- VW Group: Μέχρι πρόσφατα ο μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως
- Η γαλλική επανάσταση που ξεκίνησε η Peugeot
- Η αρχική Ιταλο-Αμερικάνικη συμμαχία
- Ο μεσογειακός γάμος που έφερε τον απόλυτο υπερ-όμιλο της Ευρώπης
VW Group: Μέχρι πρόσφατα ο μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως
Εδώ και δεκαετίες γνωρίζαμε πως όταν λέμε VW μπορεί να εννοούμε δύο πράγματα, είτε την φίρμα Volkswagen, είτε το Group Vag (VW Group). Σε αυτό τον όμιλο, εκτός από την «μαμά» Volkswagen, ανήκουν οι… συμβατικές SEAT και Skoda, η νεότερη CUPRA, οι premium Bentley και Audi και οι εταιρείες sport & supercar αυτοκινήτων Porsche, Lamborghini και Bugatti. Εκτός από τις φίρμες αυτοκινήτων, στο Group Vag ανήκει η Ducati, που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες και οι κατασκευαστές επαγγελματικών φορτηγών και λεωφορείων Scania και MAN. Όπως καταλαβαίνει κανείς, δύσκολα μπορούσε κάποιος να την ανταγωνιστεί σε μέγεθος!
Η γαλλική επανάσταση που ξεκίνησε η Peugeot
Μέχρι πρόσφατα είχαμε τον γαλλικό όμιλο PSA που έλεγχε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, εκτός από τη Renault. Πιο συγκεκριμένα αποτελούνταν από τις Citroen, DS, Opel (που αγοράστηκε το 2017 από την PSA) και την «μαμά» Peugeot. Με εξαίρεση τη γερμανική καταγωγή της Opel οι υπόλοιπες φίρμες είναι εν τη γενέσει τους γαλλικές.
Η αρχική Ιταλο-Αμερικάνικη συμμαχία
Λίγο πιο νότια, στην γειτονική Ιταλία, «γεννήθηκε» πριν από 10 χρόνια ένας εξίσου σημαντικός όμιλος, το FCA group. Πρόκειται για μια Ιταλο-αμερικανική ένωση, με κύριους παίκτες από κάθε πλευρά την Fiat και την Chrysler. Η ιταλική πλευρά αποτελούνταν από τις Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati και τη «μαμά» Fiat με το επαγγελματικό παρακλάδι της Fiat Professional. Στην αντίπερα όχθη είχαμε τις Jeep, Chrysler, Dodge και Ram.
Ο μεσογειακός γάμος που έφερε τον απόλυτο υπερ-όμιλο της Ευρώπης
Τον Ιανουάριο του 2021 όμως όλα άλλαξαν, καθώς οι δύο παραπάνω όμιλοι, ολοκλήρωσαν το «γάμο» του αιώνα. Αρχικά ο FCA προσέγγισε την Renault και παρόλο που υπήρχε αρχική συμφωνία, το deal τελικά χάλασε. Ο PSA ήταν ο επόμενος που προσεγγίστηκε από τους Ιταλούς, με το deal να σχηματίζει εκείνη τη στιγμή την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Έτσι βρεθήκαμε με έναν νέο υπερ-όμιλο, που καταφέρνει να ελέγχει τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες όσο κανένας άλλος πριν, με το όνομα Stellantis.
Έτσι λοιπόν το VW Group βρέθηκε με έναν ιδιαίτερα ισχυρό παίκτη απέναντί του στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά, με συνολικά 14 φίρμες επιβατικών αυτοκινήτων (13 + Fiat Professional), σε αντίθεση με τον γερμανικό όμιλο που έχει 9 φίρμες επιβατικών.