Το προ ανανέωσης Skoda Karoq (2018) έκανε την έκπληξη στο test αποφυγής κινδύνου (Elk Test) με πολύ καλό «πάτημα», εμπνέοντας ασφάλεια και εμπιστοσύνη χάρη στη εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία ESP. Δείτε την επίδοση του τσέχικου οικογενειακού SUV, που πλέον διατίθεται ως μεταχειρισμένο.
Πώς αποφεύγει τον κίνδυνο το προηγούμενο Skoda Karoq;
Η πρώτη γενιά του Skoda Karoq, της πρότασης της μάρκας στα μικρομεσαία SUV με όνομα επηρεασμένο από αυτόχθονες της Αλάσκας, παρουσιάστηκε το 2017 και κατόπιν ακολούθησε μια ανανέωση στα τέλη του 2021. Το νεότερο C-SUV της τσέχικης φίρμας, που αντικατέστησε το Yeti, κέρδισε τις εντυπώσεις στο τεστ αποφυγής κινδύνου (Elk Test) πετυχαίνοντας την ίδια επίδοση με το VW Tiguan, κάτι το οποίο μόνο τυχαίο δεν είναι μιας και τα δύο μοντέλα μοιράζονται μηχανικά μέρη και MQB πλατφόρμα. Βέβαια το Karoq είναι πιο μαζεμένο σε διαστάσεις και εξοπλιζόταν με τροχούς 16 ιντσών. Ας δούμε πώς κατάφερε το Skoda Karoq να είναι πρωταγωνιστής σε αυτή τη δοκιμασία.
Αν και τα κατάφερε να μη ρίξει κορίνα στα 76 χλμ./ώρα το πέρασμα ήταν οριακό. Πέτυχε πιο άνετα στα 75 χλμ./ώρα τη δοκιμασία.
Παρά την ύπαρξη τροχών 16 ιντσών και τη σχετική μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, το Skoda Karoq πέρασε με άνεση το τεστ στην σταθερή αναγνωριστική ταχύτητα των 68 χλμ./ώρα. Θετικό το τιμόνι, λογική κλίση και «πάτημα» που εμπνέει σιγουριά. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν.
76 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Ακόμη και με 76 χλμ./ώρα το Karoq παράμεινε στην πορεία του και δεν έριξε κάποια κορίνα, ωστόσο η προσπάθεια ήταν πολύ οριακή. Το ESP λειτουργεί όπως ακριβώς πρέπει σε μια ακραία συνθήκη φρενάροντας δυναμικά, χωρίς όμως να διακοπεί η ροή στην κίνηση. Εμφανής η υποστροφική διάθεση του πλαισίου.
75 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια
Απόλυτα επιτυχημένη προσπάθεια στα 75 χλμ./ώρα. Το Karoq γέρνει, αλλά όχι σε βαθμό που να οδηγεί σε απώλεια της πρόσφυσης ή του ελέγχου. Το ESP λειτουργεί με τρόπο που σου εμπνέει απόλυτη σιγουριά πως θα σε σώσει όταν γίνει το λάθος ή το σωστό αν μιλάμε για την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης μπροστά σε έναν ξαφνικό κίνδυνο. Σαφές και γρήγορο το τιμόνι βοηθά σε τέτοιες καταστάσεις. Η δυναμική παρέμβαση του ESP φαίνεται από τη μικρή ταχύτητα εξόδου, που είναι 32 χλμ./ώρα.
Γενική αίσθηση οδηγού: Πολύ καλό «πάτημα», με σαφή υποστροφική διάθεση για το πλαίσιο. Εμπνέει απόλυτα ασφάλεια και εμπιστοσύνη χάρη στη εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία ESP, όπως και στο VW Tiguan άλλωστε. Μια ευχάριστη έκπληξη.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Απόλυτη αίσθηση ασφάλειας για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα, που δεν ένιωσαν περίεργα, ακόμη και όταν ξεπεράστηκαν τα όρια. Ήταν αισθητή και σε αυτούς η δραστική επέμβαση του ESP.
Elk Test στο Skoda Karoq (75 χλμ./ώρα)
Οι προσπάθειες του Skoda Karoq από τη θέση του οδηγού