Τα ηλεκτρικά είναι 300 κιλά βαρύτερα και θέλουν 3 μέτρα παραπάνω για να σταματήσουν, δηλαδή φρενάρουν όπως φρέναραν πριν από 10 χρόνια τα συμβατικά μοντέλα της αγοράς.
Με στοιχεία, αυτό μεταφράζεται στα 39 μέτρα για τα 100-0 χλμ./ώρα. Σήμερα, όμως, τα συμβατικά αυτοκίνητα φρενάρουν κατά μέσο όρο στα 36,5 μέτρα... Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να μην έχει «θέμα» στην πέδηση γενικότερα αφού διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας που μειώνει την ταχύτητά του σε κάθε άφημα του γκαζιού, αλλά και μεγαλύτερα φρένα από τα συμβατικά αν χρειαστεί να φρενάρεις, αυτά τα στοιχεία ωστόσο δεν αρκούν στην περίπτωση του φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στο αυξημένο βάρος και στην ορμή που συνεπάγεται αυτό στη διαδικασία φρεναρίσματος. Με 300+ παραπανίσια κιλά (στην καλύτερη περίπτωση ενός μικρού ηλεκτρικού μοντέλου), να «σπρώχνουν» το αμάξωμα βίαια εμπρός στο φρενάρισμα πανικού, ο οδηγός δεν έχει και πολλά να κάνει. Αυτά τα κιλά μάλιστα επηρεάζουν και την απόδοση σε συνεχή φρεναρίσματα -όπως είναι λογικό- υπερθερμαίνοντας το σύστημα πέδησης, αυξάνοντας κι άλλο την ήδη μεγάλη απόσταση. Επειδή όμως όταν μιλάμε για φρένα, κάθε μέτρο έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία για την ασφάλειά μας, ξεκάθαρα τα 2,5 μέτρα επιπλέον για την ακινητοποίησή μας που απαιτούν τα ηλεκτρικά κατά μέσο όρο σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, δεν αρκούν για να μας κάνουν να νιώσουμε ασφαλείς.
Δείτε τον πίνακα με τις διαφορές σε βάρος ανάμεσα σε ηλεκτρική και συμβατική έκδοση και πόσο πιο μακρυά φρενάρουν τα ηλεκτρικά σε κάθε περίπτωση.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια πως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια νέα «τάση» στην αυτοκίνηση και όπως όλες οι νέες τεχνολογίες, έτσι και εκείνα έχουν κάποια αδύναμα σημεία ή «παιδικές ασθένειες». Στην αρχή ήταν η μικρή τους αυτονομία και η ανεπάρκεια υποδομών για την φόρτισή τους, προβλήματα που στην εξέλιξή τους λύθηκαν και βελτιώνονται ακόμα. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό στο επόμενο διάστημα να δούμε ηλεκτρικά που καταφέρνουν να υπερνικήσουν το βάρος τους και στη διαδικασία φρεναρίσματος με ακόμα καλύτερα σετ φρένων και δίσκων. Και αν αναρωτιέστε γιατί αν είναι τόσο απλό δεν γίνεται κάτι τέτοιο τώρα, η απάντηση είναι πως στα ήδη ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, το όποιο επιπλέον κόστος (ακόμα και μικρό), επηρεάζει αρνητικά την τελική τιμή του.
Η γνώμη μας Όταν λοιπόν έρθει η αναμενόμενη μείωση των τιμών τους μέσα από την εξέλιξή τους, θα είναι σε θέση να ικανοποιούν και σε αυτό το επίπεδο, όπως και τα συμβατικά μοντέλα. Μέχρι τότε όμως και παρά το γεγονός πως μας αρέσουν και γουστάρουμε τα ηλεκτρικά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τα «τρωτά» τους σημεία. Και η απόδοσή τους στο φρενάρισμα είναι ένα τέτοιο σημείο, αφού μιλάμε για την ασφάλειά μας/σας. Άρα τα βενζινοκίνητα είναι πιο ενδεδειγμένη και ασφαλέστερη επιλογή αυτή τη στιγμή. Δε νομίζετε;
Η επιλογή ταμπούρων στον πίσω άξονα στο σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων, πιστεύετε, ως έντυπο ειδικού τύπου, ότι δεν παίζει ρόλο στα νούμερα που "γράψανε";
Το μεγάλο βάρος δεν επηρεάζει μόνο το φρενάρισμα, αλλά και το κράτημα στις στροφές, την επιτάχυνση και την κατανάλωση ενέργειας. Γιαυτό η λύση είναι η μείωση του βάρους, με χρήση ελαφρών κραμάτων, ανθρακονημάτων και άλλων σύγχρονων υλικών στην κατασκευή των αυτοκινήτων. Ακόμη και οι μπαταρίες έχουν περιθώρια ελάφρυνσης, με την χρήση ελαφρότερων υλικών.
Η επιλογή ταμπούρων στον πίσω άξονα στο σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων, πιστεύετε, ως έντυπο ειδικού τύπου, ότι δεν παίζει ρόλο στα νούμερα που "γράψανε";
Το μεγάλο βάρος δεν επηρεάζει μόνο το φρενάρισμα, αλλά και το κράτημα στις στροφές, την επιτάχυνση και την κατανάλωση ενέργειας. Γιαυτό η λύση είναι η μείωση του βάρους, με χρήση ελαφρών κραμάτων, ανθρακονημάτων και άλλων σύγχρονων υλικών στην κατασκευή των αυτοκινήτων. Ακόμη και οι μπαταρίες έχουν περιθώρια ελάφρυνσης, με την χρήση ελαφρότερων υλικών.