Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινάει έρευνα κατά των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκίνητων που κατακλύζουν την «Γηραιά Ήπειρο». «Πήξαμε στα φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα», είπε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Ξεκινά έρευνα για τα κινέζικα ηλεκτρικά η ΕΕ
Από τη στιγμή που η Ευρώπη πήρε πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, ολοένα και περισσότερες κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων εισέρχονται στις ευρωπαϊκές αγορές, προσφέροντας τα δικά τους προϊόντα. Ως φυσικό επακόλουθο είναι η αύξηση του ανταγωνισμού για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, που σε πολλές περιπτώσεις βλέπουν τα κινέζικα ηλεκτρικά να έχουν χαμηλότερες τιμές από τα δικά τους αντίστοιχα μοντέλα.
Θορυβημένη από αυτή την κατάσταση, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκινά έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς ανησυχεί για την ικανότητα της βιομηχανίας της να ανταγωνιστεί την εξ ανατολής... απειλή. Την είδηση αυτή επιβεβαίωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, λέγοντας η παγκόσμια αγορά είναι πλημμυρισμένη από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.
«Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας. Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση εκ των έσω στην αγορά μας, δεν την δεχόμαστε και από έξω»», δήλωσε μεταξύ άλλων στην ετήσια ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η φον ντερ Λάιεν.
Όπως σημειώνουν μεγάλα διεθνή Μέσα του εξωτερικού, η έρευνα ανοίγει παρά τις ανησυχίες για αντίποινα από την Κίνα. Παράλληλα σημειώνουν πως η έρευνα είναι μια ένδειξη της αυξανόμενης ανησυχίας που υπάρχει σχετικά με την ικανότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών να ανταγωνιστούν την κινεζική βιομηχανία.
Ετοιμάζουν ακόμα πιο δυναμικό μπάσιμο οι Κινέζοι
Η Κίνα φιλοξενεί πληθώρα κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζονται από κυβερνητικά κίνητρα τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους αγοραστές και πολλές από αυτές δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει σταθερά κέρδη. Για αυτό το λόγο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, MG και Nio ετοιμάζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη με μια σειρά από ηλεκτρικά σε ανταγωνιστικές τιμές. Έτσι, εάν τα εμπιστευτούν οι Ευρωπαίοι παράλληλα θα πλήξουν τους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές. Σύμφωνα με τα ξένα Μέσα η ΕΕ ανησυχεί ιδιαίτερα για τις οικονομικές πρακτικές της Κίνας, γι' αυτό και κάλεσε το Πεκίνο να ανοίξει την αγορά του για να εξισορροπήσει τις διμερείς εμπορικές σχέσεις.
Γάλλος Υπ. Οικονομικών: «Να προστατεύσουμε τη βιομηχανία μας»
Η έντονη ανησυχία που υπάρχει έχει ήδη για τις επιδοτήσεις από Κίνα αλλά και ΗΠΑ μεριά, έχουν ενεργοποιήσει και τους αρμόδιους υπουργούς των ισχυρών κρατών της Ευρώπης. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λεμέρ βρίσκεται στο Βερολίνο για να πιέσει τη Γερμανία με σκοπό τη λήψη σκληρότερων μέτρων για την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. «Χρειαζόμαστε τώρα μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που να είναι πολύ πιο ενεργητική, πολύ πιο καινοτόμος, πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών συμφερόντων μας σε σχέση με την Κίνα και τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Λεμέρ την Τρίτη στη γαλλική τηλεόραση LCI. «Δεν υπάρχει μέρα για χάσιμο», συμπλήρωσε.
Υπέρ της έρευνας ο Γερμανός Υπουργός Οικονομίας
Από τη μεριά του ο Γερμανός υπουργός οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ χαιρέτισε τις ενέργειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής, ενώ υπογράμμισε πως οι ενέργειες δεν έχουν σκοπό την απομάκρυνση φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Ευρώπη. «Αυτό είναι για τον αθέμιτο ανταγωνισμό, δεν πρόκειται για την απομάκρυνση φθηνών αυτοκινήτων από την ευρωπαϊκή αγορά. Εάν η έρευνα της ΕΕ αποδείξει ότι υπάρχουν μαζικές παραβιάσεις των κανόνων ανταγωνισμού πρέπει φυσικά να αναλάβουμε δράση», ανέφερε.