Έχουν πολλά! Αλλά αν ψαρώνεις εύκολα, θα σου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι!
Ηλεκτρικά: Τα πολλά άλογα είναι το τυράκι!
Παλιότερα πληρώναμε πολλά για να πάρουμε πολλά άλογα. Η λογική αυτή παραμένει στην αγορά, όμως τώρα οι κατασκευαστές την εφαρμόζουν ανάποδα στα ηλεκτρικά. Αν ένα μοντέλο είναι ακριβό, θολώνουν το τοπίο με πολλά άλογα. Μήπως να δεις και τις μικρότερες εκδόσεις;
Είναι δύσκολο να αλλάξουν οι συνήθειες ή οι αντιλήψεις της αγοράς. Βλέπεις η λογική ήταν πως αν ήθελες από ένα απλό Golf να πας σε ένα Golf GTI, ήθελες μεγαλύτερο μοτέρ, άλλη ανάρτηση, φρένα, στήσιμο, και πάει λέγοντας. Με λίγα λόγια, τα πολλά άλογα, ήθελαν χρήμα.
Στα ηλεκτρικά τα άλογα έρχονται εύκολα, και με κόστος που δε μετριέται τόσο σε χρήμα, όσο σε αυτονομία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη ακριβά, και για να λανσαριστούν με κάποιο ίχνος λογικής, ως προοπτική αγοράς, στα λεφτά που ζητάνε, δεν θα την έβγαζαν με 100 άλογα.
Καλά, δεν θα την έβγαζαν και λόγω βάρους, οπότε η ισχύς χρειάζεται. Όχι όμως τόση όση τελικά έχουν. Όταν ένα ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο δίνει 0-100 σε κάτω από 7 δλ., χρόνος που μέχρι τώρα ανήκε σε ένα GTi, θα έλεγε κανείς πως δεν υπάρχει λόγος.
Υπάρχει όμως, και είναι απλός. Κανείς δεν θα σκεφτεί να δώσει τόσα λεφτά για ένα ηλεκτρικό οικογενειακό με μόνο όσα άλογα χρειάζονται για να το κινούν όσο ένα απλό συμβατικό μοντέλο. Βάλε 200 άλογα ακόμη, και το πράγμα αλλάζει. Αφού έχει τόσα άλογα και τέτοιες επιδόσεις, μπορεί να έχει και τέτοια τιμή.
Και έτσι η ισχύς χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει την υψηλή τιμή. Και το παράδειγμα αυτό πάει ακόμη παραπάνω. Στις μεγάλες εκδόσεις. Γιατί όταν ξεκινάς από ένα ήδη ακριβό μοντέλο, και το χτίσεις με (ακόμη περισσότερες) οθόνες, εξοπλισμό και πολυτέλεια, η τιμή θα φτάσει στα ύψη. Και φτάνει. Ρίξ'του όμως άλλα 200 άλογα, και πάλι, έχεις μια δικαιολογία για την τιμή αυτή. Ένα αυτοκίνητο με 400-500 άλογα, όπως και να έχει, θα είναι πανάκριβο, έτσι δεν είναι;
Υπάρχει όμως λόγος για τα παραπάνω άλογα; Φυσικά την ιπποδύναμη δεν την μίσησε κανείς. Όμως στα ηλεκτρικά, παρά το χαμηλό κόστος ανά ίππο (αφού απλά προσθέτουν ένα μοτέρ ακόμη), το πραγματικό κόστος είναι η αυτονομία. Δες το Kia EV6 στην απλή και την κορυφαία έκδοση. Ένα ή δύο μοτέρ, μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις, στην ισχύ, στην αυτονομία. Σχεδόν 50%, σε όλα. Όχι όμως ότι το απλό είναι αργό, ίσα ίσα.
Με την ισχύ να είναι στα ηλεκτρικά το ευκολότερο πράγμα, και την αυτονομία το δυσκολότερο, αν είσαι των πολλών αλόγων χάνεις και στα δύο επίπεδα. Πρώτα γιατί τα πανίσχυρα ηλεκτρικά είναι πανάκριβα, και δεύτερον γιατί χάνουν σε αυτονομία και θέλουν μεγαλύτερες μπαταρίες. Μήπως αν θες άλογα και ηλεκτρικό, να μάθεις πρώτα να μη θαμπώνεσαι από τα νούμερα, μήπως και τη γλιτώσεις;