Γιατί λοιπόν ακόμα δεν έχουμε δει ηλεκτρικά οχήματα να κυκλοφορούν μαζικά;
Γιατί όχι ηλεκτρικά;
6.431 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2017)
Γιατί δεν οδηγούμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Η τεχνολογία είναι ώριμη, τα μοντέλα λανσάρονται το ένα μετά το άλλο και το μέλλον φαντάζει όλο και πιο ηλεκτρικό. Τι περιμένουμε;
Τα τρία μεγαλύτερα εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση δεν έχουν να κάνουν με την τεχνολογία και τις μπαταρίες. Μέχρι το 2020, στα επόμενα τρία μόλις χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές θα έχουν μοντέλα στη γκάμα τους με αυτονομία 400-500 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, και χρόνο φόρτισης κάτω από 30 λεπτά για 80% μπαταρία.
Αρα γιατί δεν τα βλέπουμε στους δρόμους; Πρώτον είναι ακριβά. Η τεχνολογία, οι πρώτες ύλες, αλλά κυρίως τα κεφάλαια που επενδύθηκαν στην έρευνα και εξέλιξη και δεν έχουν αποσβεστεί μεταφράζονται σε υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Ένα μικρομεσαίο μπορεί να κοστίζει και 40.000 ευρώ.
Το δεύτερο είναι οι υποδομές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέλουν λυμένα ένα σωρό προβλήματα, κυρίως αυτό της στάθμευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι υποδομές φόρτισης στο πεζοδρόμιο, τα δίκτυα φόρτισης στα πάρκινγκ και στους ανοιχτούς χώρους.
Το τρίτο είναι το προφανές, που όμως κανείς δε συζητά. Τα συμφέροντα που θίγονται. Φυσικά των διυλιστηρίων, των πρατηρίων και των διακινητών που θα χάσουν στα επόμενα χρόνια το 80% της αγοράς τους. Όμως το μεγαλύτερο συμφέρον που θίγεται είναι αυτό του δημοσίου. Με το φόρο στα καύσιμα να φτάνει το 60%, χώρια τον ΦΠΑ, το δημόσιο εισπράττει κάθε χρόνο πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ, κοντά στο 2% του ΑΕΠ από τις πωλήσεις καυσίμων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σημάνουν τεράστια ζημιά για τα δημόσια ταμεία. Ακόμη χειρότερα το δημόσιο θα χάσει έσοδα από τις πωλήσεις τους αφού για να μπορέσουν να πουληθούν οι κατασκευαστές πιέζουν, και θα πετύχουν, μειώσεις στα τέλη ταξινόμησης και στην φορολογία τους κατά την πώληση.
Το δημόσιο επίσης δεν μπορεί να ελπίζει σε μονοπωλιακή διάθεση ηλεκτρισμού για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού η ΔΕΗ πλέον δεν είναι ο μόνος πάροχος, και στη μάχη για τα συμβόλαια παροχής ρεύματος στα πεζοδρόμια θα πέσουν οι ιδιώτες, και δικαίως.
Φυσικά το δημόσιο θα μπορέσει να βάλει ότι τέλος θέλει στην ηλεκτρική ενέργεια για φόρτιση οχημάτων, αστειότητες, όμως κάτι θα βρουν για να κλείσουν την «τρύπα».
Πως είναι λοιπόν δυνατόν να δούμε στην Ελλάδα σύντομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού το δημόσιο θα βρεθεί ο μεγαλύτερος χαμένος, αφού θα απωλέσει την χρόνια φορολόγηση των καυσίμων; Εσείς τι λέτε; Με τόση ζημιά, είναι πιθανό να δούμε το ελληνικό δημόσιο να «σπρώχνει» την ηλεκτροκίνηση;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αρα γιατί δεν τα βλέπουμε στους δρόμους; Πρώτον είναι ακριβά. Η τεχνολογία, οι πρώτες ύλες, αλλά κυρίως τα κεφάλαια που επενδύθηκαν στην έρευνα και εξέλιξη και δεν έχουν αποσβεστεί μεταφράζονται σε υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Ένα μικρομεσαίο μπορεί να κοστίζει και 40.000 ευρώ.
Το δεύτερο είναι οι υποδομές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέλουν λυμένα ένα σωρό προβλήματα, κυρίως αυτό της στάθμευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι υποδομές φόρτισης στο πεζοδρόμιο, τα δίκτυα φόρτισης στα πάρκινγκ και στους ανοιχτούς χώρους.
Το τρίτο είναι το προφανές, που όμως κανείς δε συζητά. Τα συμφέροντα που θίγονται. Φυσικά των διυλιστηρίων, των πρατηρίων και των διακινητών που θα χάσουν στα επόμενα χρόνια το 80% της αγοράς τους. Όμως το μεγαλύτερο συμφέρον που θίγεται είναι αυτό του δημοσίου. Με το φόρο στα καύσιμα να φτάνει το 60%, χώρια τον ΦΠΑ, το δημόσιο εισπράττει κάθε χρόνο πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ, κοντά στο 2% του ΑΕΠ από τις πωλήσεις καυσίμων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σημάνουν τεράστια ζημιά για τα δημόσια ταμεία. Ακόμη χειρότερα το δημόσιο θα χάσει έσοδα από τις πωλήσεις τους αφού για να μπορέσουν να πουληθούν οι κατασκευαστές πιέζουν, και θα πετύχουν, μειώσεις στα τέλη ταξινόμησης και στην φορολογία τους κατά την πώληση.
Το δημόσιο επίσης δεν μπορεί να ελπίζει σε μονοπωλιακή διάθεση ηλεκτρισμού για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού η ΔΕΗ πλέον δεν είναι ο μόνος πάροχος, και στη μάχη για τα συμβόλαια παροχής ρεύματος στα πεζοδρόμια θα πέσουν οι ιδιώτες, και δικαίως.
Φυσικά το δημόσιο θα μπορέσει να βάλει ότι τέλος θέλει στην ηλεκτρική ενέργεια για φόρτιση οχημάτων, αστειότητες, όμως κάτι θα βρουν για να κλείσουν την «τρύπα».
Πως είναι λοιπόν δυνατόν να δούμε στην Ελλάδα σύντομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού το δημόσιο θα βρεθεί ο μεγαλύτερος χαμένος, αφού θα απωλέσει την χρόνια φορολόγηση των καυσίμων; Εσείς τι λέτε; Με τόση ζημιά, είναι πιθανό να δούμε το ελληνικό δημόσιο να «σπρώχνει» την ηλεκτροκίνηση;
Αν αναλογιστει κανεις οτι η Ελλαδα ηταν η τελευταια χωρα που επετρεψε την πετρεαιοκινηση στις μεγαλουπολεις λογικα σε μια 20ετια τουλαχιστον κατι μπορει να δουμε!!!
Αν και πολύ θα ήθελα ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την πόλη, ποτέ δεν θα πληρώσω το εξωφρενικό ποσό που κοστίζει. Ίσως να πάρω κάποια στιγμή ένα μεταχειρισμένο, όταν η τιμή του πέσει στα 5000 ευρώ.
πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας, ειδικά όσον αφορά την παράμετρο των χαμένων εσόδων του δημοσίου. Σίγουρα αυτός ο λόγος θα γίνεται όλο και σημαντικότερος, παρ ολα αυτά τώρα δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. Στις Ηνωμένες πολιτείες ο φόρος στην βενζίνη αντιπροσωπευει ενα μικρό μερος (περιπου 1/4 της αξιας) και παρολα αυτα τα ηλεκτρικα δεν εχουν εξαπλωθει. Οπως και στις πλουσιες αραβικες χωρες του κολπου που η βενζινη ειναι πολυ φθηνη. Ειναι λοιπον - ακομα- καθαρα θεμα υποδομων φορτισης αλλα και τεχνολογια μπαταριας που ακομα θελει βελτιωση. Μην ξεχναμε οτι οι αυτοκινητοβιομηχανιες θελουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα, διοτι ειναι πολυ πιο απλα στην κατασκευη τους (δεν εχουν κιβωτιο ταχυτητων).
Το δημοσιο στην Ελλαδα να παψει να ειναι ληστρικο και να λειτουργει ως μαφια,ισως τοτε ο πολιτης αρχισει να το εμπιστευεται.Φτασαμε στο οικονομικο ναδιρ και τη ξενη εποπτεια για να μαθουμε ποσοι ΔΥ απασχολουνται και ποσοι οργανισμοι υπαρχουν(το 2ο ακομα δεν το ξερουμε με ακριβεια),φτανει πια.Δουλεια του κρατους δεν ειναι να ληστευει, αλλα να μπλεκεται στη ζωη του πολιτη οσο το δυνατον λιγοτερο.Ας βγουμε να φωναξουμε γι αυτα,οχι να σφιξουμε τη γροθια για να φουσκωσουν καποιοι τα ηδη εξωφρενικα προνομια τους,ουτε για να καει το μπο***λο η βουλη.Μακαρι να δουμε ηλεκτροκινητα και οτι αλλο μπορει να προσφερει η συγχρονη τεχνολογια μετα ματια μας,οχι απο φωτογραφιες μονο..