Σε αναμονή της απόφασης που θα πάρει η Renault αναφορικά με την πρόταση συγχώνευσης που έχει δεχτεί από τον Όμιλο FCA βρίσκεται ο χώρος της αυτοκίνησης, καθώς μιλάμε για το πιο «καυτό» θέμα των ημερών.
Κάνοντας μία σύντομη περίληψη του τι έχει συμβεί για αυτούς που δεν γνωρίζουν, να πούμε πως η Fiat Chrysler Automobiles, γνωστοποίησε πως έκανε πρόταση «μετασχηματιστικής συγχώνευσης» στη Renault, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και η γαλλική εταιρεία. Η πρόταση κάνει λόγο για ίσο ποσοστό των δύο εταίρων (50%-50%) στη νέα εταιρεία, ενώ στο όλο deal (αν πραγματοποιηθεί) δεν συμπεριλαμβάνονται οι Nissan και Mitsubishi, που μαζί με τη Renault έχουν συνθέσει τη γνωστή Συμμαχία.
Αν οι Γάλλοι πουν το «ναι» και οι Renault και FCA συγχωνευτούν, τότε θα δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, με συγχωνευμένη αξία περίπου 35 δισ. δολαρίων και ετήσια παραγωγή οχημάτων σχεδόν 9 εκατ. επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Μάλιστα κάποια από τα νέα οχήματα που θα προσφέρονται υπό τα λογότυπα των εταιρειών της FCA θα μπορούν να πάρουν ως δάνειο τις πλατφόρμες της Renault (CMF).
Εκτός από τις εταιρίες και τα οφέλη που θα έχουν σε ενδεχόμενη συγχώνευση, αυτός που φαίνεται να επιθυμεί περισσότερο από τον καθένα την ολοκλήρωση της συμφωνίας είναι ο Τζον Έλκαν. Ο 42χρονος ηγέτης της FCA από τη στιγμή που απεβίωσε ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ανέλαβε τις τύχες του Ομίλου, αλλά και μία θέση η οποία είχε χαρακτηριστεί σε μεγάλο βαθμό από τον προκάτοχο του. Σε περίπτωση συμφωνίας ο εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι θα είναι εκείνος που θα πάρει τα εύσημα μιας πολύ δύσκολης και απαιτητής διαδικασίας, «αποτινάσσοντας» από πάνω του τη «σκιά» του Μαρκιόνε που θα βάραινε τον οποιονδήποτε αναλάμβανε να καλύψει το κενό που άφησε.
Όπως όλα δείχνουν η άλλη εβδομάδα θα είναι η καθοριστική, καθώς στη διάρκεια της οποίας θα ανακοινωθεί η απόφαση της Renault τα στελέχη της οποίας βρίσκονται σε συζητήσεις αναλύοντας την πρόταση που έχουν στα χέρια τους.