Πρώτη Δοκιμή: Νέο Peugeot 208 βενζίνης με 100 άλογα
285.482 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2019)
To Peugeot 208 στην τελευταία του γενιά αποτελεί ένα μοντέλο που από την πρώτη στιγμή έδειξε ότι θα πρωταγωνιστήσει για τα καλά στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. Δοκιμάζουμε την βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.
Δεν χρειάζεται να είσαι «της δουλειάς» για να αντιληφθείς την συνολική αναβάθμιση που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Peugeot τελευταία. Μια απλή επαφή με τα νεότερα μοντέλα της από το 308 και μετά, αρκεί για να διαπιστώσεις πως ο όμιλος PSA σχεδιάζει πολύ προσεκτικά κάθε βήμα του και για το λόγο αυτό έχει καταφέρει να μπει πιο ισχυρός από ποτέ στον αυτοκινητικό χάρτη. Και δεν είναι το όνομα που τον κάνει δυνατό, αλλά το προϊόν αυτό καθ΄αυτό. Αφού συμπλήρωσε τις SUV προτάσεις της στις αντίστοιχες κατηγορίες με τα 3008 και 5008 και αφού έφερε -σε πείσμα των καιρών- το εντυπωσιακό σεντάν (και στέισον) νέο Peugeot 508, ακολούθησε το σημαντικότερο μοντέλο βάση πωλήσεων στην γκάμα της, το 208 και το crossover αδερφάκι του 2008.
Εμφάνιση: Το πιο επιβλητικό μικρό στους δρόμους Σχεδιαστικά, το νέο Peugeot 208 δεν έχει τίποτα κοινό με το μοντέλο που αντικαθιστά, με την Peugeot να καταφέρνει να περάσει πλήρως το νέο της σχεδιαστικό προφίλ παρά τις δυσκολίες που συνάντησε με τις περιορισμένες διαστάσεις του. Όσον αφορά αυτές, το νέο 208 είναι κατά 8,2 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος ξεπερνώντας έτσι τα 4 μέτρα για πρώτη φορά (4.055 χλστ.) ενώ το πλάτος του έχει μειωθεί κατά 84 χλστ. (1.745 χλστ.) και το ύψος κατά 30 χλστ. (1.430 χλστ.). Το μεταξόνιο τέλος είναι μόλις κατά 2 χλστ. πιο μακρύ (μήκος 2.540 χλστ.). Σχεδιαστικά λοιπόν το πιο κόμπακτ σε διαστάσεις νέο 208 είναι εντυπωσιακό σπιθαμή προς σπιθαμή, με το εμπρός μέρος να εκφράζει έντονο δυναμισμό μέσω της μεγάλης μάσκας, των «νυχιών» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιόδοντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Οι έντονες γραμμές του καπό συνεχίζονται και στα πλαϊνά του αμαξώματος ενώ είναι εμφανής ή πιο σπορ γραμμή και το «φούσκωμα» των πίσω ώμων του αμαξώματος από τις απλές του εκδόσεις. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και την μαύρη φάσα που τα ενώνει να συμπληρώνουν το «φρέσκο» και επιβλητικό του προφίλ.
Το νέο Peugeot 208 που έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή, φοράει τον «καλό» 1.200άρη PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ο οποίος αν και «έχασε» 10 ίππους σε σχέση με το παρελθόν, συνεχίζει να προσφέρει καλές επιδόσεις και καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η ροπή παρέμεινε στα ίδια επίπεδα και αποδίδεται στις ίδιες στροφές, ενώ η μέγιστη ισχύς των 100 ίππων αποδίδεται 500 σ.α.λ. νωρίτερα γεμίζοντας καλύτερα το μεσαίο φάσμα περιστροφής του. Στην πράξη συνεχίζει να ανεβάζει ικανοποιητικά από χαμηλά και διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα, ενώ την ίδια στιγμή είναι σημαντικά πιο «ήσυχος» μέσω και του αναβαθμισμένου επιπέδου ηχομόνωσης που χαρακτηρίζει τη νέα γενιά του 208. Ο επιλογέας έχει μέτρια αίσθηση συνολικά και «χάνει» σε ακρίβεια στις γρήγορες αλλαγές, όμως η κλιμάκωσή του κιβωτίου είναι σφιχτή και συμβάλλει με τη σειρά της στη «ζωντάνια» που παρουσιάζει το σύνολο σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Τέλος και παρά το κατά 15 κιλά μεγαλύτερο βάρος του από το προηγούμενο, το νέο 208 εμφανίζει και πάλι πολύ καλές τιμές κατανάλωσης (0,1 λτ./100 χλμ. καλύτερο από πριν), με μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες, 6,1 λτ./χλμ..
Η έκδοση με τον κινητήρα των 100 ίππων του νέου 208 είναι η πιο σημαντική εμπορικά προσφέροντας καλές επιδόσεις, πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλές τιμές κατανάλωσης.
Εντυπωσιακό σε σχεδίαση, και ποιότητα είναι το εσωτερικό του νέου Peugeot 208, που φέρνει νέα στάνταρ στη μικρή κατηγορία στους παραπάνω τομείς.
Το εσωτερικό της 2ης γενιάς του Peugeot 208 πάει τη λογική i-Cockpit της Peugeot ένα βήμα πιο πέρα «διορθώνοντας» και εξαλείφοντας όποιες «παιδικές ασθένειες» είχε η πρώτη του γενιά. Ξεχωρίζει και πάλι για την όμορφη και οδηγοκεντρική του προσέγγιση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του όπως είναι το μικρό και πάλι τιμόνι με τις «κοφτές» επιφάνειες πάνω και κάτω, τους ξεχωριστούς και πρακτικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, τον προαιρετικό, αλλά εντυπωσιακό, 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (5, 7 ή 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση) που συμπληρώνει τον high-tech χαρακτήρα του.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικός) βρίσκεται και πάλι ψηλά, είναι 3D και διαθέτει και ανοίγματα στα πλαινά του πλαισίου που βρίσκεται.
Βελτιωμένη παρουσιάζεται η θέση οδήγησης και η εργονομία γενικότερα, όμως η πραγματική διαφορά εντοπίζεται στη σχεδίαση του ταμπλό και την ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματός του. Το μαλακό αφρώδες υλικό που «ντύνει» το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κορυφαίας ποιότητας ενώ παρά το γεγονός πως υπάρχουν πολλά τμήματα που «κουμπώνουν» πάνω σε αυτό, το επίπεδο συναρμολόγησης είναι εξαιρετικό. Αντίστοιχα προσεγμένο είναι και το φινίρισμα που επιβεβαιώνει με πειστικό τρόπο την άνοδο στο επίπεδο ποιότητας του νέου Peugeot 208. Οι θήκες για αντικείμενα θα ικανοποιήσουν, με αυτή που βρίσκεται κάτω από την κεντρική κονσόλα να εντυπωσιάζει με την χωρητικότητα και τη χρηστικότητά της, ενώ προσφέρει και επαγωγική φόρτιση smartphone. Τέλος, το όμορφο εσωτερικό του 208 ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, cruise control, αναγνώριση ορίων ταχύτητας κ.α.
Όσον αφορά στους χώρους του, η αρχική εντύπωση πως πρόκειται για ένα τυπικά μικρό αυτοκίνητο που έχει «χάσει» σε χώρους, δημιουργείται από τις μικρές πόρτες που δυσχεραίνουν την επιβίβαση/αποβίβαση άνω του μέσου ύψους επιβατών. Τα νούμερα είναι «αδιάσειστα» στοιχεία ωστόσο για την συνολική αναβάθμισή του και στους χώρους σε σχέση με το προηγούμενο. Εκτός από το μικρότερο εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος κατά 20 χλστ. (λογικό από την συνολική μείωση του πλάτους του αμαξώματος) όλες οι υπόλοιπες μετρήσεις είναι σημαντικά καλύτερες. Το 208 έχει μεγαλύτερο αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω λοιπόν και είναι σε θέση να καλύψει με άνεση 4 επιβάτες. Την ίδια στιγμή και μέσω της συνολικής αύξησης του μήκους, προσφέρει κατά 26 λίτρα περισσότερο χώρο αποσκευών (311 λίτρα), μια τιμή που είναι μεν ικανοποιητική, αλλά η κλάση έχει ανέβει αρκετά σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα.
Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει από την οδική συμπεριφορά του νέου Peugeot 208 είναι ο συνδυασμός άνεσης και ποιότητας κύλισης που εμφανίζει.
To Peugeot 208 στη δεύτερη γενιά του ανεβάζει τον πήχη ξεκάθαρα στην κατηγορία όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Αυτό γιατί διατήρησε τα βασικά χαρακτηριστικά που θέλει να έχουν τα αυτοκίνητα της η Peugeot στο δρόμο αλλά ενισχυμένα και αυτό είναι κάτι που «φαίνεται» στη μικρή κατηγορία. Η πλατφόρμα CMP EMP2 είναι η βάση για αυτό τον χαρακτήρα με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να έχει «σφιχτά» χαρακτηριστικά αλλά να μην μπορεί να χαρακτηριστεί γενικότερα σκληρή. Αυτό γιατί οι ανωμαλίες απορροφούνται με εντυπωσιακό για την κατηγορία τρόπο και δεν φτάνει τίποτα στα αυτιά ή στο σώμα των επιβατών του, με το αμάξωμα να παραμένει σταθερό παντού και πάντα. Η ποιότητα κύλισης είναι και αυτή ιδιαίτερα προσεγμένη και υψηλού επιπέδου θυμίζοντας premium κατασκευές μεγαλύτερων κατηγοριών.
Ως γνήσιο τέκνο της Γαλλικής σχολής και το νέο Peugeot 208 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο σε σβέλτους ρυθμούς, είναι όμως πολύ πιο σταθερό και μεταφέρει περισσότερη σιγουριά στον οδηγό του σε τέτοιες συνθήκες.
Από την άλλη, μέσω της ανάρτησής του προάγεται και ο σπορ οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, με το 208 να πατάει αποφασιστικά και να στρίβει σβέλτα δείχνοντας πως τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ουδέτερη –ακόμα και στο όριο- συμπεριφορά του, oύτε καν οι σχετικά αυξημένες κλίσεις που έχει εκεί και τις οποίες ο οδηγός δεν τις αντιλαμβάνεται ποτέ. Το μπροστινό σύστημα «ακούει» στις εντολές πολύ πιο άμεσα από ότι αφήνει να «εννοηθεί» το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, με το πίσω μέρος να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι «διακριτικά» και να βοηθά σε όλη την διαδικασία ανεξαρτήτου ορέξεων του οδηγού του. Τα φρένα έρχονται να συμπληρώσουν το ασφαλές και ευχάριστο προφίλ του με απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα σε 36, 9 μέτρα.
+ Εμφάνιση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, τεχνολογία, εξοπλισμός από τη βασική έκδοση, επιδόσεις, κατανάλωση - Τιμή, πλάτος πίσω καθίσματος, δύσκολη είσοδος-έξοδος πίσω επιβατών, ορατότητα προς τα πίσω, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η μικρή κατηγορία απέκτησε έναν κυρίαρχο με βάση τον χαρακτήρα του παίκτη που βάζει ψηλά τον πήχη σε θέματα σχεδίασης, ποιότητας και οδικής συμπεριφοράς. Είναι ένα αυτοκίνητο που γενικότερα ανεβάζει κατηγορία... τη μικρή κατηγορία και βάζει δύσκολα στους ανταγωνιστές του. Τους παλιούς, τους νέους και τους επόμενους...
λιγο ακριβο στην καλη εκδοση...αλλα σιγουρα ποιοτικο..