Το Hyundai Tucson απέναντι στις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Τα όργανα μέτρησης αποκαλύπτουν τα πάντα και Κατανάλωση, Χώρους και επιδόσεις.
Πώς τα πάει το Tucson απέναντι στα όργανα μετρήσεων του AutoΤρίτη. Στις επόμενες γραμμές θα βρείτε την αναλυτική "ακτινογραφία" του δημοφιλούς μοντέλου της Hyundai. Τα πάντα για κατανάλωση, χώρους και επιδόσεις.
Tι δείχνουν οι μετρήσεις μας για το μικρομεσαίο SUV της Hyundai;
To Tucson είναι ο εκπρόσωπος της Hyundai στην δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και ένα μοντέλο με πολλές επιτυχίες επί ελληνικού και ευρωπαϊκού εδάφους. Tα όπλα του είναι αδιαμφισβήτητα η φουτουριστική σχεδίαση, η ποιοτική συνολικά κατασκευή, οι μεγάλοι χώροι και ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας στον δρόμο. Κάνονταςκλικ ΕΔΩ θα βρείτε όλες τις δοκιμές και τα συγκριτικά στα οποία έχει υποβληθεί, παρακάτω όμως επιχειρούμε μία διαφορετική προσέγγιση και συγκεκριμένα να βρούμε πως τα έχει πάει συνολικά στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.
Τι λένε οι μετρήσεις
Το Hyundai Tucson, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας των οικογενειακών SUV, έχει περάσει το γκαράζ του AutoΤρίτη σε πολλές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού που όλες βέβαια υποβλήθηκαν στις αποκλειστικές δοκιμασίες του δικού μας Test Center. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα: από τη μέτρηση της πραγματικής μέσης κατανάλωσης, την αξιολόγηση των φρένων και τις επιδόσεις, μέχρι το elk test και τον «Ταμερλάνο» για την πραγματική μέτρηση του χώρου αποσκευών. Πάμε λοιπόν να δούμε πως τα έχει πάει.
Ανάμεσα στα 98 (!!!) συνολικά οικογενειακά SUV με κινητήρες βενζίνης, diesel, LPG, mild hybrid, hybrid και PHEV που έχουν αξιολογηθεί από το Test Center του AutoΤρίτη, η έκδοση Plug-in με τα 265 άλογα έρχεται πρώτη στο τρίπτυχο "Κατανάλωση - Χώροι - Ασφάλεια". Αυτό είναι σημαντικό γιατί φανερώνει πως αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που σκοράρει ψηλά σε όλους τους τομείς. Αναλυτικά
Κατανάλωση: Τι λένε τα όργανα μέτρησης
Πιο συγκεκριμένα τώρα και ξεκινώντας με τον τομέα της κατανάλωσης, το Tucson στην έκδοση plug-in «καίει» 2,8 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη και στο ταξίδι η κατανάλωση ανέρχεται στα 6,8 λτ./100 χλμ.. Έτσι συνολικά, χάρη στη μπαταρία και το ρεζερβουάρ του,έχει την δυνατότητα οδηγό να κινηθεί χωρίς στάση για 618 χλμ..Αυτό του δίνει μια θέση στην πρώτη 10άδα όπως θα δείτε παρακάτω.
Πολύ καλά στον τομέα της κατανάλωσης τα πηγαίνει όμως και η αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 230 ίππων, αφού η μέση κατανάλωση είναι στα 5,9 και 6,4 λίτρα για το 2κίνητο και 4κίνητο αντίστοιχα, η οποία μάλσιτα πέφτει πιο κάτω μέσα στην πόλη. Χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης έχουν επιτύχει κυρίως Plug-in και ηλεκτρικά μοντέλα, άρα και η θέση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού (HEC) είνai αξιοσημείωτη.
Τέλος, όσον αφορά το ήπια υβριδικό με τον 1.600άρη τούρμπο κινητήρα και τα 180 άλογα, εδώ η κατανάλωση είναι πιο αυξημένη (κοντά στα 10 λίτρα), που και πάλι όμως στην συνολική κατάταξη δεν το ανεβάζει πολύ ψηλά, τουλάχιστον απέναντι στα σχεδόν 100 υπόλοιπα μοντέλα που έχουν μετρηθεί.
Χώροι: Ευρύχωρο σε όλες τις εκδόσεις του
Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό Tucson με τα 230 άλογα τόσο στην δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοσή του υποβλήθηκε στις μετρήσεις του AutoΤρίτη και κατέκτησε την πρώτη θέση στην συνολική αξιολόγηση των χώρων. Στα 1.410 χλστ. πλάτος μετρήθηκε το κάθισμα των πίσω επιβατών, 18 εκ. και 7,5 εκατοστά είναι ο «αέρας» που έχουν για τα γόνατά τους και το κεφάλι τους αντίστοιχα, ενώ τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι στα 616 λτ..
Ασφάλεια: Φρενάρει σε 34,4 μέτρα από τα 100 km/h
Η αξιολόγηση ενός μοντέλου σύμφωνα με το φρενάρισμα για τα δεδομένα του ΑutoΤρίτη Test Center έχει ως εξής:
Πολύ καλό, αν που φρεναρει κάτω από 35 μέτρα.
Καλό, αν φρενάρει από 35 με 37,5 μέτρα.
Μέτριο, αν φρενάρει από 38 έως 40 μέτρα.
Κακό, αν φρενάρει πάνω από 40 μέτρα.
Πολύ κακό, αν φρενάρει πάνω από 42 μέτρα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω δεδομένα το Hyundai Tucson έχει σε όλες τις εκδόσεις του καλές επιδόσεις. Όπως θα δείτε στο σχετικό πίνακα παρακάτω το mild hybrid φρενάρει στα 34,4 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η... "χειρότερη" επίδοση είναι αυτή του 4κίνητου PHEV με 36,4 μέτρα. Αν αναλογιστείς το βάρος λόγω PHEV και τετρακίνησης, τότε και σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε ότι το σύστημα πέδησης κάνει καλά την δουλειά του.
Τέλος, επειδή στην ασφάλεια συμπεριλαμβάνεται και η επίδοση στο elk test (τεστ αποφυγής κινδύνου), να πούμε πως το Tucson έχει "περάσει" τον Τάρανδο με 72 χλμ./ώρα.
Επιδόσεις: Πως προσπερνά και σε πόσο κάνει το 0-100 χλμ./ώρα
Ανάμεσα στα σχεδόν 100 που έχουν μετρηθεί στο AutoΤρίτη Test Center, το Hyundai Tucson είναι ένα από τα μοντέλα που μπορούν να ανταποκριθούν στα θέλω ακόμη και των πιο απαιτητικών οδηγών που αρέσκονται στο να πατούν δυνατά το γκάζι.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το Tucson στην υβριδική του έκδοση με τα 230 άλογα αποδείχθηκε πως είναι το 6ο (με 7,7 δευτερόλεπτα) καλύτερο μικρομεσαίο SUV της κατηγορίας του στο κομμάτι της επιτάχυνσης στο 0-100 χλμ./ώρα, με την Plug-in υβριδική έκδοση να το ακολουθεί στην 7η θέση με 7,88 δλ. Το ίδιο αποτελεσματικό είναι το Tucson στο προσπέρασμα (80-120 χλμ./ώρα), καθώς το κορεατικό SUV καταλαμβάνει την 10η θέση στις μετρήσεις μας με 3,84 δευτερόλεπτα στην υβριδική έκδοση με τα 230 άλογα, ενώ το Plug-in υβριδικό το βρίσκουμε στην 15η θεση με 4,08 δευτερόλεπτα.
Αν αναρωτάστε, στις πιο πάνω θέσεις βρίσκονται μοντέλα με πάνω από 300 άλογα.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξή τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χώρος υπάρχει για τα γόνατα και το κεφάλι τους; Πόση είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Γίνεται με την μέθοδο του «Ταμερλάνου». Συγκεκριμένα, έχουμε έναν κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από τον οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Έπειτα μετράμε πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντάς το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ κάθε αυτοκινήτου.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.