Σκούτερ 125cc με πολλά συστήματα ασφαλείας

Σκούτερ 125cc με πολλά συστήματα ασφαλείας

5.661 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2024)

-Ιδανικά για όσους έρχονται από το χώρο του αυτοκινήτου.
-ABS για ασφαλέστερο φρενάρισμα.
-Full Led φωτισμός για να βλέπεις και να σε βλέπουν.
-Traction Control για να μη γλιστράς πουθενά και μεγάλοι τροχοί.

Ιδανικά για όσους έρχονται από το χώρο του αυτοκινήτου

Το κυκλοφοριακό ζήτημα έχει κάνει τις περισσότερες πόλεις να είναι οριακά μη βιώσιμες για καθημερινές μετακινήσεις με το αυτοκίνητο. Ειδικά κατά τις ώρες αιχμής τα πράγματα ζορίζουν και η στροφή στα δίκυκλα φαντάζει μονόδρομος. Πλέον, με τη δυνατότητα που δόθηκε σε κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλα της κατηγορίας Α1, πολλοί άνθρωποι έρχονται στο χώρο του δίκυκλου για πρώτη φορά και περιμένουν να βρουν κάποια στάνταρ ενεργητικής ασφαλείας που έχουν συνηθίσει από τα αυτοκίνητα και κάποια βοηθήματα για να γίνει πιο εύκολη η μετακίνησή τους στην πόλη. Αντίστοιχα, η μεγάλη αύξηση αυτού του είδους κινητικότητας "έσπρωξε" τους κατασκευαστές στο να αρχίσουν να εξοπλίζουν τα Entry Level μοντέλα τους με κάποια βασικά συστήματα ασφαλείας,  όπως ABSTraction Control, μεγάλους τροχούς και φουλ LED φωτισμό, ώστε να κάνουν πιο εύκολη - και πιο ασφαλή - την είσοδο κάποιου στο χώρο του δίκυκλου. 

ABS για ασφαλέστερο φρενάρισμα

Ο νόμος υποχρεώνει όλα τα σκούτερ, τα παπιά και τις μοτοσυκλέτες που είναι πάνω από 125cc να έχουν οπωσδήποτε ABS στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Στην κατηγορία Α1 (δηλαδή στα δίκυκλα έως 125cc, τα οποία οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου), όλο και περισσότεροι κατασκευαστές προσθέτουν ABS στον στάνταρ εξοπλισμό και των μικρότερων σκούτερ τους, αναγνωρίζοντας πόσο βασικό μέσο ασφαλείας είναι αυτό, ειδικά για έναν άπειρο αναβάτη. Ειδικά εφόσον η κατηγορία των 125cc απευθύνεται σε νέους αναβάτες είτε ηλικιακά είτε από θέμα εμπειρίας, αντιλαμβανόμαστε πόσο κομβικό μπορεί να είναι για κάποιον να μπορεί να βασιστεί στο ABS και να ξέρει ότι οι τροχοί του δεν θα μπλοκάρουν και δεν θα πέσει σε ένα απότομο φρενάρισμα, ό,τι συνθήκες και αν επικρατούν στο οδόστρωμα. 

Full Led φωτισμός για να βλέπεις και να σε βλέπουν

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση με τους φωτισμούς στους ελληνικούς δρόμους θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Βασικά θα μπορούσε να είναι πολύ, πολύ καλύτερη. Ειδικά για τα δίκυκλα, αυτή η έλλειψη φωτισμού αποτελεί βασικό κίνδυνο, καθώς λόγω του μικρότερου όγκου είναι δυσκολότερα εντοπίσιμα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από ότι τα αυτοκίνητα. Τα δίκυκλα που εξοπλίζονται με πλήρως LED φωτιστικά σώματα έχουν κάνει ένα βήμα προς μια πιο ασφαλή κατεύθυνση, όχι μόνο γιατί τα εντοπίζουν πιο εύκολα οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου, αλλά γιατί μππορεί και ο αναβάτης τους να έχει καλύτερη ορατότητα, σε ό,τι αφορά το δρόμο μπροστά του, από λακούβες μέχρι εμπόδια που μπορεί να υπάρχουν στη μέση του δρόμου.  

Traction Control για να μη γλιστράς πουθενά και μεγάλοι τροχοί

Πολλοί μπορεί να πουν «Τι το χρειάζεσαι το Traction Control στους 10-12 ίππους;» και από μια πλευρά έχουν δίκιο. Όμως από την άλλη, σε αυτή την κατηγορία, το Traction Control έχει κυρίως το ρόλο του να μην γλιστρήσει ο πίσω τροχός σε βρεγμένο οδόστρωμα ή σε άσφαλτο “γυαλί”, δηλαδή πιθανοκρατικά δεν θα το χρειαστείς κάθε μέρα, αλλά θα σε σώσει εκείνες τις 2-3 φορές που θα χρειαστεί. Και καθώς - όπως προαναφέρθηκε - σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν πολλοί νέοι (από άποψη πείρας) αναβάτες τέτοια «εργαλεία» κάνουν τη ζωή τους εύκολη και σίγουρα πιο ασφαλή. 
Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι είναι το μέγεθος των τροχών. Μια γενική αρχή είναι ότι οι μικροί τροχοί μεταφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τους κραδασμούς στον αναβάτη.  Όσο μεγαλύτερος είναι ο τροχός τόσο μεγαλύτερη η ικανότητα απορρόφησης των κακοτεχνιών, χωρίς επίδραση στον οδηγό. Είναι λοιπόν θέμα σταθερότητας - και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές - μεγαλώνουν τις διαστάσεις των τροχών στα 125άρια τους. Πλέον συναντάμε όλο και πιο συχνά τροχούς 13", 14" ή ακόμα και 16" σε σκούτερ 125cc, κάνοντας τη μετάβαση από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο εύκολη. 

Hyundai
SEAT