Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού, που αφορά κυρίως στην ενοικίαση 9θέσιων van με οδηγό, έφερε θύελλα αντιδράσεων από τους αυτοκινητιστές. Διαβάστε τι διακυβεύεται και διασταυρώνονται τα ξίφη Πολιτείας και οδηγών Ταξί.
Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου Α 61583/2723 των υπουργών Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννη και Τουρισμού κ.Χ. Θεοχάρη, που τροποποιεί την προγενέστερη Κ.Υ.Α. 15732/13.11.2012 (ΦΕΚ Β/3053) με θέμα «Όροι και προϋποθέσεις εκμίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης αυτοκινήτων», ξεκίνησε μια έντονη διαμάχη μεταξύ της Πολιτείας και του κλάδου των Ταξί.
Ουσιαστικά, με τη νέα αυτή Κ.Υ.Α., οι αρμόδιοι υπουργοί προχώρησαν στη μείωση του ελάχιστου τιμήματος της μίσθωσης για τα Ε.Ι.Χ. οχήματα που εκμισθώνονται με οδηγό, ολικώς μέσω προκατήσεως, με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριών ωρών, από τα 180 ευρώ που ίσχυε έως τώρα, στα 90 ευρώ. Αντίστοιχα, για τη μίσθωση με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας 30 λεπτών, το ελάχιστο τίμημα μειώθηκε από τα 80 ευρώ στα 40 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά γίνεται πιο εύκολη η ενοικίαση 9θέσιων van με οδηγό από τις τουριστικές επιχειρήσεις εις βάρος των αυτοκινητιστών, όπως υποννοείται στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί. Πιο συγκεκριμένα, η αντίδραση της ΠΟΕΙΑΤΑ ήταν άμεση και σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει τα εξής:
«Η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να μην προκαλεί δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, στερεί όμως σημαντικά έσοδα από την Πολιτεία, η οποία τα χαρίζει στις τουριστικές επιχειρήσεις.
Λυπούμαστε, γιατί με το καλημέρα, η κυβέρνηση μεροληπτεί υπέρ ενός κλάδου που λειτουργεί υπό συνθήκες πλήρους ασυδοσίας και παραβατικότητας και αυτήν τη ασυδοσία η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν την τιμωρεί, αλλά την επιδοτεί κιόλας.
Με την απόφαση αυτή, αφαιρείται ποιοτικό έργο από τον κλάδο των Taxi και νομιμοποιείται ο αθέμιτος ανταγωνισμός των Ε.Ι.Χ. έναντι των Taxi κατά παράβαση όλων των Κοινοτικών Οδηγιών και των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Το ότι η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την Ομοσπονδία Taxi αποδεικνύει και τη σκοπιμότητα της. Εξ ου και οι πανηγυρισμοί των τουριστικών φορέων…
Εύγε…»