Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πώς θα δουλεύουν οι δρόμοι που θα φορτίζουν ασύρματα τα ηλεκτρικά;

Πώς θα δουλεύουν οι δρόμοι που θα φορτίζουν ασύρματα τα ηλεκτρικά;

2.081 Επισκέψεις στο άρθρο (23/1/2024)

- Η ασύρματη φόρτιση θα «γεμίζει» την μπαταρία του οχήματος εν κινήσει
- Χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία με αυτή που έχουν οι ασύρματοι φορτιστές των κινητών
- Ήδη τέτοιος δρόμος έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ

Η ασύρματη φόρτιση θα «γεμίζει» την μπαταρία του οχήματος εν κινήσει

Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η αυτονομία τους. Οι οδηγοί που σχεδιάζουν ένα μακρύ ταξίδι με το ηλεκτρικό τους έχουν πάντα την αβεβαιότητα για το αν η μπαταρία τους θα «αντέξει» να βγάλει την διαδρομή.  Η ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει μπορεί να είναι η λύση. Η ασύρματη φόρτιση θα μπορεί να γίνει πραγματικότητα μέσω ενός δρόμου που θα μπορεί να φορτίζει το ηλεκτρικό όχημα εν κινήσει, τεχνολογία που βρίσκεται εδώ και κάποιες δεκαετίες στα σκαριά, αλλά είναι ακόμα στα πρώιμα στάδια ανάπτυξης της.  

Χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία με αυτή που έχουν οι ασύρματοι φορτιστές των κινητών

Για να εξηγήσουμε λίγο παραπάνω τι εννοούμε «φόρτιση εν κινήσει»: Η τεχνολογία δουλεύει πάνω κάτω όπως η ασύρματη φόρτιση στα κινητά τηλέφωνα. Πρόκειται για μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος μέσω δύο χάλκινων καλωδίων που δεν εφάπτονται. Όταν ένα από τα δύο καλώδια ηλεκτροδοτείται δημιουργεί ένα μαγνητικό πεδίο και μπορεί να περάσει το ρεύμα του στο άλλο καλώδιο. Αν λοιπόν τοποθετηθούν χάλκινα καλώδια κατά μήκος του δρόμου, κάτω από την άσφαλτο και το ηλεκτρικό όχημα έχει κι αυτό καλώδιο στο κάτω μέρος του, τότε το μαγνητικό πεδίο του ηλεκτροδοτημένου δρόμου θα μπορεί να φορτίζει το όχημα ασύρματα και εν κινήσει.  

Ήδη τέτοιος δρόμος έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ

Πρόσφατα, η εταιρία Electreon που δοκιμάζει την ιδέα, ηλεκτροδότησε έναν δρόμο στο Detroit των ΗΠΑ. Η εταιρία έλαβε έγκριση ακόμη να τοποθετήσει τεχνολογία ασύρματης φόρτισης στον Α10 αυτοκινητόδρομο, κοντά στο Παρίσι, για μια απόσταση 2 χιλιομέτρων. Στόχος είναι η τεχνολογία αυτή να ηλεκτροδοτήσει περίπου 5.000 χιλιόμετρα δρόμου στη Γαλλία μέχρι το 2030. Το ίδιο θα συμβεί και στην Σουηδία για 2.000 χιλιόμετρα  δρόμου μέχρι το 2030.

Toyota
Leasing