ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Αποψη: Πώς 3 best seller μικρά SUV ξεχωρίζουν από το «όλα ίδια»;

Αποψη: Πώς 3 best seller μικρά SUV ξεχωρίζουν από το «όλα ίδια»;

Πώς 3 best seller μικρά SUV ξεχωρίζουν από το «όλα ίδια»;

66.040 Επισκέψεις στο άρθρο (26/11/2023)

- Παρόμοιες διαστάσεις, αλλά δε θυμίζουν σε τίποτα το ένα το άλλο
- Στιλάτο facelift με premium διαθέσεις (Peugeot 2008)
- Πρωταθλητής του πορτ-μπαγκάζ και του fun to drive (Ford Puma)
- Ο βασιλιάς των πωλήσεων στα μικρά SUV (Toyota Yaris Cross)

Ίδια κατηγορία (μικρά SUV), άλλες «σχολές» & φιλοσοφία

Πολλοί γκρινιάζουν ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι ίδια σε σχεδίαση. Πως όλα τα SUV είναι σαν να βγήκαν από φωτοτυπικό μηχάνημα και δεν τα ξεχωρίζεις καν όταν τα βλέπεις. Αλήθεια όμως, έχεις δει το πρόσφατα ανανεωμένο Peugeot 2008, το best seller Toyota Yaris Cross και το σπορτίφ Ford Puma; Και επειδή σίγουρα θα τα έχεις δει, βρήκες να μοιάζουν πουθενά;
 
Αυτά είναι τρία μικρά SUV που πουλάνε πολύ στην Ελλάδα: 1ο το Toyota Yaris Cross με πάνω από 3.760 πωλήσεις, 2ο το Peugeot 2008 με 2.240 ταξινομήσεις και στην τέταρτη θέση, πίσω από το τρίτο και κάπως πιο ήπιο σχεδιαστικά VW T-Roc, το Ford Puma με 1.880 αυτοκίνητα. Βλέποντας τα αυτοκίνητα ακόμα και από φωτογραφίες, αμέσως καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει σχεδιαστικός πλουραλισμός και στην κατηγορία των μικρών SUV δεν πωλούνται καρμπόν αυτοκίνητα μιας και μιλάμε για τρία μοντέλα που διαφέρουν τόσο, που κάνουν κάθε σύγκριση δύσκολη.

Από τη μία η Toyota, με έμφαση στην πρακτικότητα, υβριδικό σύνολο με 116 ίππους για ασύγκριτη οικονομία καυσίμου με κατανάλωση μέσα στην πόλη ακόμα και 4,5 λίτρα (σ.σ. υπήρχε και ατμοσφαιρικός κινητήρας, αλλά δεν διατίθεται πλέον), αστική «αγριάδα» και πιο σκληροτράχηλη εικόνα, αλλά και τιμή λουκούμι για υβριδικό.

Από την άλλη, η Ford με το πιο σπορτίφ μοντέλο της κατηγορίας που και έχει το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ για να χωράει άνετα το καρότσι του παιδιού και τα λοιπά συμπράγκαλα, και στρίβει σαν μικρό GTi, και δεν «καίει» πολύ βενζίνη, ένεκα της mild hybrid τεχνολογίας.

Έπειτα, στην άλλη πλευρά, βαδίζοντας στο δρόμο των premium, η Peugeot με το «διαστημικό» 2008 το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα και τραβά τα βλέμματα σε κάθε πέρασμά του. Φρέσκο ντιζάιν μέσα και έξω, έμφαση στην ποιότητα και στις τεχνολογίες και εμφανώς premium χαρακτήρα, ενώ είναι το μόνο από τα τρία μοντέλα με diesel μοτέρ.
 
Πάμε τώρα στο βασικότερο, στις τιμές. Τα τρία μοντέλα έχουν το δικό τους κοινό, αφού απευθύνονται ξεκάθαρα σε διαφορετικά γούστα, αλλά περίπου στα ίδια βαλάντια. Στην περίπτωση του πρώτου σε πωλήσεις Yaris Cross, η τιμή για το hybrid ξεκινά από 23.230 ευρώ. Το ανανεωμένο γαλλικό μικρό SUV κοστίζει από 24.100 ευρώ, ενώ και το σπορτίφ Ford Puma τιμάται από 23.995 ευρώ.
 
Πώς μπορεί κανείς να πει πως αυτά τα τρία μοντέλα μοιάζουν μεταξύ τους; Ή να πει πως τα μοντέλα της κατηγορίας είναι «όλα ίδια»; Φυσικά υπάρχουν τα κοινά χαρακτηριστικά: μεγάλο ύψος, hatchback σχεδίαση δύο όγκων με ψιλο-coupe στοιχεία πίσω και μερικά άλλα κοινά στοιχεία που κάνουν ένα μοντέλο να ξεχωρίζει ως SUV. Όμως, εδώ μιλάμε για αισθητή απόσταση, τελείως διαφορετική αντίληψη της κατηγορίας, από τρεις μάρκες που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές σχολές αλλά και χώρες προέλευσης.

Εσύ τι λες; Είναι όλα τα μικρά SUV ίδια για σένα; Και από τα τρία που πουλάνε και έχουν σχεδιαστικό ενδιαφέρον, ποια σχολή σου ταιριάζει καλύτερα; Της Toyota, της Peugeot ή της Ford;

Mercedes
Moto