Πρεμιέρα με 136 ίππους για τα ήπια υβριδικά Citroen C4 και C4 X
- Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες.
- Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότεροι ρύποι.
- Την άνοιξη οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη.
Ηλεκτροκίνητη εναλλακτική
Μετά το C5 Aircross στα τέλη του 2023, η Citroen παρουσιάζει τα C4 και C4 X Hybrid 136 εξοπλισμένα με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 βολτ. Τα ήπια υβριδικά C4 και C4 X διαθέτουν 136 ίππους, έχουν την ευκολία του αυτόματο κιβωτίου έξι σχέσεων της εταιρείας, ë-DCS6, ενώ η μάρκα υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σχεδόν κατά 20%. Παράλληλα, μπορούν να κινηθούν και αμιγώς ηλεκτρικά.
Αναλυτικά η νέα τεχνολογία 48V Hybrid
Κοιτώντας πιο διεξοδικά το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των νέων C4 και C4 X Hybrid 136, αποτελείται από έναν τούρμπο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδισμό. Η μάρκα αναφέρει πως το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια και η απόδοσή του είναι 136 ίπποι και 230 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 28 ίππων και 55 Nm ροπής, που κατά την επιβράδυνση, λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, η οποία μειώνει τη φθορά των φρένων ταυτόχρονα. Το κινητήριο σύνολο ολοκληρώνεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (ë-DCS6), επίσης ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα, όπου ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τον μετατροπέα και τον εγκέφαλο ECU. Τέλος, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με διαθέσιμη χωρητικότητα 432 Wh είναι τοποθετημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, ώστε να μην επηρεάζεται ο χώρος αποσκευών ή το εσωτερικό.
Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες
Χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα που διαθέτουν τα C4 και C4 X Hybrid 136 μπορούν να κινούνται 100% ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, όταν κάνουν ελιγμούς ή επιβραδύνουν, ενώ παράλληλα βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Στην πόλη, αυτή η υβριδική έκδοση σύμφωνα με τη μάρκα, μπορεί να πραγματοποιήσει έως και το 50% των διαδρομών σε 100% ηλεκτρική λειτουργία.
Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότεροι ρύποι
Σύμφωνα με τη μάρκα, η νέα ήπια υβριδική επιλογή προσφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σχεδόν κατά 20%. Συγκεκριμένα, η Citroen υποστηρίζει πως η μέση οικονομία καυσίμου ανέρχεται στο 1 λίτρο/100 χλμ. (20%) σε σύγκριση με τον βενζινοκινητήρα PureTech 130 EAT8. Η μείωση στους ρύπους είναι της τάξης των 25 γραμμαρίων CO2 σε σύγκριση με τον βενζινοκινητήρα PureTech 130 S&S EAT8, φτάνοντας τα 107 γραμ. CO2 /χλμ..
Συνέχεια του άρθρου >>>