Πως πιάνεις το τιμόνι, και πως το στρίβεις;
Οι δύο πιο συχνές θέσεις των χεριών στο τιμόνι, το «δύο-παρά-δέκα» και το «οκτώ-και-είκοσι», φαίνεται πως χάνουν τα πρωτεία τους.
Αν σκεφτείς το τιμόνι ως ένα ρολόι, τότε οι δείκτες του ρολογιού λένε τη θέση που βάζεις τα χέρια σου. Και με βάση αυτή την ορολογία, οι δύο πιο συνηθισμένες θέσεις των χεριών στο τιμόνι έχουν ως εξής.
Και τα δύο χέρια πάνε πάνω από τη μέση, με το αριστερό στη θέση 10, και το δεξί στη θέση 2. Αλλιώς, με «μία» λέξη, η θέση των δεικτών στο «δέκα-και-δέκα» ή καλύτερα για αποφυγή σύγχυσης της ώρας με πρόσθεση, η θέση «δύο-παρά-δέκα». Η άλλη θέση, απαιτεί και τα δύο χέρια κάτω από τη μέση του τιμονιού. Το αριστερό στη θέση 8 και το δεξί στη θέση 4. Και πάλι με μία λέξη «οκτώ-και-είκοσι».
Όμως οι θέσεις αυτές φαίνεται πως δεν είναι πλέον τόσο δημοφιλείς. Από τη μία τα υποβοηθούμενα τιμόνια έχουν κάνει το στρίψιμο πολύ πιο εύκολο από ότι ήταν παλιότερα. Έτσι το δεύτερο χέρι, συχνά δεν βρίσκεται πάνω στο τιμόνι. Τουλάχιστον όχι τόσο όσο παλιά.
Και αυτό κάνει και διαφορά στον τρόπο που στρίβουμε. Με τα χέρια στη θέση «δύο-παρά-δέκα» μια αργή στροφή δεξιά, συνήθως φέρνει το αριστερό χέρι να σπρώχνει από τη θέση 10 ως τη θέση 2, ενώ το δεξί περνάει από πάνω του και πιάνει με τη σειρά του στη θέση 10 και τραβάει ως τη 2.
Με τα χέρια στη θέση «οκτώ-και-είκοσι» η ίδια μανούβρα γίνεται με το αριστερό να ανεβάζει από τη θέση 8 μέχρι τη 10, και το δεξί να συνεχίζει την κίνηση από τη θέση 3 μέχρι τη θέση 6. Είναι η κλασσική χρήση του τιμονιού που μαθαίνεις στη σχολή οδηγών, που δεν είναι καθόλου κομψή, όμως είναι η προτεινόμενη για τους νέους οδηγούς που το να διασταυρώνουν τα χέρια τους πάνω από το τιμόνι, όπως στην προηγούμενη περίπτωση, είναι μάλλον δύσκολο.
Το ζήτημα όμως γίνεται πιο πολύπλοκο με τα τιμόνια που αλλάζουν σχήμα, και θέση στα μπράτσα τους. Έτσι σήμερα ο συνδυασμός υποβοήθησης και νέου σχήματος έχει αλλάξει τον τρόπο που κρατάμε το τιμόνι, και τον τρόπο με τον οποίο το στρίβουμε.
Εσείς πως το πιάνετε το τιμόνι; σε ποιά θέση είναι τα χέρια σας; Και τελικά χρησιμοποιείτε και τα δύο; Ή μήπως το ένα περνάει περισσότερη ώρα κάπου αλλού; Και πως στρίβετε; Μήπως στρίβετε με το ένα χέρι, γλιστρώντας πάνω στο τιμόνι; Μήπως το πιάνετε ανάποδα; Ή επιμένετε παραδοσιακά με έναν από τους δύο τρόπους που αναφέραμε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »