Πεπεισμένος πως η εποχή των θερμικών κινητήρων έχει τελειώσει, αφού καμία εταιρεία δεν αναπτύσσει καινούριους κινητήρες βενζίνης και diesel, είναι ο CEO της Renault, Luca de Meo.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αλλά ήδη πολλές εταιρείες έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να πουν αντίο σε βενζίνη και diesel αρκετά νωρίτερα.
Για παράδειγμα, η Jaguar θέλει να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2025, ενώ Renault, Volvo, Ford Ευρώπης, Bentley, Rolls Royce και σχεδόν όλες οι εταιρείες του ομίλου Stellantis θέλουν να κάνουν το ίδιο από το 2030. Η Audi από την πλευρά της θέλει να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά από το 2026 και να εγκαταλείψει πλήρως τη βενζίνη και το diesel το 2033, ενώ BMW και Mercedes περιμένουν τις επίσημες αποφάσεις για να αφήσουν πίσω τους θερμικούς κινητήρες ακόμη και πριν το 2030. Προς την ηλεκτροκίνηση κάνει επίσης αλματώδη βήματα όλο το VW Group, ενώ οι Κορεάτες της Hyundai/Kia έχουν ανακοινώσει πως θα πωλούν μόνο ηλεκτρικά από το 2035.
O CEO της Renault, κ.Luca de Meo, φάνηκε σε δηλώσεις πεπεισμένος πως η εποχή των θερμικών κινητήρων έχει τελειώσει, αφού όπως ανέφερε, καμία εταιρεία δεν αναπτύσσει αυτή την στιγμή κάποιο καινούριο μοτέρ βενζίνης ή diesel. Οι ακριβείς δηλώσεις του ήταν: «Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς ... που αναπτύσσει έναν εντελώς νέο κινητήρα στην Ευρώπη. Κανείς, ξέρετε, δεν αναπτύσσει από την αρχή έναν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν στην ηλεκτρική τεχνολογία ή στην τεχνολογία υδρογόνου».
Μόνη λύση τα e-fuels
H μόνη αχτίδα ελπίδας για τα θερμικά μοτέρ είναι τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε εναλλακτική λύση απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με μπαταρία και υδρογόνο. Ένα δημοσίευμα του Reuters νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπονεί ένα σχέδιο που θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν νέα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, αρκεί αυτός να τροφοδοτείται με e-fuels. Ο Luca de Meo περιέγραψε τα e-fuels ως "είδος εξειδικευμένης λύσης", αλλά παραδέχτηκε ότι αντιπροσωπεύουν "μια ευκαιρία".