Ρεζερβέ φορτιστές αντί για περισσότεροι φορτιστές. Είναι λύση αυτή για την αγωνία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Θα πλήρωνες 10 ευρώ για να «κλείσεις» έναν φορτιστή την ώρα που τον χρειάζεσαι;
Ποτέ πριν μια τεχνολογία δεν είχε επιβληθεί τόσο απότομα στην κοινωνία ώστε να βλέπουμε όλες τις σπασμωδικές της «λύσεις» στα προβλήματα που δημιουργούνται. Και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η φόρτιση φαίνεται να γίνεται εφιάλτης. Λύνεται όμως με ρεζερβέ φορτιστές;
Σκέψου μια εφαρμογή στο κινητό που σου λέει όχι μόνο που έχει φορτιστές, αλλά και ποιοί από αυτούς λειτουργούν, ποιοί φορτίζουν κάποιο άλλο αμάξι, και ποιοί δεν έχουν καταληφθεί από κάποιο συμβατικό που απλά πάρκαρε εκεί πέρα.
Ακούγεται ως η ιδανική λύση σε ένα πρόβλημα που γίνεται όλο και πιο έντονο για τους κατόχους ηλεκτρικών, η εύρεση φορτιστή να φορτίσουν. Προς το παρόν το μόνο που ξέρουν είναι που βρίσκεται ο φορτιστής, και ίσως και τι ταχύτητα (και κόστος) φόρτισης προσφέρει.
Η αγωνία αυτονομίας, το βασικό πρόβλημα το πόσο θα «φτάσει» η μπαταρία, έχει αρχίσει να πλαισιώνεται από την αγωνία φόρτισης, το που θα βρω να φορτίσω, αφού οι φορτιστές είναι λίγοι, είναι συχνά χαλασμένοι, φυσικά συχνότερα «πιασμένοι» είτε φορτίζοντας άλλο αυτοκίνητο, είτε γιατί κάποιος φόρτισε και «ξέχασε» να φύγει, είτε γιατί θεώρησε πως με το συμβατικό του μπορεί να κλείσει αυτή τη θέση γιατί «έτσι».
Σε έρευνα στην Αγγλία, ⅓ των ερωτηθέτων είπαν πως θα πλήρωναν ευχαρίστως 10 ευρώ για να «κλείσουν» ρεζερβέ έναν φορτιστή πριν φτάσουν να φορτίσουν. Δηλαδή επιπλέον του (πολύ ακριβού) κόστους φόρτισης έξω, να δώσουν ακόμη ένα δεκάρικο τη φορά, για να ξέρουν ότι τουλάχιστον θα βρουν να φορτίσουν.
Φυσικά αυτό δεν είναι λύση στο πρόβλημα, αλλά δείχνει το μέγεθος του προβλήματος, ειδικά όταν στο ίδιο κοινό, οι μισοί δήλωσαν πως αν ήξεραν το πρόβλημα της φόρτισης δεν θα είχαν αγοράσει ηλεκτρικό εξΆαρχής.
Σκέψου πόσο εξωφρενικό θα ήταν κάτι τέτοιο στα συμβατικά αυτοκίνητα για να δεις το μέγεθος του γελοίου στα ηλεκτρικά. Όχι μόνο εξανεμίζεται κάθε πιθανό όφελος στο κόστος κίνησης («καυσίμου»), το οποίο αν φορτίζεις αποκλειστικά έξω (και όχι σπίτι) είναι πιθανότατα ήδη μεγαλύτερο από το αν είχες συμβατικό αμάξι, αλλά περιορίζει ακόμη περισσότερο το πως, πότε και που φορτίζεις.
Εσύ τι λες όμως; Αν έχεις ηλεκτρικό ειδικά, αξίζει ένα δεκάρικο να εξασφαλίσεις πως θα βρεις φορτιστή όταν τον χρειάζεσαι; Ή όχι;