Δεν φτάνει η αγωνία μήπως η μπαταρία «κουραστεί» από την κανονική της χρήση, τώρα θα πρέπει να την «κουράζεις» και με το σπίτι;
Αγοραπωλησίες ρεύματος με το αμάξι σου! «Ιδεάρα» ή λάθος;
Φορτίζεις όταν είναι το ρεύμα φθηνό, και αν το αμάξι κάθεται, τότε αντί να καις ρεύμα όταν είναι ακριβό, καις ρεύμα από το αμάξι. Το σύστημα λέγεται όχημα-προς-δίκτυο (V2G), όμως πόσο σίγουρος είσαι ότι δεν την πληρώνει η μπαταρία σου;
Η ιδέα υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια, όμως τώρα φαίνεται να περνάει και σε μοντέλα μαζικής παραγωγής, πέρα από πρωτότυπα και την Tesla. Έτσι το ερχόμενο Renault 5, παρότι θα είναι φθηνό (για ηλεκτρικό), με τη Renault να θέλει να το λανσάρει από 20.000 ευρώ (ή πιο πιθανά 25.000), θα έχει τέτοιο σύστημα, εφόσον έχει γίνει εγκατάσταση του ειδικού φορτιστή στο σπίτι.
Και εδώ αρχίζουν φυσικά οι ερωτήσεις. Το σύστημα V2G είναι σχεδιασμένο ώστε να επιστρέφει το φορτίο από τη μπαταρία στο δίκτυο, όποτε αυτό είναι καλή ιδέα. Πότε είναι καλή ιδέα; Όταν το ρεύμα είναι ακριβό. Που σημαίνει πως φορτίζεις το αμάξι το βράδυ (που το ρεύμα είναι φθηνό), και το πουλάς πίσω στο δίκτυο όταν είναι ακριβό, δηλαδή 7-10 το πρωί και 4-7 το βράδυ. Ή τροφοδοτείς το σπίτι σου.
Το να πουλάς το ρεύμα πίσω στο δίκτυο είναι μάλλον εύκολη υπόθεση. Το αυτοκίνητο, ο φορτιστής και το ρολόι του σπιτιού σου είναι όλα περασμένα σε μια μερίδα, και όπως πληρώνεις εσύ όταν φορτίζεις, πληρώνει ο πάροχος όταν «ξεφορτίζεις» και ρίχνεις το ρεύμα στο δίκτυο. Εξάλλου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι «έξυπνα» και ξέρουν πότε μπορούν να πουλάνε το φορτίο τους και πότε να φορτίζουν τα ίδια.
Η ιδέα δεν είναι κακή, όμως δεν είναι για να γλιτώνεις εσύ λεφτά. Οι εταιρείες παραγωγής ενέργειας θέλουν ένα τέτοιο σύστημα ώστε να μειώνονται οι πιέσεις στο δίκτυο. Την χειρότερη στιγμή για τις εταιρείες, όταν η ζήτηση κορυφώνεται, έχουν μαζί τους το αυτοκίνητό σου, και όλα τα άλλα ηλεκτρικά, να βοηθήσουν. Και ότι πληρώνουν σε εσένα είναι ψίχουλα σε σχέση με τις εναλλακτικές. Δηλαδή να «ρίχνουν» στο δίκτυο υδροηλεκτρικά και άλλους ταμιευτήρες. Χώρια οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για την γενικά υψηλότερη ζήτηση.
Όσο εσύ όμως μπαίνεις στη λογική να «κερδίσεις» πουλώντας ρεύμα πίσω στο δίκτυο, βάζεις το πιο πολύτιμο μέρος του αυτοκινήτου σου, τη μπαταρία, να δουλεύει υπερωρίες. Η Renault λέει πως το 5άρι δεν θα έχει πρόβλημα να φορτίζει και ξεφορτίζει τόσο συχνά, όσο εσύ γεμίζεις μπαταρία το βράδυ και αδειάζεις το πρωί πίσω στο δίκτυο.
Όμως το κάνεις; Και τελικά το κάνεις για χάρη των εταιρειών παραγωγής ενέργειας; Ή το κάνεις για τα χρήματα που θα κερδίσεις στο λογαριασμό σου; Και η μπαταρία; Θα είναι η εγγύηση μεγαλύτερη; θα αντέχει όντως το ίδιο; Και τελικά το ρισκάρεις; Τι λες;