Το Mazda που σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2022 αναβαθμίστηκε και είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα με τις τιμές να ξεκινούν από 28.128 ευρώ.
Αντιπροσωπεύει το 26% των ετήσιων πωλήσεων της Mazda στην Ευρώπη
Το Mazda CX-5, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2012, ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που διέθετε Kodo σχεδιασμό και τεχνολογία Skyactiv. Η δεύτερη γενιά έφτασε το 2017 και τώρα, το CX-5 αναβαθμίζεται για να συνεχίσει να αποτελεί το βασικό μοντέλο για τη Mazda. Το 2022 αντιπροσώπευσε περισσότερο από το 26% των ετήσιων ευρωπαϊκών πωλήσεων της εταιρείας. Επίσης, με 365.135 πωλήσεις το 2022, ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως στην γκάμα της Mazda.
Διατηρώντας τον εξωτερικό σχεδιασμό από το 2022, φέτος το CX-5 εισάγει τρεις πρόσθετες κατηγορίες μοντέλων στη γκάμα – Newground, Homura και Takumi - όπου η κάθε μία ενσωματώνει διακριτικές διαφορές, προκειμένου να καθορίσουν τους ξεχωριστούς χαρακτήρες τους.
Η έκδοση Newground διαθέτει ασημένιες προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και στα μαρσπιέ των θυρών, μαύρα καλύμματα στους πλευρικούς καθρέφτες, φωσφοριζέ διακοσμητικά στην εμπρός γρίλια και ακτινωτές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Στο εσωτερικό διαθέτει σουέτ ταπετσαρίες και πράσινες ραφές.
Η έκδοση Homura διαθέτει σπορ μαύρο φινίρισμα στην εμπρός γρίλια, μαύρη χαρακτηριστική εμπρός πτέρυγα, μαύρο κάτω μέρος προφυλακτήρα, μαύρες επενδύσεις στα φρύδια των φτερών και στα μαρσπιέ των θυρών που χαρίζουν στο μοντέλο μία πιο σπορ εμφάνιση. Οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών είναι βαμμένες σε μαύρη μεταλλική απόχρωση, και η εμπρός γρίλια περιλαμβάνει κόκκινα διακοσμητικά στοιχεία. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι κόκκινες ραφές τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα, το δερμάτινο τιμόνι, ο μοχλός ταχυτήτων και τα πάνελ των θυρών. Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων διαθέτουν επένδυση δερματίνης, με σουέτ κεντρικό τμήμα και κόκκινες εμφανείς ραφές.
Η έκδοση Takumi προσφέρεται σε μονόχρωμο εξωτερικό, που αναδεικνύει την ομορφιά των δυναμικών μορφών της σχεδίασης Kodo. Η έντονη γυαλιστερή βαφή των φωτεινών ασημί ζαντών αλουμινίου των 19 ιντσών, τονίζει τη συμπαγή εμφάνιση του μοντέλου. Το εσωτερικό διαθέτει επένδυση από δέρμα Nappa και την πολυτέλεια των επενδύσεων από γνήσιο ξύλο στο ταμπλό και τα πάνελ των μπροστινών και πίσω θυρών.
Δύο κινητήρες στα 165 και 194 άλογα
Το CX-5 τροφοδοτείται από μια σειρά κινητήρων Skyactiv βενζίνης και ντίζελ, σε συνεργασία είτε με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο Skyactiv-MT ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων Skyactiv-Drive και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ (AWD) της Mazda. Στην ελληνική αγορά πάντως έρχεται μόνο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις με τους κινητήρες e-Skyactiv G 2,0 λίτρων με 165 ίππους και τον μεγαλύτερο 2.500άρη e-Skyactiv G με 194 άλογα (αποκλειστικά αυτόματο). Στάνταρ σε κάθε περίπτωση είναι και εδώ το ήπια υβριδικό σύστημα 48 volt που εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου ανακτώντας την ενέργεια που εκλύεται κατά την επιβράδυνση και τροφοδοτώντας το ISG, που λειτουργεί υποβοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Τιμές του αναβαθμισμένου CX-5 στην Ελλάδα
Το αναβαθμισμένο Mazda CX-5 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τις τιμές του να ξεκινούν από 28.128 ευρώ με τον ήπια υβριδικό 2λιτρο κινητήρα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο στο εξοπλιστικό επίπεδο Prime-Line. H τετρακίνητη έκδοση με το ίδιο μοτέρ-κιβώτιο κοστίζει 33.794 ευρώ στο επίπεδο Centre-Line.
Ο δίλιτρος των 165 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 33.503 ευρώ όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο στο εξοπλιστικό επίπεδο Centre-Line. Ψηλότερα στα 36.407 ευρώ βρίσκουμε την τετρακίνητη έκδοση.
Ο πιο ισχυρός 2.500άρης κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και κοστίζει από 39.563 ευρώ στην δικίνητη έκδοση στο εξοπλιστικό επίπεδο Newground και από 42.193 ευρώ στην τετρακίνητη στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο.
Mazda CX-5: Οι εντυπώσεις μας από την πρώτη οδηγική επαφή
Στην Τζιρόνα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και το CX-5, το οποίο μας άρεσε ιδιαίτερα στην ισχυρή έκδοση με την αμεσότητα που δείχνει ο κινητήρας στο γκάζι, ειδικά επιλέγοντας τη sport λειτουργία από το Mazda Intelligent Drive select (Mi-Drive), το οποίο έχει και επιλογή Off-Road Mode. Το τελευταίο λειτουργεί συνεχώς σε μεσαίες έως υψηλές ταχύτητες για να κάνει την οδήγηση πιο εύκολη και πιο φυσική.
Γενικότερα το Mazda CX-5 χάρη στη σφιχτή του ανάρτηση ευχαριστεί τον οδηγό στο δρόμο στρίβοντας αποφασιστικά, ωστόσο η συγκεκριμένη ρύθμιση κάνει πιο αισθητές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ήσυχο και η νέα βελτιωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγηση στην πόλη, με συστήματα όπως το νέο Cruise & Traffic Support (CTS) που συμβάλλει, υποβοηθώντας τις λειτουργίες του γκαζιού, του πεντάλ φρένου και του τιμονιού σε έντονη κυκλοφορία.