειδή πρέπει πρώτα απ`όλα να είναι αυτοκίνητο.
 
Για μια εταιρεία που ξεκινάει από λευκή κόλλα χαρτί, το να «ξανα-εφεύρει» το αυτοκίνητο ακούγεται πολύ ωραίο, όμως στην πράξη το πράγμα είναι αλλιώς. Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Από την στιβαρότητα του σασί, και την παθητική ασφάλεια που πρέπει να προσέχει, μέχρι τη γεωμετρία του για τη φιλοξενία κινητήρα και συστήματος μετάδοσης, το πράγμα μπλέκει πολύ. Βάλε μετά την ανάρτηση, μια ολόκληρη επιστήμη από μόνη της, βάλε την οδική συμπεριφορά, την άνεση, τη μελέτη για θορύβους, κραδασμούς και τραχύτητα. Βάλε και όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, προστασίας του περιβάλλοντος, όλες τις εγκρίσεις τύπου που απαιτούνται. Βάλε τώρα και το δίκτυο αντιπροσώπευσης και το εγχείρημα γίνεται βουνό.
 
Το ηλεκτρικό μοτέρ και οι μπαταρίες είναι το μικρότερο πρόβλημα. Γι αυτό και είναι πολύ πιο εύκολο μια αυτοκινητοβιομηχανία να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρα, από ότι είναι μια εταιρεία ηλεκτροκινητήρων να φτιάξει ένα ολόκληρο αυτοκίνητο.
 
Και έτσι ο ένας μετά τον άλλον αποσύρονται, όπως ανακοίνωσε τώρα και η Dyson, και αφήνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητο στις αυτοκινητοβιομηχανίες, περιορίζοντας την εμπλοκή τους το πολύ στο ρόλο του προμηθευτή.
 
Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Εσείς θα αγοράζατε το πρώτο σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο από μία μάρκα που φτιάχνει και εκείνη το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ή μήπως θα εμπιστευόσασταν κάποια αυτοκινητοβιομηχανία; Τι λέτε; Μήπως καλύτερα χωρίς τους «μαϊντανούς»;

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL