Πώς τα μικρά SUV εξαφάνισαν σιγά σιγά τα οικογενειακά μικρομεσαία;
- Τα μικρομεσαία έχουν καλύτερους χώρους και οδική συμπεριφορά
- Όμως όλο & περισσότεροι αγοραστές προτιμούν τα μικρά SUV, λόγω ψηλής θέσης οδήγησης & light εκτός δρόμου δυνατοτήτων
- Η στροφή στα ηλεκτρικά θα αφήσει πολλές μάρκες χωρίς μικρομεσαία (πχ. Ford)
- Εκτός από τους αγοραστές, τα Β-SUV φαίνεται να συμφέρουν περισσότερο και τους κατασκευαστές
Η μανία των μικρών SUV εξαφανίζει σιγά σιγά τα κλασικά μικρομεσαία οικογενειακά hatchback
Τα μικρομεσαία χάτσμπακ δεν τα «σκότωσε» η ηλεκτροκίνηση. Τα σκότωσε η στροφή της αγοράς στα SUV, και ειδικά σε αυτά που ήταν παρόμοια σε διαστάσεις, τουλάχιστον εξωτερικά. Τα μικρά SUV συμφέρουν σίγουρα τους κατασκευαστές, μήπως όμως τα μικρομεσαία είναι καλύτερη αγορά;
Η άφιξη των μικρών SUV, κοινώς των B-SUV ήταν λογικό να πλήξει πρώτα την κατηγορία αυτοκινήτων που ήταν χοντρικά στα ίδια μέτρα και ίδια λεφτά. Γιατί να πάρεις ένα Focus όταν δίπλα του είναι το Puma. Γιατί να πάρεις ένα Golf όταν έχεις να διαλέξεις το T-Roc; Η στροφή της αγοράς προς τα SUV είδε τα μικρομεσαία χάτσμπακ να μειώνονται και πλέον να εξαφανίζονται από αρκετές μάρκες.
Η στροφή στα ηλεκτρικά θα αφήσει πολλές μάρκες χωρίς μικρομεσαία
Και αν τα B-SUV δεν ήταν αρκετά, ήρθε και η ηλεκτροκίνηση. Η Ford για παράδειγμα, μεταξύ της εμπορικής επιτυχίας του Puma και της στροφής της μάρκας στα ηλεκτρικά, βρέθηκε χωρίς ιδιαίτερο λόγο να λανσάρει ακόμη μία γενιά Focus. Το αποτέλεσμα είναι πως σύντομα θα μείνουμε χωρίς μικρομεσαίο από τη Ford. Και δεν είναι η πρώτη μάρκα που το κάνει, ούτε θα είναι η τελευταία. Η Renault κατήργησε το μικρομεσαίο χάτσμπακ που ξέραμε ως Megane, και λανσάρισε το ίδιο όνομα σε ένα υπερυψωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που θεωρητικά καλύπτει το κενό. Αρκεί να θες ηλεκτρικό.
Όμως όλο & περισσότεροι αγοραστές προτιμούν τα μικρά SUV, ίσως λόγω ψηλής θέσης οδήγησης & light εκτός δρόμου δυνατότητες
Για τους αγοραστές αυτό δε φαίνεται να είναι πρόβλημα. Την τελευταία 5ετία (ίσως και νωρίτερα) οι πωλήσεις ηλεκτρικών κάνουν άλματα ξεπερνώντας με διαφορά αυτές των μικρομεσαίων. Βλέπεις ένα SUV εκτός από την ψηλότερη θέση οδήγησης και την πουλ μουρ εμφάνιση του «τζιπ», έχουν και ορισμένες εκτός δρόμου αρετές. Ναι δε θα πάρεις ένα μικρό SUV για να κάνεις σκληρό off-road, αλλά θα πατήσεις εύκολα έναν μέτριο χωματόδρομο το καλοκαίρι για να πας σε μια δύσκολη παραλία, χωρίς να φοβάσαι ότι θα ξηλώσεις κάτι από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου.
Εκτός από τους αγοραστές, τα Β-SUV φαίνεται να βολεύουν περισσότερο και τους κατασκευαστές
Η αντικατάσταση τόσων μικρομεσαίων από B-SUV δεν είναι μόνο θέμα μόδας. Βλέπεις τα ηλεκτρικά έχουν μπαταρίες και οι μπαταρίες θέλουν χώρο κάτω από την καμπίνα Αυτόν τον χώρο τον έχει πολύ πιο εύκολα ένα SUV από ένα hatchback. Και μετά έχουμε το κόστος παραγωγής. Παλαιότερα για να έχουν μικρό-μικρομεσαίο-μεσαίο, οι κατασκευαστές ήθελαν τρεις πλατφόρμες, με την κατηγορία C (μικρομεσαία), να έχει απαιτήσεις πατώματος σχεδόν ίδιες με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Πλέον πολλοί κατασκευαστές «κόβουν» την ενδιάμεση πλατφόρμα, με τα B-SUV που πατάνε σε πάτωμα μικρότερων αυτοκινήτων να τους προσφέρουν σημαντική οικονομία, τόσο στην κατασκευή, όσο και στην παραγωγή.
Συνέχεια του άρθρου >>>