Τι είναι αυτό που κάνει τα λάστιχα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακριβά; Και γιατί μια τεχνολογία που δεν χρειάζεται στα συμβατικά αυτοκίνητα, μπορεί να κάνει όλα τα λάστιχα ακριβά στο μέλλον;
Πώς γίνεται και θες δεν θες θα πληρώσεις τη νύφη των ηλεκτρικών;
Πώς αγοράζεις λάστιχα σήμερα; Είναι το ακριβότερο και καλύτερο; Και τελικά κάνεις καμία οικονομία στο λάστιχο ή πας για όσο πιο καλό αντέχει η τσέπη σου; Βλέπεις τα ελαστικά είναι μια ευαίσθητη χορδή όταν μιλάμε για αναλώσιμα αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Με τους δρόμους σε μαύρο χάλι, ένα καλό λάστιχο είναι το μόνο πράγμα που σε κρατάει στο δρόμο. Οπότε το καλό, και πιθανώς και ακριβό, είναι μονόδρομος.
Όμως στα ελαστικά έρχεται μια επανάσταση που δεν έχουμε ξαναδεί από τα ράντιαλ λάστιχα στη δεκαετία του 70. Η αιτία είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις αυξημένες τους απαιτήσεις. Το μεγάλο βάρος που πιέζει τα πλαϊνά και τρώει γρήγορα το πέλμα, η υψηλή ροπή που θέλει πολλή πρόσφυση για να περάσει η δύναμη στην άσφαλτο, η ανάγκη για οικονομία «καυσίμου» ώστε να κάνεις τα περισσότερα χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων, αλλά και η απαίτηση για χαμηλό θόρυβο, βάζουν νέα ύψη στις απαιτήσεις στα ελαστικά.
Και οι κατασκευαστές ανταποκρίνονται. Τα νέα λάστιχα με διακριτικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πιο σφιχτά πλαϊνά, αντέχουν μεγαλύτερο βάρος και πιέσεις, φθείρονται πιο δύσκολα, κυλάνε πιο εύκολα, ακούγονται πιο λίγο, μολύνουν ακόμη λιγότερο, και στρίβουν σαν αγωνιστικά.
Όταν πας να αγοράσεις λάστιχα και έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε αυτό που έβαζες πάντα, και στο καινούργιο με όλες τις τεχνολογίες που το κάνουν ανώτερο από οτιδήποτε άλλο, δεν μπαίνεις στον πειρασμό να το αγοράσεις;
Και γιατί όχι; Από τη μία γιατί το συμβατικό σου αυτοκίνητο δεν έχει τις ίδιες ανάγκες, και ένα άλλο «συμβατικό» λάστιχο είναι αρκετό. Και από την άλλη, η τιμή.
Βλέπεις τα ηλεκτρικά δεν έχουν έξοδα τακτικής συντήρησης. Εκεί που εσύ πληρώνεις λάδια, φίλτρα, μπουζί, το ηλεκτρικό δεν πληρώνει τίποτα. Εκεί που θες στα μεγάλα σέρβις ιμάντες, βαλβολίνες, αντλίες νερού κλπ, τα ηλεκτρικά απλά κάνουν μια αναβάθμιση στο λογισμικό. Τσάμπα.
Για τους κατασκευαστές ελαστικών που επενδύουν τώρα για τα νέα αυτά λάστιχα, ανοίγεται μια ευκαιρία. Αν οι οδηγοί ηλεκτρικών δεν έχουν να πληρώσουν τίποτε άλλο σε αναλώσιμο, τι θα «πείραζε» αν τα λάστιχα «τσιμπούσαν» σε τιμή; Εξάλλου είναι το μόνο που θα θέλουν τα ηλεκτρικά, οπότε αν είναι και (αρκετά) ακριβότερα, δεν θα «φωνάξει» και κανείς.
Εκτός από εσένα που αν θες αυτά τα νέα λάστιχα, θα πρέπει να τα πληρώσεις στη νέα, αυξημένη τιμή, και ας έχεις και όλα τα λάδια, φίλτρα, μπουζί, βαλβολίνες κάθε τόσο. Ακόμη χειρότερα, όταν αυτές οι τεχνολογίες περάσουν από τα λάστιχα των ηλεκτρικών και σε αυτά των συμβατικών, δεν θα είναι και αυτά τότε ακριβότερα;
Τι θα κάνεις τότε; Θα πας στο ακριβότερο και άρα καλύτερο πάλι; Τι λες;