ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σε τρεις κλίμακες θα χωρίζονται πλέον οι παραβάτες βάσει του εισοδήματος που εμφανίζουν.

Ψηφίστηκαν τα διπλά & τριπλά πρόστιμα στον νέο ΚΟΚ

6.508 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2018)

Νόμο του Ελληνικού κράτους αποτελεί πλέον η επιβολή προστίμων βάσει εισοδηματικών κριτηρίων, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου του κ. Σπίρτζη πριν λίγη ώρα στη Βουλή.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Με τη θετική ψήφο των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις αλλαγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου η επιβολή προστίμων βάσει εισοδηματικών κριτηρίων είναι γεγονός, αποτελώντας πλέον με κάθε επισημότητα νόμο του Κράτους.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στο σύνολο των προστίμων αυτά μειώνονται κατά 40% με ορισμένες εξαιρέσεις, ωστόσο διπλασιάζονται για τους παραβάτες που δηλώνουν εισόδημα από 50.001-100.000 ευρώ, ενώ τριπλασιάζεται για εκείνους με εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ. Επίσης, σημειώνεται πως το ακέραιο χρηματικό πρόστιμο θα καταβάλλουν μόνοι οι παραβάτες που εμφανίζουν εισόδημα έως 50.000 ευρώ.

Πως θα γνωρίζουν όμως οι δυνάμεις της Τροχαίας τη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο παραβάτης; Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες τα περιπολικά της Τροχαίας θα διαθέτουν ηλεκτρονικές συσκευές (το σύστημα που θα τις υποστηρίζει εκτιμάται πως θα είναι έτοιμο το ερχόμενο φθινόπωρο) που θα έχουν πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών, και θα ενημερώνουν τους άνδρες για την κατηγορία εισοδήματος στην οποία ανήκει ο παραβάτης. Αυτό όμως δεν είναι εν μέρει παραβίαση των προσωπικών δεδομένων; Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι οι αστυνομικοί δεν θα έχουν πρόσβαση στα ακριβή εισοδηματικά στοιχεία του παραβάτη, ωστόσο βλέποντας την βαθμίδα στην οποία υπάγεται θα είναι εύκολο κανείς να κάνει μια πρόχειρη εκτίμηση.
 

Πέραν αυτού, τονίζουμε πως καταργείται η έκπτωση του προστίμου κατά 50% για εξόφληση εντός 10 ημερών από την βεβαίωση της παράβασης, ενώ εξαιρούνται της μείωσης του προστίμου οι παραβάσεις που κρίνονται επικίνδυνες για την ανθρώπινη ζωή (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση στοπ ή ερυθρού σηματοδότη κ.λπ.). 

Επιπλέον, υπογραμμίζουμε πως ο κ. Σπίρτζης απέσυρε τη διάταξη που αφορούσε στην αύξηση των ορίων ταχύτητας, συνεπώς το ανώτατο όριο για τους δρόμους της Ελλάδας παραμένει στα 130 χλμ./ώρα, ενώ σε άλλο πεδίο του νομοσχεδίου αναφέρεται πως οι παραβάσεις πλέον κατηγοριοποιούνται σε τρεις κλίμακες βάσει επικινδυνότητας:
  • Χαμηλής επικινδυνότητας με πρόστιμο έως 100 ευρώ
  • Μεσαίας επικινδυνότητας με πρόστιμο από 101 έως και 300 ευρώ
  • Υψηλής επικινδυνότητας με πρόστιμο από 301 έως και 600 ευρω
Τέλος, στον Κώδικα ενσωματώνονται και δύο πρόσθετες κατηγορίες που αφορούν στις παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς, με το πρόστιμο να ορίζεται σε αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες, ενώ οι συχνότερες παραβάσεις που αφορούν στην χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, τη χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη μη χρήση ζώνη ασφαλείας ή κράνους και τη ρίψη τσιγάρου θα τιμωρούνται με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 60 ημέρες.

Hyundai
NISSAN