Renault 5 με Clio όπως ID.3 με Golf!
Γίνεται στην ίδια μάρκα να συνυπάρχουν δύο μικρά; Ναι, ειδικά όταν διαφέρουν τόσο πολύ όσο το «5» από το Clio.
H Renault έδωσε ημερομηνία παραγωγής για την αναβίωση του θρυλικού της μικρού, του «5», πράγμα που σημαίνει πως με το 2024 μόλις 2 χρόνια μακριά, το Clio είναι σίγουρο πως θα συνυπάρχει στη γκάμα για πολύ καιρό ακόμη. Πως;
Σκέψου την VW να «έκοβε» το Golf επειδή λανσάρισε και πουλάει το ID.3. Τα αυτοκίνητα έχουν παραπλήσιες διαστάσεις, κάποιες σχεδιαστικές ομοιότητες, ή αναφορές, και θα έλεγε κανείς πως το ID.3 είναι ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του Golf. Όμως θα ήταν αυτοκτονία αν το έκοβε τώρα.
Και το ίδιο ισχύει και για το Clio το 2024. To best seller της Renault θα είναι ακόμη φρέσκο το 2024, αμέσως μετά το ενδιάμεσο facelift, και έτοιμο για το δεύτερο μισό της καριέρας του. Ποιός θα τολμούσε να κόψει το Clio από τη γκάμα της Renault;
Και έτσι ξεκινάμε αυτή τη δεκεατία με δύο μικρά για τη Renault. Το 5 θα μπει στην παραγωγή το 2024, αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ το Clio μέχρι το 2030 θα έχει πολύ πιθανώς και ακόμη μία γενιά για την επόμενη δεκαετία.
Πως γίνεται δύο μοντέλα στην ίδια γκάμα με τις ίδιες διαστάσεις; Η VW τα καταφέρνει μια χαρά, παρότι το Golf έχει και μια σχετική ομοιότητα με το ID.3. Πόσο μάλλον η Renault, που το Clio δεν έχει τίποτε κοινό με το 5.
Το 5 εξάλλου είναι ένα αυτοκίνητο που θα κάνει εντύπωση για την σχεδίασή του, και με σαφή στόχο τη νοσταλγία και την χαριτωμενιά του θα κάνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πιο εύκολη για το κοινό της μάρκας.
Το Clio έχει άλλο ρόλο. Με την αγορά των συμβατικών να φαίνεται να κρατάει καλά μέχρι και το 2030, το Clio θα παραμείνει το best seller της Renault για πολύ καιρό ακόμη, για τα καλά αυτή τη δεκαετία. Η Renault εξάλλου έχει στα χέρια της ήδη από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, το βασικό της «παίκτη» που χαράζει τη εταιρική σχεδίαση, και δημιουργεί την εικόνα της μάρκας προς τα έξω. Και αυτό θα συνεχίσει να το κάνει, αφού το 5 αφορά ένα μοναδικό, ρετρό μοντέλο. Δεν θα είναι ο παραστάτης της μάρκας, βάση του οποίου άλλα μοντέλα θα σχεδιαστούν.
Εξάλλου μετά το 5 έρχεται το 4, με δική του, επίσης ρετρό, και τελείως αυτόνομη σχεδίαση σε σχέση με την εταιρική γραμμή. Τη γραμμή που χαράζει το Clio και εξελίσσουν τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως έκανε πρόσφατα και το νέο ηλεκτρικό Megane.
To πιθανότερο είναι στα επόμενα χρόνια να δούμε και την ηλεκτρική έκδοση του Clio, αφού η αγορά πλέον απαιτεί κάτι τέτοιο.
Τι λέτε όμως, δεν είναι το Clio το βασικότερο μοντέλο της Renault; Και πως μπορεί να υπάρχει Renault χωρίς Clio, ακόμη και με το 5 στις εκθέσεις της μάρκας;