Η Ελλάδα είναι τελευταία στην λίστα με τις ευρωπαϊκές χώρες που έχουν τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης, αφού ανά 100 χιλιόμετρα βρίσκουμε 0,2 φορτιστές (στα 500 χλμ. δηλαδή υπάρχει μόνο ένας!), την στιγμή που στην Ολλανδία υπάρχουν 47,5 φορτιστές/100χλμ (235 ανά 500χλμ).
Τη μεγάλη έλλειψη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου αναδεικνύει με έρευνά της η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, την ίδια στιγμή που οι εταιρείες παρουσιάζουν το ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά το άλλο.
Στον πάτο της λίστας η Ελλάδα Τα αποτελέσματα δείχνουν πως 10 χώρες της Ευρώπης δεν έχουν κατά μέσο όρο ούτε έναν φορτιστή ανά 100 χιλιόμετρα, με την Ελλάδα και την Λιθουανία συγκεκριμένα να βρίσκονται στον πάτο αυτής της λίστας με 0,2(!) φορτιστές ανά 100 χλμ. Αντίθετα στην Ολλανδία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε 100 χλμ. υπάρχουν 47,5 φορτιστές. Κάνοντας τις πράξεις, στην Ελλάδα υπάρχει ένας φορτιστής ανά 500 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, την στιγμή που στην Ολλανδία υπάρχουν 235... Η διαφορά είναι τεράστια.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 18 χώρες της Ε.Ε έχουν λιγότερους από 5 σταθμούς ανά 100 χλμ., ενώ μόλις τέσσερις χώρες διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για την ίδια χιλιομετρική απόσταση.
Φορτιστές λίγοι αλλά έρχονται εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Τα ευρήματα της έρευνας έρχονται σε αντιπαραβολή με το νέο πακέτο μέτρων που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο και αναφέρει πως, από το 2030, οι εκπομπές CO2 που θα παράγουν τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι 55% λιγότερες από αυτές που εκπέμπουν σήμερα. Οι εταιρείες από την πλευρά τους ετοιμάζουν να φέρουν εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά μέσα στα επόμενα χρόνια, ώστε να εναρμονιστούν με τους στόχους της Ε.Ε.
«Πώς να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αν πρέπει να κάνει 200 χλμ για να βρει φορτιστή;» Ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ο Eric-Mark Huitema δήλωσε: «Oι καταναλωτές δεν θα μπορούν να κάνουν την μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης κατά μήκος των δρόμων. Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Πολωνίας υποχρεούνται να κάνουν 200 χλμ. ή περισσότερα για να βρουν έναν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε πως θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό. Πρέπει να γίνει μεγάλη πρόοδος στις υποδομές σε μικρό χρονικό διάστημα. Τα πράγματα στην Δυτική Ευρώπη είναι ενθαρρυντικά αλλά αυτό δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε πως το δίκτυο σταθμών φόρτισης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι ελλιπές».
Ευρώπη «δύο ταχυτήτων» Οι αντιθέσεις μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Ευρώπης είναι μεγάλες, αφού αρκεί να σκεφτεί κανείς πως η Ολλανδία διαθέτει 47,5 φορτιστές ανά 100χλμ., ενώ η τεράστια Πολωνία που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση, διαθέτει μόνο 1 φορτιστή ανά 100χλμ. Ο γενικός διευθυντής σχολίασε: «Δυστυχώς, οι προτάσεις για την κατασκευή νέων σταθμών δεν είναι ανάλογες με τους στόχους της Κομισιόν για τις εκπομπές ρύπων».
Οι χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα:
Oλλανδία (47,5)
Λουξεμβούργο (34,5)
Γερμανία (19,4)
Πορτογαλία (14,9)
Αυστρία (6,1)
Οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα:
Μας περνάνε ΟΛΟΙ!
Ελλάδα: Ανά 100 χλμ. βρίσκουμε 0,2 φορτιστές (στα 500 χλμ. δηλαδή υπάρχει μόνο ένας)
Ολλανδία: Aνά 100 χλμ υπάρχουν 47,5 φορτιστές (στα 500 χλμ. βρίσκουμε 235...)
Πώς ζητούν να αγοράσουμε ηλεκτρικά χωρίς να έχουμε πού να τα φορτίσουμε; Θα γίνεται μάχη για μια θέση φόρτισης σε λίγα χρόνια;